۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۵۰۰۳۱
آنچه در خصوص پودر عصاره مالت باید بدانید؛

تولید پودر عصاره مالت به روش FMD / این محصول قابلیت تولید انواع طعم ها را دارد

پودر عصاره مالت به روش FMD به عنوان محصول فراسودمند و نوین زیستی به عنوان مکمل و شیرن کننده تولید می شود.
تولید پودر عصاره مالت به روش FMD / این محصول قابلیت تولید انواع طعم ها را دارد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ طعم و عطر یک زبان بین المللی بوده و معرف فرهنگ و هویت ملت هاست .

روش های پرهزینه فراوری و تبدیل محصولات کشاورزی به دلیل فنی و اقتصادی برای همه طیف های صنایع غذایی قابل استفاده نیست .

از طرفی تولید کنندگان محصولات کشاورزی برای فرایند محصولات خود در زمینه فرایندهای تبدیلی مشکلات بسیاری دارند.

در این روش محصولات کشاورزی با هزینه کمتر و با کیفیت بالاتر تبدیل به محصولات سلامت محور و فراسودمند می شود، در این فرایند موادی همچون شیره خرما، شیره انجیر، عصاره مالت و ... نیز که قابلیت تبدیل شدن به پودر را ندارند و قابل فناوری هستند و پودر نهایی حاصل از این محصول می تواند به عنوان محصولی فراسودمند و با عنوان غذا دارو به عنوان جایگزین شکر و ... برای افراد دارای معظل پیش دیابت و دیابت نوع 1 و در کودکان و بزرگسالان به عنوان مکمل غذایی (به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی)و نیز به عنوان یک میان وعده مفید و سالم بصورت مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می شود.

در حال حاضر عصاره مالت را بصورت پولکی و پودر با این فرایند تبدیلی تولید شده، به دلیل اینکه ماده اصلی این محصول عصاره مالت است و سرشار ریز مغذی های مفید برای بدن بوده است.

این محصول غنی شده با مواد است و می تواند بصورت پولکی یا پودر یا قابلیت مصرف آسان تر و نگهداری و حمل و نقل راحت تر در بازارهای مختلف مصرف شود

از طرفی قابلیت تولید انواع طعم ها و رنگ های طبیعی را نیز دارد.



پودر عصاره مالت به روش FMD  مورد نیاز در صنایع غذایی ، دارویی، بهداشتی و آرایشی است

پورجم در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این طرح با عنوان طرح ابتکاری و تحقیقاتی کاربردی به دنبال کسب دانش علمی و فنی جدید است که برای محصولات آن کاربردهای ویژه ای در نظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: این طرح در صنایع غذایی،دارویی، بهداشتی و آرایشی کاربرد صنعتی دارد.
پورجم از نحوه تجاری سازی این محصول خبر داد و گفت: بعد از امکان سنجی اولیه مرحله نحوه توسعه یا ایجاد کسب و کار مبتنی بر ایده تشریح شد که مبتنی بر آنالیز و بررسی جامع صنعت و بازار مربوطه و شناسایی دقیق مشتریان است.



برای حرکت روبه جلو مناسب نیاز به تامین بودجه بیشتری خواهد بود

وی ادامه داد: تیم سازی و تامین سرمایه جهت ورود به بازار و پیاده سازی طرح نقش حیاتی دارد و برای حرکت روبه جلو مناسب نیاز به تامین بودجه بیشتری خواهد بود .

پورجم اذعان داشت: در این مرحله نواقصی داریم بعد از اجرای مراحل قبل مذاکرات تجاری برای فروش فناوری به یک کسب و کار موجود یا راه اندازی یک کسب و کار نو مد نظر است.

وی با اذعان بر اینکه مکان مناسب برای اخذ مجوز ها و سرمایه نیاز های اصلی در جهت اجرای فناوری است گفت: مکان مناسب برای اخذ مجوز و سرمایه برای تکمیل خط تولید از محدودیت های تولید است.

پورجم خاطر نشان کرد: دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز در حد کارگاهی فراهم شده است اما مکان مناسبی برای راه اندازی این دستگاه ها وجود ندارد، و مساحتی حدود 200 متر که تا سقف سرامیک قابل شستشو و مجهز به آب و برق و گاز باشد نیاز است.

وی تشریح کرد: ارائه مقالات مرتبط، انجام مراحل اولیه مربوط به ثبت اختراع،ترجمه منابع به روز در این زمینه، جمع آوری مطالب به منظور ارائه به صورت کتاب از فعالیت های تحقیقاتی است که تا کنون در این رابطه با این موضوع انجام شده است.



تقویت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و دامپروری از فرصت های شغلی آینده برای این فناوری است

این ایده پرداز اظهار کرد: امکان ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ به منظور افزایش اشتغال و حفظ و افزایش ماندگاری محصولات با ارزش کشاورزی و تقویت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و دامپروری از فرصت های شغلی آینده برای این فناوری است.

پورجم یادآورشد: در حال حاضر روش های مورد استفاده برای تولید پودر میوه بسیار پرهزینه هستند و با مشکلاتی از جمله قفل شدن دستگاه و مشکل CIP  مواجه هستند که روش مورد نظر ما از لحاظ فنی این مشکل را نداشته و از نظر اقتصادی محصولی با کیفیت مناسب تر و هزینه کمتر در اختیار مشتریان قرار می دهد و از لحاظ امکان سنجی حتی بصورت کارگاه های خانگی و صنعتی قابل اجراست.

وی توضیح داد: تمام موجودات زنده از انسان تا مخمرهای استفاده شده در فرایند تخمیر به صورت بالقوه می توانند این محصول را استفاده کنند و کاربرد اصلی در حال حاضر کارخانه ها و اصناف مرتبط با محصولات رژیمی هستند.

پورجم در پاسخ این سوال که تا کنون چه فعالیت هایی در راستای اجرای این فناوری انجام داده اید گفت: سبد محصولات ما بسیار متنوع است و در فاز اول موفق به تولید پودر عصاره مالت در فاز آزمایشگاهی و سپس تولید این پودر در فاز کارگاهی شدیم و نمونه اولیه آماده ارائه برای بررسی های نهایی و کسب مجوز و ارائه به بازار است.

وی در پایان در پاسخ به سوال اعلام نیاز از چه دستگاه یا سازمان مورد نیاز است؟ خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اداره صمت،اداره کار و امور اجتماعی از سازمان هایی است که محصولات ما را نیاز دارند.
 
به گزارش جهانبین نیوز ؛ کارخانه های فعال در حوزه صنایع غذایی، شرکت های صادراتی محصولات غذایی، عمده و خرده فروشی های محصولات غذایی، مدارس، داروخانه ها، بیمارستان ها ، ادارات و سازمان ها ، افراد دارای بیماری های خاص و .. از مشتریان پودر عصاره مالت به روش FMD   می توانند باشند.

به گفته این ایده پرداز با سرمایه اندکی که شامل سرمایه شخصی و کمک مرکز رشد بود کاررا شروع و برای گسترش و تبلیغ و ارائه محصول به بازار نیاز به سرمایه بیشتر و مکان مناسب برای اراه اندازی کارگاه و خط تولید وجود دارد.
 
خبرنگار: مرضیه عالی پور هفشجانی
انتهای پیام/
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۲۲:۰۴

27 Feb 2022