۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۰۰۴۴
روسيه _ اوکراين؛ نبرد در قلمرو تاريخ...

" از تاريخ درس بگيريم غرب هرگز متحد وفا داري نخواهد بود"

اگر چه در معادلات سخت جهاني هميشه بلوف سياسي پيش از هر سلاحي توسط رهبران جهاني بکار مي رود اما ظاهرا پوتين چندان علاقه اي به اين بلوف زدن ها ندارد و حمله همه جانبه به اوکراين در عمل اين را به اثبات رسانده است.
" از تاريخ درس بگيريم غرب هرگز متحد وفا داري نخواهد بود"
به گزارش جهانبین نیوز؛ در اين يادداشت قصد ندارم از پوتين، روسيه يا اوکراين دفاع کنم بلکه با نگاهي واقع بينانه مي خواهيم درسي از تاريخ را مرور کنيم و اين جمله معني دار رهبر فرزانه انقلاب که غرب و آمريکا غير قابل اعتماد است، که البته حکايت اين روزهاي اوکراين است و درسي براي غرب زده هاي داخلي که هرگز از وقايع ۱۳۲۰، کودتا عليه مصدق ۱۳۳۲، حمايت از صدام براي جنايات جنگي بر عليه مردم ايران ۱۳۵۹، ترور دانشمندان، سرداران و مقامات عالي رتبه از ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰، عبرت نگرفتند و همچنان بهشت گمشده خود را آمريکا و غربي مي دانند که امروز بار ديگر تاريخ را تکرار شده مي بينند اما اين بار در اوکراين نگون بخت که با اعتماد به آمريکا و غرب خود را خلع سلاح هسته اي کرد.

سخنان اخير زلنسکي رئيس جمهور اوکراين دقيقا تاريخ را تکرار کرد به اين چند جمله دقت کنيد: 
زلنسکي: ما را تنها گذاشتند!
من از آنها مي پرسم با ما هستيد؟
آنها مي گويند با ما هستند اما حاضر نيستند ما را در ائتلاف نظامي [ناتو] ببرند.
همه آنها مي ترسند...

اين چند جمله اثبات مي کند غرب و آمريکا هرگز متحدين وفا داري نبودند، بزدل هاي کرواتي که هميشه در حساس ترين لحظات تاريخي استاد خالي کردن پشت متحد خود هستند و امروز اوکراين بايد بياد آورد زماني که توان دفاعي کشور خود را به لبخند دهن دريده هاي آمريکايي و غربي، دست زدن هاي طولاني کت و شلوار پوشيده هاي کروات رنگي که ايستاده اقدام اوکرايني ها را پيام‌صلح مي دانستند در حالي که همه اين نمايش ها براي بي دفاع کردن يک کشور و چپاول هزاران کلاهک هسته اي اوکرايني ها بود.

اوکرايني ها جنگ را در معاهده بوداپست  ۱۹۹۴ باختند همان سالي که اعتماد به غرب و آمريکا را رمز اقتدار و آينده روشن خود دانستند و همراهي با ناتو و غرب را مسير موفقيت اوکراين شناختند در حالي که سياست فيلم نيست که زلنسکي هنرپيشه نقش طنز گونه خود را بازي کند.

حمله روسيه به اوکراين بي دفاع عبرتي است براي غرب زده هاي داخلي که قهوه به دست آمريکا را بهترين دوست و خلع سلاح کشور به خصوص توان موشکي را راه حل پيشرفت مي دانند و عده اي ساده لوح نيز در کمال بي سوادي معتقدند ساخت موشک هزينه زيادي دارد و باعث عقب ماندگي مي شود.

انقلاب اسلامي‌ علمدار شعار نه شرقي و نه غربي بوده و امامين انقلابي هميشه بر اين سياست تاکيد کرده و قطعا با افزايش چند برابري توان موشکي، توان دفاعي کشور را بيمه خواهند کرد و چه زيبا گفت مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي)؛ 
قدرت دفاعي کشور قابل مذاکره نيست...! پيشنهاد مي کنم مسئولين هر شهر و روستايي اين جمله را بر تمام ديوارها و بيلبوردها بنويسند تا همه ي دنيا بداند جمهوري اسلامي ايران بر سر توان دفاعي خود با هيچ کشوري تعارف ندارد.

در پايان جهت اينکه مهر تاييدي باشد بر مطالب فوق شما رو دعوت مي کنم به مطالعه چند خطي از کاستنکو معروف...

"يوري  کاستنکو" سياستمدار معروف اوکرايني در کتاب " اوکراين و خلع سلاح هسته اي" چنين نوشته است: " همه ما (اوکرايني ها) فريب خورديم و براي آن معاهده دست زديم، بنابراين همه ما مقصريم. خلع سلاح هسته اي با توافق و کف و سوت ملت اوکراين و با حمايت رسانه اي و تبليغاتي انجام شد. اما اکنون مشخص شده  که آن ارزيابي ها کاملا اشتباه بوده است. گويي اوکراين، عراق دوم شده که نظام آن با تهاجمي بين المللي سرنگون شد و در حال حاضر به سمت تکه تکه شدن و غرق شدن در بحران هاي گوناگون پيش مي رود".

 محمدرضا عسکري ارمندي 
کارشناس ارشد علوم سياسي
اسفند۱۴۰۰

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۱:۲۴

26 Feb 2022