۰
plusresetminus
آیت الله محسن حیدری گفت: قدس معیار واقعی نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.
قدس محور وحدت مسلمین و آزادگان جهان است/آزاد سازی سرزمین های اشغالی نیازمند همت اجتماعی بین المللی است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: روز قدس یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و از یادگارهای امام امت، بنیان گذار جمهوری اسلامی است که باتوجه به آن رسالت اسلامی و جهانی مسئله اشغال قدس توسط یهودی ها و صهیونیست ها و رژیم اشغالگر قدس را به عنوان مسئله اول اسلام می دانستند.
وی یا شاره به با شرایط سخت مبارزات در طول پانزده سال نهضت و سال های بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: حضرت امام، همواره بر مبارزات ضد صهیونیستی خود تاکید داشتند زیرا قدس معیار واقعی نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت امام در سال 1357 اسرائیل را رژیم نامشروع معرفی کرد، گفت: کمتر از یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی در دیدار با مقامات بلند پایه فلسطین، شعار"امروز ایران، فردا فلسطین" را در اولویت سیاستهای خارجی خویش قرار داد واعلام روز جهانی قدس، شش ماه پس از پیروزی انقلاب صورت گرفت و طی پیامی در تاریخ 16 / 5 / 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام نمودند.
آیت الله حیدری ادامه داد: امام خمینی (ره) حل آزادسازی سرزمین های اشغالی را در عهده حکومت ها غیر عملی می دیدند از این جهت ورود ملت ها را لازم دیدند و روز جهانی قدس را به امت اسلامی پیشنهاد کردند و تعبیری در این خصوص داشتند که هرکدام از مسلمان ها یک سطل آبی را بردارد و بر روی رژیم اشغالگر قدس بریزد، رژیم صهیونیستی را سیل می برد.
وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس، نشان از تاثیر ناپذیری تهدیدات و تبلیغات دشمنان بر ملتهای اسلامی دارد و اینکه هیچ عاملی نمی تواند سد راه مبارزات مسلمانان در برابر استکبار شود، امروز قدس به واسطه فشاری که از جانب صهیونیست ها و غیر صهیونیست ها متحمل می شود، نیاز به یاری واقعی مسلمانان و آزادگان حقیقی جهان دارد.
آیت الله حیدری گفت:بنابراین آزاد سازی قدس نیازمند همت اجتماعی بین المللی است که خوشبختانه این سنت حسنه با حمایت و هدایت عملی توسط رهبر انقلاب ادامه پیدا کرد و در راهپیمایی در جای جای کشور برپاست.
وی افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران به طور واقعی یاری گر فلسطین و الگوی حقیقی یاری مقدسات در جهان است و توانست این تفکر آزادگی را به کشورهای دیگر صادر کند تا آنجا که در نیجریه ودر بعضی از کشورهای اروپایی و امریکا این راهپیمایی برگزار می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۲۵:۵۶

28 Apr 2022