۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۵۰۲۲۴
ديدنی های شهرستان لردگان/

چشم‌انتظاری برای مسافران نوروزی در لردگان تاریخی با طبیعت زیبا و چشم‌نواز

لردگان شهری تاريخی با طبيعت زيباست که در استان چهار‌محال و بختياری قرار دارد، در سفرنامه ناصر خسرو از اين شهر با نام لردجان ياد شده است؛ لوردجان و لوردغان از ديگر نام‌های قديمی لردگان‌ هستند، خرسان و ارمند دو رودخانه اصلی اين شهراند که از سرشاخه‌های اصلی رود کارون به‌حساب می‌آيند.
چشم‌انتظاری برای مسافران نوروزی در لردگان تاریخی با طبیعت زیبا و چشم‌نواز
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ شهرستان لردگان يکي از شهرهاي زيبا و ديدني استان چهارمحال و بختياري است و بسياري از زيباترين و ديدني‌ترين مکان‌هاي تفريحي و توريستي ايران را در خود جاي داده است. مردم لردگان بسيار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند و در کتاب‌هاي تاريخ کهن به شهر لردگان، لردجان نيز مي‌گفتند. در ادامه با جاهاي ديدني لردگان بيشتر آشنا شويد.

 آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کيلومتري شهرکرد، ۴۰ کيلومترى شهر لردگان، پس از روستاهاى ميلاس و سردشت شوش در روستاى آتشگاه قرار دارداين آبشار زيبا که به آبشار مينياتوري شهرت دارد يکي از بي‌نظيرترين جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري ايران به شمار مي‌رود. آبشار با حرکت مواج خود سکوت منطقه را مي‌شکند و بي‌بديل‌ترين جلوه‌هاي طبيعي را رقم مي‌زند.مسير اين آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضاي سرسبز از انواع درختان و گياهان جنگلي فراگرفته است. شيب زياد و پستي و بلندي‌هاي دره، آبشارهاي کوچک متعددي را ايجاد کرده است.رودخانه خرسان يکي از سرچشمه‌هاي اصلي رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگير دنا و زاگرس مرکزي در جنوب استان اصفهان و شمال کهگيلويه و بوير احمد سرچشمه مي‌گيرد و پس از الحاق چندين رود و چشمه ديگر در استان چهار محال بختياري وارد استان خوزستان مي‌شود.
چشمه برم
جوشش چشمه هاي مصفاي برم در مرکز شهر لردگان ، گردشگاهي با همين نام را به وجود آورده است . اين چشمه علاوه بر تامين آب کشاورزي ، يکي از سر شاخه هاي کارون به حساب مي آيد و چشم انداز زيبايي را براي شهر لردگان به وجود آورده است .
 

تپه کندر
يکي از جاذبه‌هاي باستاني بخش فلارد تپه اي است به نام کندر که در گويش محلي به آن تل کندر مي‌گويند. اين تپه مربوط به دوران پيش از تاريخ ايران باستان است و در شهرستان لردگان، بخش فلارد، روستاي کندر واقع شده و اين اثر در تاريخ ۲۴ فروردين ۱۳۸۲ به‌عنوان يکي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. بر فراز تپه سکوتي ژرف حکم فرماست. در زمان‌هاي دور خانه‌هاي اين منطقه به صورت مطبق روي هم بنا شده بودند و در طول تاريخ آرام آرام خراب شده و اين تپه به اين صورت شکل گرفته است.
 
گردشگاه زيباي پروز
گردشگاه زيباي پروز با طبيعت بهشت‌گونه خود و قرارگيري در امتداد دره‌اي سرسبز، سالانه ميزبان هزاران گردشگر از داخل و خارج استان مي‌باشد. محيط دنج و خلوت، سايه درختان بلند و قد برافراشته، چشمه‌هاي زلال، شاليزارهاي سرسبز و درختان جنگلي پيرامون آن، از ويژگي‌هاي جالب توجه اين گردشگاه به شمار مي‌روند. جاده آسفالته، فضاي سبز، سکوي نشيمن، سرويس بهداشتي، پارکينگ و دسترسي به واحدهاي اقامتي لردگان، مهم‌ترين زيرساخت‌هاي اين منطقه زيبا و دلنشين است.
 
 
 چشمه سندگان
چشمه سندگان در روستاي سندگان از توابع بخش فلارد شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري و ۶۰ کيلومتري شهر لردگان قرار دارد.چشمه سندگان داراي آبي گواراست و در اطراف آن درختان سرسبز و درختان سيب روييده‌اند که اين امر سبب شده است اين منطقه از نقاط گردشگري شهرستان لردگان به شمار رود. در مجاورت اين چشمه استخر پرورش ماهي سردآبي راه‌اندازي شده و زيبايي اين مکان را دوچندان نموده است.
انتهای پیام/

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۳:۵۰

19 Mar 2022