۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۵۰۲۷۵
امام جمعه لردگان:

آگاهانه ترين و آزادترين انتخابات کشور همان رفراندوم است/ انسان بايد به دنبال بهار معنويت یعنی قرآن باشد

حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان گفت: روز ۱۲ فروردين روز با عظمت و عيد بزرگي است که در اين روز با تدبير امام رفراندوم برگزار شد و حدو ۹۸/۲ درصد به جمهوري اسلامي راي دادند.
آگاهانه ترين و آزادترين انتخابات کشور همان رفراندوم است/ انسان بايد به دنبال بهار معنويت یعنی قرآن باشد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه لردگان گفت: اميدوارم در آستانه ماه مبارک رمضان به همه ما توفيق ترک گناه و معصيت و حسن بندگي عنايت بفرمايد .

وي افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان و در بهار طبيعت تقارن بسيار خوبي وجود دارد براي يک گفتگوي معنوي که بر همه ما اثر گذار باشد. در عالم هستي در راس همه مخلوقات خداي متعال دو مخلوق طبيعت و انسان وجود دارد که ساير مخلوقات در ذيل آنها است.


بهار معنويت ما قرآن است، انسان بايد به دنبال چنين بهار معنويتي در وجود خود باشد

رحماني بيان داشت: طبيعت بهاري دارد و بهار آن با نوروز آغاز مي شود و انسان با طبيعت خواستار تجدد و نواوري است. فصل تابستان مي رسد انسان از گرما فراري است و آرزو مي کند زود تمام شود پس به دنبال فصلي است که نوآوري دارد و انسان دنبال تجددگرايي است.

خطيب جمعه لردگان اشاره داشت: بهار که مي رسد و گياهان زنده مي شوند، موجودات زيادي پس از خواب طولاني بيدار مي شود و انسان بهار و طبيعت را مي بيند لذت مي برد، و قرآن نيز فصل بهار را توصيه مي کند زيرا در بخش طبيعت سرسبزي و طراوت انسان خسته از سرما را آزاد در دل طبيعت مي کند و آن هم در يک هواي زيبا و دلنشين به همين جهت فصل بهار براي انسان درس آموز است. اين تجدد و زيبايي نه تنها براي انسان بلکه براي همه موجودات است، چيزي که از بين رفتني است ارزش ندارد، اما بهار معنويت از بين نخواهد رفت، مراد از معنويت اين عبادت ها نيست، به عبارتي معنويت يعني امر پنهاني است در حالي که نماز، روزه و... آشکار است، نماز را براي خدا خواندن مي شود .

امام جمعه لردگان بيان داشت: ما بايد دنبال بهار معنويت باشيم که مربوط به انسان است نه طبيعت، فرق اين دنيا و آخرت اين است که چون در آخرت به همه ارزوها رسيديم و وارد بهشت شدند ديگه دنبال تغيير و دگرگوني نيستند چون به همه خواسته هاي خود رسيدند. ما به عنوان يک موجود مادي مثل ساير موجودات به دنبال انبار تنوع هستيم اما براي وجود انسان واقعي اصلادرست نيست و مشخص است که آرمان هاي انساني جابه جا شده زيرا ذاتا دنبال خوبي ها باشيم و منحرف نشده باشيم ديگر دنبال نوگرايي دنيايي نخواهيم بود.


حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه لردگان به روز جمهوري اسلامي اشاره کرد وگفت: روز ۱۲ فروردين روز با عظمت و عيد بزرگي است که در اين روز با تدبير امام رفراندوم برگزار شد و حدو ۹۸/۲ درصد به جمهوري اسلامي راي دادند. آن زمان آزادترين زمان در کشور ما بود و مردم جمهوري اسلامي کاملا آن را مي شناختند و بدون احساسات پي صندوق ها مي رفتند، صدا و سيما فضايي براي حضور همه احزاب و گروه هاي مختلف فعاليت مي کردند علنا عده اي با جمهوري اسلامي مخالفت مي کردند و تبليغات بسيار گسترده در کشور بود.

وي افزود: آگاهانه ترين و آزادترين انتخاب در تاريخ کشور همين رفراندوم جمهوري اسلامي بود که مردم به آن راي دادند و مردم با شناخت و آگاهي آن را تاييد کردند.

رحماني بيان داشت: اين دولت با دولت هاي ديگر فرق دارد، و در سال جديد از تمامي مسئولين مطالبه گري خواهيم کرد به صراحت معتقدم در چند ما اخير کار بززگي انجام نشده و بيشتر به صورت گذرا فعاليت هايي انجام شده است. اگر مسئولين امروز فرياد مردم را تحمل نکنند فردا بايد فرياد دشمنان را بشنوند، قالبا امروز فضاي اداري شهرستان چنين فکري را دارند اما همچنان آن تغيير را احساس نکرديم، اگر مت رضايت و اميد مردم را بالا برديم دشمن شکست خواهند خورد، اما بي توجهي به مردم باعث نارضايتي ها خواهد شد که پيامدهاي خوبي نخواهد داشت.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۳۱:۵۶

1 Apr 2022