۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۰۱۵۸
جهانبین نیوز گزارش می دهد؛

شور و حال مردم و آشفته بازار شب عید/نظارت تعزیرات حکومتی بر کالاهای اساسی رونق دارد

بازار شهرکرد در روزهای پایانی سال رونق خاصی به خود گرفته اما هستند کسانی که تنها تماشاگر هستند و عملا خریدی نمی توانند داشته باشند.
شور و حال مردم و آشفته بازار شب عید/نظارت تعزیرات حکومتی بر کالاهای اساسی رونق دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ هر ساله درآستانه آغاز سال نو مردم چهارمحال و بختیاری به تکاپو افتاده و با خانه تکانی و خرید شب عید تحولی جدید را در زندگی خود به وجود می آورند، تحولی آکنده از شادی و نشاط چرا که می خواهند وداع کنند با هر آنچه بد بوده و به استقبال هر چه خوبی هست روند.

خانه تکانی وخرید لباسهای نو درآستانه سال نو در چهارمحال و بختیاری سنتی دیرینه است که همه مردم به آن پایند بوده و این روزها شور و شوق در مردم ایجاد کرده است.

هیاهوی جمعیت خریدار دربازار شهرکرد از یک سو وصدای فروشندگان، و دستفروشان همه و همه حکایت از شور و شوق برای حلول سال جدید دارد.

روزهای آخرسال خیابانها به ویژه مرکز شهر مملو از کسانی شده که به امید تهیه مایحتاج شب عید و خرید اجناس ارزان قیمت راهی بازار شده اند.

با گذر از خیابانهای شهرکرد عده ای از مردم را می بینیم که به همراه خانواده خود به سوی مراکز فروش به خصوص حراجی ها یا دستفروشان دوره گرد روانه شده و به دنبال اجناس ارزان قیمت در حد توان مالی خود خیابانهای شهر را می پیمایند.

جوانان و نوجوانان زیادی نیز با پهن نمودن بساط دستفروشی از جمله پوشاک، مایحتاج سفره هفت سین، مجسمه های گچی، میوه، ظروف پلاستیکی و حتی لوازم بهداشتی برای کسب روزی حلال با صدای بلند فریاد می زنند "فقط .... تومان"، " برگران فروش لعنت" و " ارزانش کردیم" شور و حالی دیگر به بازار شب عید در شهرکرد داده اند.

در این میان نیز زنان و کودکان زیادی در اطراف دستفروشان جمع شده و با جستجوی اجناس دستفروشان که به قیمت مناسبتر و ارزانتر عرضه می شود درپی خرید خود هستند.

کرونا مسئله دیگری است که خیلی از مردم به خاطر رعایت کرون مسائل بهداشتی به بازار نمی آیند و عده ای نیز به خاطر قیمت های بالای اجناس در شهر قدم می زنند اما عملا خریدی ندارند.



مسئولین در شب عید به فکر مردم باشند

خانم محمدی یکی از بانوانی که در بازار شهرکرد در پی خرید مایحتاج شب عید بود در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می گوید: قیمت های بازار شب عید سرسام آور است و به سختی می توان خرید کرد.

او ادامه می دهد: با این اوضاع برای نوروز نمی‌دانیم چه‌طور باید از میهمانان پذیرایی کنیم، قیمت میوه روز به روز گران می شود ، قیمت آجیل هم که سرسام آور بوده و این مسئله مردم را با چالش روبه رو کرده است.

خانم محمدی ادامه می دهد: وقتی به همشهریانم به خصوص آن‌هایی که از دیگر شهرها مسافر نوروزی دارند فکر می‌کنم با این اوضاع گرانی و قیمت سرسام‌آور برنج، گوشت، مرغ و میوه نمی‌دانم چه‌طور می‌شود مهمان‌داری کرد؛ باید امیدوار بود اما اگر دولت به فریاد مردم نرسد با کرونا یا بدون کرونا دید و بازدیدها از بین خواهد رفت و به طور کلی سبک‌های زندگی به سمت تنهایی و انزوا پیش خواهد رفت.



کرونا علت اصلی کسادی بازار در شب عید

فروزنده یکی از فروشندگان چهارمحالی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: کرونا علت اصلی کسادی بازار کسبه در آستانه نوروز امسال است.

وی تصریح کرد: مردم مثل سال های گذشته خرید آنچنانی ندارند و بیشتروسایل ضروری را خریداری می کنند.
فروزنده ادامه داد: شرایط کرونا به گونه ای است که مردم ترجیح می دهند بیشتر در خانه بمانند و برای کارهای ضرورری به بازار روی آورند.

وی عنوان کرد: قیمت محصولات به نسبت افزایش داشته است اما کالا به وفور پیدا می شود و مشکلات سال گذشته در نبود برخی از کالا ها وجود ندارد.

فروزنده خاطر نشان کرد: برخی از کسبه ها در ایام پایان سال فروش خیلی بالایی دارند اما متاسفانه برخی دیگر چندان فروشی ندارند.



طرح نظارت بربازار از سوی تعزیرات حکومتی از 14 اسفند در چهارمحال و بختیاری شروع شد

محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار از سوی تعزیرات حکومتی از 14 اسفندماه در این استان آغاز شد، این طرح در دو مرحله از چهاردهم تا بیست و نهم اسفند و از یکم تا سیزدهم فروردین انجام خواهد شد.
 
وی افزود: گشت‌های تعزیرات با همکاری دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از اصنافی همچون میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، کیف و کفش، پوشاک و... بازدید می‌کنند، همچنین سرخانه‌ها، پارکینگ‌ها، قالی‌شویی‌ها، خشک‌شویی‌ها و... در طرح نظارات بر بازار شب عید تعزیرات گنجانده شده است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم اگر گزارشی از وجود تخلف در بازار و اصناف دارند می‌توانند مراتب را با شماره 124 ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت و 135 سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
 
عمرون عنوان کرد: طرح نظارات بر بازار که از 14 اسفندماه آغاز شده است تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جریمه تخلفات بازار از سوی هیات وزیران افزایش پیدا کرد و بازدارنده خواهد بود، به عنوان مثال جریمه 90 هزار تومانی عدم درج قیمت بر روی کالاها در حال حاضر به 260 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم از واحدهای صنفی خرید کنند که قیمت را بر روی محصول خود درج کرده‌اند، عدم درج قیمت بر روی کالا سرمنشا همه تخلفات است، چراکه متصدی فروش با توجه قدرت خرید فرد قیمت فروش محصول خود را اعلام می‌کند.
 
عمرون بیان کرد: فراوانی تخلفاتی که صورت می‌گیرد، عمدتا عدم درج قیمت بر روی کالا بوده، بعد از آن عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سپس گرانفروشی است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۱:۳۶

13 Mar 2022