۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۵۰۴۲۹
کارشناس مسايل ديني و مذهبي:

صبر و مقاومت از ويژگي هاي کريم اهلبيت است

حجت الاسلام رشيدي گفت: امام حسن عليه السلام در برابر مشکلات زمان خود و هجمه ها عليه دين وتشيع کوه صبر، مقاومت و استقامت بود.
صبر و مقاومت از ويژگي هاي کريم اهلبيت است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان با تبريک ميلاد امام حسن مجتبي (عليه السلام) به جايگاه ائمه اطهار (عليهم السلام) در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: انسان براي رسيدن به کمال بايد به ريسماني دست بزند که آن ريسمان محکم و قابل اعتماد باشد و اهل بيت (عليهم السلام) بهترين و محکم ترين ريسمان براي رسيدن به کمال هستند.

حجت الاسلام  مرتضي رشيدي ادامه داد: امام حسن (عليه السلام) الگوي تمام عيار و سرمشقي جاودانه براي تمام نسل ها و نمونه بارزي از يک انسان کامل و تربيت يافته در مکتب نبوي ، علوي و فاطمي است.

رشيدي افزود: سبط اکبر عابد ترين مردم در زمان خود بود به طوري که با پاي برهنه به سفر حج مي رفت و مدام در حال ذکر خدا بودند ، هنگامي که امام حسن (عليه السلام) وضو مي گرفت اعضا و جواره امام به لرزه در مي افتاد و رنگ مبارکش زرد مي شد و چون از حضرتش سبب آن را مي پرسيدند مي فرمود: به جا است که هنگامي هر بنده در نزد پروردگار عرش قرار گيرد ،رنگش زرد شود و جوارحش بلرزد.

وي عبادت، ترس از خدا ، همنشيني با قرآن را از ويژگي هاي فردي امام حسن (عليه السلام) بيان کرد و گفت: هر وقت نام مرگ ، قبرو قيامت به ميان مي آمد حضرت امام حسن (عليه السلام) گريه مي کردند و در اين زمينه مردم را هوشيار و ارشاد مي کردند.

اين کارشناس مسائل ديني به خصوصيات اجتماعي امام اشاره کرد و اظهار داشت: مهربان بودن با مردم،  گذشت ، تواضع و فروتني از بارزترين خصوصيات اجتماعي امام حسن (عليه السلام) بود.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۲۵:۵۶

17 Apr 2022