۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۰۱۲۶
يادداشت؛

جانباز قهرمان برقله اي از خود گذشتگي

جانباز قهرماني است که هستی خود را فدای اسلام کرد
جانباز قهرمان برقله اي از خود گذشتگي
به گزارش جهانبین نیوز؛ رضا خليلي از فعالان فرهنگي و قاريان برجسه شهرستان اردل در يادداشتي به مناسبت روز جانباز نوشت: چهارمين روز از ماه شعبان، سالروز ميلاد بزرگ جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حريم ولايت، حضرت ابوالفضل العباس(ع) به واسطه رشادت و جانفشاني‌هاي پاسداران رشيد و غيور انقلاب اسلامي و همچنين فداکاري و ايثارگري جانبازان سرافراز و دلاور به‌عنوان روزهاي پاسدار و جانباز نامگذاري شده است.

جانباز تجسم عيني ايثار،صبر ، مردانگي و از خودگذشتگي است. آن گاه که امام و مقتداي او فرمان جهاد مي دهد از تمامي دلبستگي هاي زندگي دست مي کشد و با سلاح ايمان و معنويت به ستيز با دشمنان اسلام و دفاع از اهداف و ارزشهاي متعالي اسلام مي پردازد.

همان‌طور که درمورد جانبازان مي‌گوييم «شهداي زنده» هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامي هم در ديدار با جانبازان مي‌فرمايند: «شما شهداي زنده‌ايد؛ يعني هرموقع از دنيا برويد شهيد از دنيا رفته‌ايد»، خيلي نکته بجايي است به اين دليل که جانبازان براي دفاع از مملکت از عزيزترين‌ها و علاقه‌مندي‌هايشان گذشتند و به معناي واقعي ايثار کردند.

سال‌ها پس از جنگ هم اين عوارض گريبانگيرشان هست و جا دارد از خانواده آن‌ها تقدير شود، براي اينکه سال‌هاست زينب‌وار از همسرشان پرستاري مي‌کنند و اين درد خفته و جنگ ناتمام در منزل آن‌ها هميشه برقرار است و فرسايش عمر را براي خانواده آن‌ها به‌دنبال دارد و شايد کمتر کسي از اين موضوعات باخبر باشد.
 

شايد نامگذاري يک روز براي عده‌اي که بسيار درد کشيده‌اند و سال‌هاست رنج مجروحيت را با خود همراه دارند، حق مطلب را ادا نکند، اما مي‌تواند تلنگري براي هر کداممان باشد تا بخش بزرگي از جامعه دفاع مقدس‌مان را به خاطر بسپاريم و قدر زحماتشان را بدانيم. روز جانباز با تکيه بر روز تولد صاحب نامش حضرت ابوالفضل (ع) و زندگي و شهادت ايشان، نشان از جان برکف بودن و آماده جان باختن در راه معشوق دارد.


انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۳:۰۲

8 Mar 2022