۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۰۶۳۵
دکتر فریبرز جباری:

شهرستان لردگان در حوزه بهداشت و درمان محروم و مظلوم واقع شده است

رییس شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: شهرستان لردگان در حوزه سلامت کاملا مظلوم واقع شده و جز ۳۱ شهرستان محروم کشور می باشد که نیاز دارد توجه بیشتری به این شهرستان شود.
شهرستان لردگان در حوزه بهداشت و درمان محروم و مظلوم واقع شده است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز: دکتر فریبرز جباری، رییس شبکه بهداشت شهرستان لردگان به مناسبت هفته سلامکت در جمع مسئولین این شهرستان اظهار داشت: از سال گذشته حدود ۱۰ درصد از مشکلات حوزه سلامت با پیگیری های انجام توسط این شبکه و پیگیری های نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، بهبود یافته اما ۹۰ درصد مشکلات هنوز موجود می باشد.

جباری بیان داشت: یکی از مهمترین کمبودها در حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی است که در این رابطه خوشبختانه امسال وضعیت بهتر شده و موفق شدیم حدود ۱۰۰ نفر از طریق آزمون های استخدامی و ۴۵ نفر از ایثارگران را تبدیل وضعیت کنیم.

وی اضافه کرد: از ۲۲۰ پست بهورزی متاسفانه ۹۷ مورد آن خالی می باشد و ۷۰ مورد خانه بهداشت کم داریم و از نظر امکانات نیز مشکلات فراوانی داریم مثلا برای مناطق صعب العبور هیچ خودرو مناسبی در اختیار نداریم.

 جباری گفت: لردگان در حوزه سلامت نسبت به سایر شهرستان های ده گانه استان مظلوم واقع شده برای مثال: در سرانه محرومیت زدایی شهرستان لردگان برای سال جاری ۶۴۰ میلیون تومان برآورد شده این در حالی که برای شهرستان سامان و کیار هر کدام حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است در صورتی که وضعیت این مناطق با شهرستان لردگان چه از نظر جمعیتی و گستردگی جغرافیایی و چه از نظر خانه بهداشت و ... به هیچ عنوان قابل مقایسه نمی باشد.

رییس شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: شهرستان لردگان در حوزه سلامت کاملا مظلوم واقع شده و جز ۳۱ شهرستان محروم کشور می باشد که نیاز دارد توجه بیشتری به این شهرستان شود.

جباری اذعان داشت: مجموع همکاران در شبکه بهداشت برای خدمت رسانی به مردم و به خصوص طبقه محروم تلاش می کنند، پزشکان و مراقبان سلامت در روستاهای صعب العبور در حال فعالیت هستند، همچنین فعالین بهداشت و درمان با تمام وجود در خدمت مردم هستند و تلاش دارند در مناطق محروم و عشایری برنامه ریزی بیشتری داشته باشند لذا  باید از آن ها تقدیر نمود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شاخص مراقبت ها و بیماری ها، شاخص واکسن کرونا، شاخص موالید و اکثر شاخصه،  شهرستان لردگان شاخص استان را بالا می برد، اما با این وجود سرانه محرومیت زدایی در نظر گرفته شده برای لردگان به هیچ وجه عادلانه نیست.

انتهای پیام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۵۶:۳۷

9 May 2022