۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۵۰۱۵۰
حجت الاسلام رحماني گفت:

درختکاري از کارهاي ارزشمند براي حفظ محيط زيست است

حجت الاسلام والمسلمين رحماني به مناسبت هفته منابع طبيعي، اظهار کرد: در هفته منابع طبيعي و روز درختکاري بايد به موضوع محيط زيست توجه ويژه اي شود محيط زيست شامل خاک، آب، زمين، هوا و جنگل ها است و بايد در پاکيزه نگه داشتن آنها تلاش کنید.
درختکاري از کارهاي ارزشمند براي حفظ محيط زيست است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حضرت حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته گفت: تقواي الهي از جمله آثار و برکاتش اين است که انسان نسبت به حضور و وجود خداي متعال پيدا مي‌کند .

از امام صادق سوال مي‌کنند شما امام و معصوم هستيد يعني در معرض گناه قرار نمي گيريد حضرت فرمود: چرا، ما هم مثل شما در معرض گناه قرار مي‌گيريم اما وقتي مي خوايم به گناه نزديک بشيم خدا را مي بينيم عذاب خدا را مي بينيم سراغ گناه نميريم اگر در موقع گناه آدم خدا را احساس کرد و خجالت کشيد و گناه نکرد يعني احساس و حضور در محضر خدا مي کند.
 
وي افزود: آدم اگر ايمانش ضعيف باشد به اين و آن متوسل مي شود، انسان اگر خدا را ببيند هرگز دچار ضرور و زيان نمي شود، مهمترين امر تقوا است، به همين جهت در نماز جمعه که اجتماع عمومي مسلمانان اولين چيزي که به آن تاکيد مي شود تقوا است.

رحماني تصريح کرد: در آستانه عيد نوروز هستيم از همه کسبه خواهشمندم که هواي مردم را داشته باشند، اگر کاسبي ظلم پيشه کند، مطمئن باشد خدا به وي رحم نخواهند کرد.
سرمايه داران به فقرا کمک کنند، زندگي انسان گذرا است، لباس و کفش و... همه از بين مي رود اما زخم دل از بين رفتني نيست. گاهي وقت ها با کمک کردن به ديگران مي توان بهشت را خريد.

خطيب جمعه لردگان افزود: خداوند برخي مناطق را کويري آفريده اما منطقه لردگان ذاتش با طبيعت و جنگل زيبا آفريده بايد منابع طبيعي را حفظ کرد، نه تنها در هفته منابع طبيعي بلکه در تمام طول سال بايد براي حفاظت از محيط زيست برنامه ريزي و تلاش کرد. و مسئولين بايد همت کنند و زشت است که شاهد باشيم روستايي گاز نداشته باشد و مجبورند درختان را براي تامين سوخت منازل خود قطع کنند، اين که روستايي گاز ندارد ناشي از عملکرد ضعيف مسئولين است.

وي بيان داشت: فرهنگ نگه داري از آب بايد يک فرهنگ عمومي شود، يک عده اي در منابع طبيعي و آبخيزداري مسئول حفاظت از اين نعمت هاي خداوند است. هر انساني حق دارد طبق قانون از منابع طبيعي استفاده کنند اما برخي ها به دنبال سو استفاده و تصرف هستند که بايد با آنها برخورد قانوني کرد. و اميدواريم در دولت مردمي شاهد تغييرات زيادي به نفع مردم باشيم.

رحماني با اشاره به تاسيس بنياد شهيد  گفت: روز ۲۰ اسفند ۵۸ حضرت امام (ره)دستور تاسيس بنياد شهيد را دادند، به همه شهدا درود و سلام ميفرستيم و از دوستان در بنياد شهيد به سبب زحماتشان تقدير تشکر مي کنيم.

رحماني در پايان ولادت حضرت علي اکبر و روز جوان را به همه ي جوانان تبريک عرض نمود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۲۲:۲۵:۱۷

11 Mar 2022