۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۵۰۷۲۵
سرپرست حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

عدم تمایل چهارمحالی‌ها برای سپردن والدین به خانه سالمندان/ نگهداری کمتر از 100 سالمند در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان

سرپرست حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز نگهداری سالمندان به‌صورت شبانه‌روزی فعال و آماده ارائه خدمات هستند گفت: در این مراکز زیر 100 نفر سالمند نگهداری می‌شود و علت آن را می‌توان عدم تمایل مردم این استان در سپردن والدین خود به خانه سالمندان دانست.
عدم تمایل چهارمحالی‌ها برای سپردن والدین به خانه سالمندان/ نگهداری کمتر از 100 سالمند در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان
عباس عالی سرپرست حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در این استان سه مرکز نگهداری از سالمندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مراکز به‌صورت شبانه‌روزی فعال و آماده ارائه خدامت به سالمندان هستند تصریح کرد: در این سه مرکز زیر 100 نفر سالمند نگهداری می‌شود و علت آن را می‌توان عدم تمایل مردم این استان در سپردن والدین خود به خانه سالمندان دانست.

سرپرست حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی با اشاره به اینکه پذیرش مراکز نگهداری سالمندان در دیگر استان‌ها بالای 150 نفر است ادامه داد: افرادی که در مراکز چهارمحال و بختیاری نگهداری می‌شوند یا مجهول الهویه هستند و کسی را ندارند و یا افرادی هستند که فرزندانشان در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: اکثر افرادی که در این استان پدر و مادران خود را از روی اجبار به مراکز نگهداری از سالمندان می‌سپارند.

عالی گفت: بهزیستی برای سالمندانی که در مراکز چهارمحال و بختیاری نگهداری می‌شوند برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و انواع جشنواره‌ها را برگزار می‌کنند و این افراد از خدمات خانه سالمندان رضایت دارند.

وی بیان داشت: با وجود رضایت سالمندان از خدمات بهزیستی اما این افراد همچون بقیه تمایل دارند در خانه خودشان و کنار فرزندانشان زندگی کنند و همین موضوع برایشان اذیت‌کننده است.

سرپرست حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از افسردگی در بین سالمندان مستقر در خانه‌های سالمندان چهارمحال و بختیاری روانشناس و مشاور در محل حضور دارند و خدمات در این زمینه ارائه می‌شود این درحالی است که پزشک نیز در مراکز نگهداری سالمندان حضور داشته و مرتب سلامتی افراد چک می‌شود.

عالی با اشاره به اجرای طرح مراقبت از سالمندانبه‌صورت سیار گفت: برخی از سالمندان در خانه نگهداری می‌شوند ازهمین‌رو ماهیانه تیپ سیار به این افراد سرکشی کرده و خدمات کاردرمانی، مشاوره، تجویز دارو و... ارائه می‌دهند ، اما در کنار این خدماتی چون مراقبت‌های در منزل نیزداریم که طی آن دو یا سه روز در هفته برای سالمند مراقب گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مربوط به خانه‌های سالمندان این استان از محل یارانه‌ ارائه شده از بهزیستی تامین می‌شود، این درحالی است که سالمندان مجهول الهویه که به‌صورت رایگان نگهداری می‌شوند اما برخی از خانواده‌ها کمک‌هایی برای نگهداری والدین خود دارند.

عالی تاکید کرد: عدم پرداخت هزینه از سوی برخی از خانواده‌ها مشکلی در نگهداری سالمندان ایجاد نکرده چراکه یارانه پرداخت شده از سوی بهزیستی برای تامین نیازهای سالمندان کفایت می‌کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۰:۲۹

17 May 2022