۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۵۰۲۴۸
امام جمعه لردگان؛

آنچه که مي تواند کشور را ثروتمند بکند توليد دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين است

حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان با اشاره به نامگذاري سال ۱۴۰۱ از سوي رهبر انقلاب اسلامي اين نامگذاري را چراغ راه توسعه عنوان کرد و گفت: حرکت در راستاي تحقق"توليد دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين" محور برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مسئولان و مردم باشد.
آنچه که مي تواند کشور را ثروتمند بکند توليد دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حضرت حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته ضمن تبريک عيد نوروز گفت: ان شاالله در اين سال، سال اطاعت و بندگي و سال پرهيزگاري و دوري از گناه براي همه ما مقرر بفرمايد.
 
وي افزود: در فضاي مجازي اين روزها بعضي افراد نسبت به اين رخداد طبيعي شبهه وارد کرده‌اند، جايگاه نوروز در منابع روايي ما کجاست ؟ نوروز در تعريف خودش بعنوان روز نو که در تقويم بشري بعنوان روز اول فروردين از آن ياد مي شود و از نظر علم نجوم که مورد تاييد اسلام است روزي است که آفتاب به برج حمل مي‌رسد. تغييري بنيادين در عالم رخ مي‌دهد که مردم رسومي براي اين روز دارند. دو دسته روايت براي اين روز داريم ... 

رحماني بيان داشت: وجود بعضي رسوم غلط در نوروز نيز وجود دارد، آداب خوبي چون نظافت، مهر و محبت و صله رحم، مهرباني با سالمندان و خانه تکاني و ... از رسوم خوب نوروز است.

وي گفت: جايي که رهبر معظم انقلاب به نوروز مي پردازند و آن را گرامي مي‌دارند و براي آن پيام صادر مي فرمايند، اين عمل آقا براي ما حجت است .

امام جمعه لردگان تصريح کرد: در نوروز آنچه تاکيد شده است و نظافت و خانه تکاني نيکوکاري مثل کمک به نيازمندان به ويژه خويشان و بستگان توجه به سالمندان مهر و محبت به يکديگر و صله رحم و ديد و بازديدها به صراحت تصريح شده که جزو آداب نوروز است و سال‌هاي سال بوده علما و بزرگان هم اين کار را انجام دادند.

رحماني با اشاره به نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري گفت:  سخنراني حضرت امام خامنه اي  بسيار کارشناسانه است و اگر به آن عمل کنيم موفقيت‌هاي فراواني خواهيم داشت، آنچه که حضرت آقا مورد نظرشان هست، اهميت توليد هست  و با رويکرد توليد دانش بنيان و اشتغال آفرين باشد .

حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان با اشاره به نامگذاري سال ۱۴۰۱ از سوي رهبر انقلاب اسلامي اين نامگذاري را چراغ راه توسعه عنوان کرد و گفت: حرکت در راستاي تحقق"توليد دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين" محور برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مسئولان و مردم  باشد.

خطيب جمعه لردگان افزود: ما بايد در زندگي مان تغيير انجام دهيم و در هزينه ها صرفه جويي کنيم، بايد بهره وري در زندگي را بعنوان اصل قرار دهيم تا بهتر زندگي کنيم . بايد سراغ جواناني برويم که دانش و علم آن را دارند. نکته بعد اينکه توليد بايد اشتغال زا باشد . بايد توليد ما نيازهاي ما را برطرف کند و مردم از آن بهره مند شوند .

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۲۱:۴۰

25 Mar 2022