۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۵۰۶۸۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

88 درصد مردم چهارمحال و بختیاری یارانه بگیرند/ 30 درصد جمعیت استان جزو دهک های اول تا سوم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس اطلاعات دقیق مرکز آمار 88 درصد مردم استان یعنی 289 هزار و 932 خانوار از دریافت یارانه در این طرح برخوردار شدند و حدود 9 هزار خانوار کسانی هستند که هنوز ثبت نامی برای دریافت سامانه انجام نداده اند.
88 درصد مردم چهارمحال و بختیاری یارانه بگیرند/ 30 درصد جمعیت استان جزو دهک های اول تا سوم
به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مولوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان؛ در خصوص طرح جدید یارانه اظهار کرد: با توجه تکلیفی که از سال 89 و در خصوص مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه مشخص شد، بخش اعظمی از این قانون روی زمین ماند و اجرا نشد که امروز با همت دولت سیزدهم و با استفاده از فضای اقتصادی مناسب، به‌ویژه در حمایت از قشر ضعیف جامعه، اجرایی شد.

وی افزود: در طرح توزیع عادلانه یارانه مردم به ده دهک اقتصادی تقسیم شده اند، براین اساس دهک 1 تا 9 جزو دهک ضعیف تا میانی و دهک دهم و بالاتر جزو افراد پر درآمد جامعه محسوب می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه در طرح جدید به افراد دهک اول تا سوم جامعه یارانه 400 هزارتومانی پرداخت می شود، بیان کرد: در بحث توزیع یارانه ها در دهک اول، دوم و سوم به ازای هر نفر 400 هزار تومان و در دهک چهارم تا نهم به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

مولوی ادامه داد: تا کنون یارانه اردیبهشت و خرداد به حساب سرپرست های خانوار واریز شده است، یعنی به ازای یک خانواده 5 نفره در دهک اول تا سوم برای هر ماه 2 میلیون تومان واریز شده است .

وی عنوان کرد: مبلغ 35 هزارتومان به ازای هر نفر از مبلغ یارانه کسر شده است، این رقم صرفا جهت کسر قسط وام کرونا بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در طرح جدید یارانه‌ها، برای آن دسته از افرادی که در سال 89 و 93 نتوانستند در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها  ثبت نام کنند، سامانه جدیدی در حال اجرایی شدن است که طی یک مهلت سه ماهه می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

مولوی با اشاره به اینکه تا قبل از این افرادی وجود داشتند که یارانه دریافت می کردند ولی در این طرح جز دهک دهم اقتصادی شناخته شده اند و یارانه آنها واریز نشده است، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ای تحت عنوان سامانه حمایت به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir  تعریف کرده است که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این سایت اعتراض خود را نسبت به یارانه خود ثبت کنند.

وی همچنین از دو سامانه گویا دیگر این وزارت خبر داد و گفت: سامانه 09200006369 شماره تلفن گویا برای دهک هایی است که نسبت به دریافت یارانه خود اعتراض دارند، همچنین شماره تلفن 6369-021 جهت مشاوره و راهنمایی مردم در این طرح جدید یارانه ها است، اعتراضات ظرف مدت یک ماه و یا بیشتر بررسی و نتیجه به سرپرست‌های خانوار اعلام می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بر اساس اطلاعات دقیق مرکز آمار 88 درصد مردم استان یعنی 289 هزار و 932 خانوار از دریافت یارانه در این طرح برخوردار شدند و حدود 9 هزار خانوار کسانی هستند که هنوز ثبت نامی برای دریافت سامانه انجام نداده اند.

وی عنوان کرد: تنها 6 درصد مردم چهارمحال و بختیاری یعنی 15 هزار و 793 خانواده، شامل طرح جدید یارانه ها نشده اند، همین افراد نیز می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

مولوی با بیان اینکه مردم فقط از طریق این سامانه ها نسبت به پیگیری های لازم اقدام کنند گفت: مردم چهارمحال و بختیاری صرفا از سامانه های رسمی و اطلاع رسانی شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به پیگیری یارانه اقدام کنند تا گرفتار دام کلاهبرداران نشوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: 30 درصد جمعیت استان جزو دهک های یک تا سوم ، 60 درصد آنها جزو دهک های چهار تا نه و 10 درصد جمعیت استان شامل دهک ها ده و بالاتر هستند، همچنین تا کنون 134 مرحله یارانه پرداخت شده و این مرحله 135 پرداخت یارانه دولت به مردم است.

وی در پایان اشاره کرد: افرادی که دارای فرزند جدید می شوند نیازی به اقدام خاصی ندارند و اطلاعات فرزند جدید از طریق ثبت احوال به سازمان هدفمندی یارانه ها ارسال می شوند، افرادی هم که ازدواج کردند باید از طریق پلیس به علاوه 10 نسبت به جداسازی یارانه ها اقدام کنند.

انتهای پیام /1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۵۹:۰۴

14 May 2022