۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۵۰۵۵۵
امام جمعه فارسان:

اجماع سازي جامعه فلسطيني تنها راه نابودي اشغالگران است

امام‌جمعه فارسان گفت: امروزه در ميان جامعه فلسطيني درباره مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادسازي فلسطين بيش از هر زمان ديگري است.
اجماع سازي جامعه فلسطيني تنها راه نابودي اشغالگران است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين دائماً براي تجديد روحيه خود به دنبال علم و حکمت هستند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۸۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: اين دل‌ها نيز همانند بدن‌ها خسته و افسرده مى‏شوند، بنابراين در جستجوى حکمت‌هاي تازه براى آن‌ها باشيد. انسان ولو مشغول کار علمي هم باشد باز بايد دنبال مطالب جديد و نو باشد. تغيير بدهد و تحول ايجاد کند و نگذارد يکنواختي و دل‌زدگي او را خسته و ملول کند. معمولاً يکنواختي خسته‌کننده است.
 
وي به سفر استاندار چهارمحال و بختياري اشاره داشت و گفت: کمال تشکر را دارم از استاندار محترم و مديران کل که ديروز در شهرستان بودند و جلسات مختلفي برگزار شد که ان شاالله نتايج اين سفر و سفر رياست محترم جمهور به استان در آينده نزديک براي اين شهرستان پر از خيروبرکت خواهد بود.
 
ملکپور به‌روز جهاني کارگر اشاره داشت و بيان داشت: اول ماه مي (۱۱ ارديبهشت) روز جهاني کارگر است. اسلام کار و طلب روزى حلال را بالاترين عبادت مي‌داند، رسول خدا صلي‌الله عليه و آله فرمودند: «عبادت ۷۰ جزء دارد برترين آن‏ها کار و کوشش براى به دست آوردن روزى حلال است.» انسان بيکار مذمت شده و حتي در روايت داريم که دعايش مستجاب نمي‌شود. کار ولو ساده و سبک باشد، اما موجب شرافت است و بهتر از آن است که انسان دست نياز پيش ديگران دراز کند
 
وي افزود: بنابراين همان‌طور که کار ارزش دارد کارگر هم ارزشمند است و موردتکريم. کارگر ايرانى در اين ميدان مبارزه دو کار مي‌کند هم توليد مي‌کند و کشور را به سمت استقلال و خودکفائي و عدم وابستگي به بيگانگان پيش مي‌برد و هم فرهنگ اسلام را در مورد کار و کارگر نشر و توسعه مي‌دهد. اينکه تأکيد مي‌شود کالاي ايراني که به دست توليدکنندگان داخلي ساخته‌شده است خريداري و استفاده شود به اين جهت است که موجب افزايش سرمايه اجتماعي و توانمندي اقتصادي خواهد شد. امسال را رهبر معظم انقلاب سال «سال توليد، دانش‌بنيان و اشتغال آفرين» ناميدند. اين توليد توسط چه کساني محقق مي‌شود؟ خب کارگران در خط مقدم هستند. مشارکت در امر توليد بايد همه‌جانبه و همه‌گير باشد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: امروزه جامعه فلسطيني ۱۳ ميليون نفر جمعيت دارد که از ساده‌ترين حقوق انساني ازجمله تعيين حق سرنوشت و داشتن يک کشور مستقل در سرزمين خود محروم هستند. مهم‌ترين ويژگي اين نامُعادله اين است که در يک‌طرف آن رژيم صهيونيستي با حمايت گسترده همه کشورهاي غربي قرار دارند و در طرف مقابل آن‌ها، جامعه فلسطيني تک‌وتنها است. اين شرايط غيرانساني ايجاب مي‌کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمايت از جامعه مظلوم فلسطين به اين ظلم بزرگ پايان بدهند و زمينه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين را فراهم سازند
 
ملک پور اظهار داشت: امروزه اجماع سازي در ميان جامعه فلسطيني درباره مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادسازي فلسطين بيش از هر زمان ديگري است. با امضاي سازش‌نامه اسلو از سوي سازمان آزادي‌بخش فلسطين در سال ۱۹۹۳ و تغيير راهبرد اين سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوي سياسي براي حل بحران،
 
وي بيان داشت: جامعه فلسطيني دچار دوگانگي و اختلاف‌نظر شد ولي ناکامي جريان سازش در ۲۸ سال گذشته و شهرک‌سازي وسيع رژيم صهيونيستي در کرانه باختري، مردم را به اين نتيجه رسانده است که اين راهکار نتيجه نمي‌دهد و اکنون اکثريت قاطع مردم از راهکار مقاومت حمايت کنند و آن را تنها راه پايان دادن به اشغال مي‌دانند.
 
ملک پور  افزود: آمريکا بيش از چهل سال است هر اقدامي که توانسته انجام داده تا شايد مردم ما را از مسيرش منصرف کند اما نتوانسته و ايران قوي‌تر، مستقل‌تر شد، اقتدار منطقه‌اي و جهاني‌اش و عمق راهبردي‌اش بيشتر شد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: امروز اسلام با سرعت در غرب و بخصوص در اروپا در حال پيشروي است. با سوزاندن قرآن و چنين حرکاتي نمي‌توانيد جلوي اين حرکت عظيم را بگيريد. اهانت به قرآن اهانت به همه اديان است اهانت به همه کتب آسماني و همه انبيا است و اين حرکت محکوم است.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۰۳:۴۱

29 Apr 2022