۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۵۰۴۰۵
حجت الاسلام رحماني:

اگر هنرمند طهارت روح خود را حفظ کند، اثرش ماندگار مي‌شود

حجت الاسلام يد الله رحماني گفت: جامعه ي هنرمند بايد اين قدرت را داشته باشد که هنر و عاطفه را به بخش‌هاي مختلف جامعه تزريق کند، چون هنر با دل سر و کار دارد، اگر هنر، در سطح عقلاني خود باقي بماند، جامعه را منعطف مي کند و کسي را نيز بي دليل نمي رنجاند.
اگر هنرمند طهارت روح خود را حفظ کند، اثرش ماندگار مي‌شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حضرت حجت الاسلام يد الله رحماني، امام‌جمعه شهرستان لردگان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامي و با حضور جمعي از مسوولان و هنرمندان شهرستان لردگان در آييني از مجاهدت‌هاي حجت الاسلام محمد جواد شمس با نمايش عمومي فيلم مستند «خين بُري» اثر توليدي در حوزه هنري چهارمحال و بختياري بيان داشت:  خداوند در قرآن کريم، جهان را هنرمندانه معرفي کرده است.

وي افزود: حجت‌الاسلام شمس از روحانيون فرهيخته‌اي به شمار مي‌رود که عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده است و سال‌هاست که براي ايجاد صلح و سازش ميان خانواده‌ها و جلب رضايت اولياي دم براي گذشت از حکم قصاص تلاش مي‌کند و در اين راه سختي‌هاي بسياري را نيز متحمل شده است .

حجت‌الاسلام يدالله رحماني گفت: بهترين اثري که هنر در جامعه مي گذارد، ايجاد عاطفه است. مادامي که هنر و عاطفه در جامعه نباشد، شکست جامعه حتمي است و اين حقيقت است. هنر مند بايد در جامعه با اثر خودش وحدت و اتحاد را نشر دهد و اگر هنر، نتواند به وسيله ايجاد عاطفه، جامعه را به  هم متصل و متحد کند؛ شکست، حتمي است.

امام‌جمعه لردگان يادآور شد: اگر هنرمند طهارت روح خود را حفظ کند، اثرش نيز ماندگار مي‌شود و اگر با توصيفي که دين از هنر دارد، کار خود را انجام دهد، نتيجه کار او هيچ‌گاه بغض، عداوت و تفرقه به دنبال نخواهد داشت.

رحماني در پايان فرمايشات خود عنوان کردند:  جامعه ي هنرمند بايد اين قدرت را داشته باشد که هنر و عاطفه را به بخش‌هاي مختلف جامعه تزريق کند، چون هنر با دل سر و کار دارد، اگر هنر، در سطح عقلاني خود باقي بماند، جامعه را منعطف مي کند و کسي را نيز بي دليل نمي رنجاند.

به گزارش سلام لردگان، مستند خين‌بري به کارگرداني عباس رفيعي  در ۲۵ دقيقه بخشي از زندگي حجت‌الاسلام محمدجواد شمس از روحانيون شهرستان لردگان را به نمايش گذاشته است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۳۵:۴۷

14 Apr 2022