۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۵۰۶۱۳
امام جمعه لردگان:

نقش معلم در جامعه نقش اولياء و انبياء الهي است

امام جمعه لردگان، در بيان جايگاه معلم گفت: علم و جايگاه معلم از آن جهت اهميت دارد که علم عطيه الهي است، اگر در مجلسي پدر و معلمت بودند براي آنان قيام کن و احترام بگذار .
نقش معلم در جامعه نقش اولياء و انبياء الهي است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام  يدالله رحماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت:  در باب وصيت اين نکته مهم است که وصيت شونده بايد به وصيت آن کسي که وصيت مي‌کند عمل کند. حقي و تکليفي بر دوش وصيت شونده ايجاد مي کند .

رحماني اشاره داشت: امام علي (ع) در  نهج البلاغه خطاب به رزندان خود امام حسن (ع)  و امام حسين (ع)  فرمودند: اول شما را به تقوي الهي توصيه مي کنم زيرا خاصيت دنيا اينست اگر شخص به دنبال امور دنيوي برود دنيا از او فرار مي کند. سختي هاي براي انسان ايجاد مي شود که ممکن است در اين ميان شخصيت و دين شخص از بين برود،خطرناک تر اين است که دنيا به او رو کند. ثروت و مقام و منصب دنياي به انسان برسد پس اندوهگين نشويد از آن چيزهاي که در دنيا از شما گرفته شود. 

امام علي (ع)  فرمودند: سخن حق بگوييد و پاداش عمل را در آخرت  بخواهيد که معمولا پاداش مربوط به آخرت است پس براي اعمالتان منافع دنيوي نطلبيد، براي ظالم دشمن و براي مظلومان يار باشيد. 

رحماني افزود: حق گويي،  دشمني با ظالمان و يار مظلومان بودند عمده مشکل دنياي امروز است .


خطيب جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه لردگان از همه عزيزان که در ايام ماه مبارک رمضان و شب‌هاي قدر براي برپايي مراسمات زحمت کشيدند تشکر و قدرداني نمودند 

 رحماني در ادامه ضمن تشکر از بسيج سازندگي و خدمات عمراني و فرهنگي اين عزيزان در شهرستان گفت: بسيج سازندگي براي مناطق محروم خدمات زيادي انجام داند که به ساخت و تجهيز منازل مددجويان، تهيه جهيزيه براي زوج هاي نيازمند، تهيه و توزيع اقلام  غذايي، خدات بهداشتي درماني و ... 

رحماني ضمن تبريکي هفته معلم اشاره داشتند: حضرت علي عليه السلام فرمودند: اگر کسي يک حرفي به من ياد بدهد من تابع و بنده او خواهم بود. 
سوال : مگر مي شود کسي بنده غير خدا شود؟ 
اين سخن به اين دليل گفتند که معلم حضرت علي (ع) خود خداست همه ايمه اطهار ما علم از خدا دارند و انساني نيست که بتواند به ايشان علمي بياموزد.

وي در بيان جايگاه معلم گفت: علم و جايگاه  معلم از آن جهت اهميت دارد که علم عطيه الهي است، اگر در مجلسي پدر و معلمت بودند براي آنان قيام کن و احترام بگذار  .

 انتهاي پيام/ 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۲۸:۱۰

6 May 2022