۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۵۰۶۸۰
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی چهارمحال و بختیاری :

حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی از ایده پردازان نخبه/توانمند سازی نخبگان با تشکیل هسته های علمی

سرهنگ محمد جواد تجویدی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر ایده پرداز خلاقی باشد که طرحی را با رویکرد نوآوری و دانش بنیانی و اشتغال آفرینی ارائه دهد از آن طرح حمایت می شود.
حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی از ایده پردازان نخبه/توانمند سازی نخبگان با تشکیل هسته های علمی
سرهنگ تجویدی رئیس سازمان علمی و پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تفاهم نامه طرح جهادفناوری شهید فخری زاده فی مابین سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با شعار هرپایگاه مقاومت یک سنگر دانش بنیان به امضا رسید.

وی تصریح کرد:در طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده زمینه طوری آماده شده است که همه افراد خصوصا آن هایی که در مناطق کم برخوردار هستند بتوانند از این ظرفیت استفاده کرده و بتوانند با مفاهیم دانش بنیان آشنا شوند.

تجویدی ادامه داد: اگر ایده پرداز خلاقی باشد که طرحی را با رویکرد نوآوری و دانش بنیانی و اشتغال آفرینی ارائه دهد از آن طرح حمایت می شود.

تجویدی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که در تمام  سطح جامعه یک فرصت برای افراد نخبه ایجاد شود که بتوانند طرح های خود را معرفی کنند عنوان کرد: تمام پایگاه های مقاومت بسیج باید در سطح محلات با تشکیل هسته های علمی توانمند سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: هر فرد خلاق و ایده پردازی که طرحی را دارد می تواند به پایگاه های مقاومت بسیج مراجعه کند که پایگاه ها به سمت نهادها و مراکز ذی ربط برای دادن آموزش های لازم افراد را هدایت می کنند.

تجویدی عنوان کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی همچنین آمادگی دارند که استعدادها را در سطح تمام لایحه های جامعه با کمک هسته ها ی علمی شناسایی و ضمن دعوت ازآن ها، استعدادها را به سمت شکوفایی هدایت کند.

وی افزود: بعد از استعدادیابی برای هر نفر حداقل 8 ساعت کلاس های آموزشی و مهارتی در موضوعات ثبت اختراع، آشنایی با شرکت های دانش بنیان ، آشنایی با استارتاپ ها و امکان سنجی طرح ها گذاشته می شود.

تجویدی با اذعان بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی با همکاری پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری است بیان داشت: در این طرح، پارک علم و فناوری عهده دار اعزام اساتید و برگزاری دوره های آموزشی را به عهده دارد، همچنین در چهارچوب قوانین و مقررات و اختیاراتی که دارد استعدادها را شناسایی و ضمن راهنمایی و توانمند سازی، آن ها را هدایت و حمایت کرده تا بتوانند شرکت های دانش بنیان را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: هدف ما برای اجرای طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده آموزش یک هزار و 250 نفر بسیجی در غالب 10 هزار نفرساعت است.

تجویدی در پایان خاطر نشان کرد: نهایت کار ایده ها جمع آوری شده و در جشنواره جهادگران علم و فناوری در هفته بسیج ارائه و از برترین ها تقدیر می شود.

لازم به ذکر است طرح جهادفناوری شهید فخری زاده ابتکار سازمان بسیج علمی و پژوهشی است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۰:۱۵

14 May 2022