۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۵۰۰۱۹
اینجا جای پارک نیست؛

نبود جای پارک برای خودرو، شهرکرد را با چالش روبه رو کرده است/جای خالی چندین پارکینگ طبقاتی در مرکز استان

کمبود پارکینگ در سطح شهر شهرکرد علاوه بر اینکه موجب سردرگمی شهروندان برای پایک خودرو می‌شود، نقش بسیار زیادی نیز بر افزایش معضل ترافیک دارد.، موضوعی که تا کنون از سوی متولیان امر اقدامی جدی برای رفع آن انجام نشده است.
نبود جای پارک برای خودرو، شهرکرد را با چالش روبه رو کرده است/جای خالی چندین پارکینگ طبقاتی در مرکز استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ افزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرهای بزرگ علاوه بر این که باعث آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری می‌شود، معضلی بزرگ یعنی کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ را نیز به وجود آورده است.

نبود جای پارک مناسب و همچنین معضل نبود پارکینگ مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
شهر شهرکرد از آن دسته شهرهایی است که نه تنها پارکینگ مناسبی نداشته بلکه ظرفیت لازم برای این کار را هم ندارد اما هر مسئله ای راه حل مناسبی داشته که شهرداری می تواند روی این مسئله تمرکز کند و مشکل آن را حل کند.

به خاطر نبود بودجه پارکینگ طبقاتی در شهرکرد احداث نشد

مرجان دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ما به استناد ضوابط و مقرررات شهرسازی حاکم در شهرداری شهکرد موظف هستیم پروانه ای را صادر کنیم که در مفاد این پروانه بحث تامین پارکینگ برای املاک مسکونی، امکلاک تجاری ، خدماتی ، صنعتی و اداری در آن دیده شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بحث اجرا شاهد این هستیم که شهروندان و دستگاه های دولتی در بحث تغییر کاربری را در طبقات زیر زمین و هم کف که با شرط به شکل دیگر تغییر کاربری می دهد و آن را اعمال می کند وظیفه شهرداری در این موارد و ان اتفاقاتی که می افتد پرونده را به کمسیون ماده 100 ارجاع دهد  که در صدر همه این قوانین ، قانون ماده 100 است که در بحث تغییر کاربری ها و تامین نشدن پارکینگ ها ورود پیدا کند و رسیدگی کند.

دادایی بیان داشت:  از انجایی که تشکیل پرونده در دبیرخانه کمسیون ماده 100 شهرداری انجام می شود، درخواست همکاران من در شهرداری شهرکرد بازهم به این شکل است که ما مالکین را ملزم به تامین می کنیم و پرونده منجر به کمسیون ماده 100  می شود که متاسفانه گاهی اوقات می بینیم این تغییر کاربری ها را موافقت می کنند و یا به استناد تبصره 5 ماده 100 یا مصوبات شورای شهر حقوقات پارکینگ اخذ می شود .

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرداری ها کدهای درآمد مجزا دارند با کد درآمدی پارکینگ را در شهرداری شهرکرد داریم که این مختص حقوقات و این کد درآمدی تنها جایی می تواند هزینه شود که ما بتوانیم در سطح شهرپارکینگ طبقاتی و پارکینگ عمومی درست کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

دادایی یادآورشد: متاسفانه در این چند سال به خاطر درآمد پایین شهرداری، کمبود بودجه می باید چندین پارکینگ طبقاتی در سطح شهر احداث می شد که متاسفانه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما باید مالک را ملزم به تامین پارکینگ در محل کنیم عنوان کرد: همه مالکین باید پارکینگ را احداث کنند اما اینکه بعد پرونده به کمسیون ماده 100 و شهرداری ارجاع داده شود ، از دست ما خارج است.
دادایی با تاکید براینکه باید پارکینگ عمومی در سطح شهر ساخته شود گفت:  ما در بحث تملک مشکل داریم.
وی یادآور شد: پارکینگ  بین چهارراه فردوسی و فلکه فردوسی در اولویت کار ما  قراردارد اما باید املاکی که اطرف این پارکینگ وجود دارد بتوانیم تملک کنیم که 30 میلیارد بودجه نیاز دارد.
 
دستگاه های اجرایی برای حل معظل کمبود پارکینگ همکاری کنند

دادایی در ادامه افزود: طرحی را در خصوص این پارکینگ اماده کرده ایم ، زمین آنجا مساحت چهار هزار و 350 متر مکعب است که برای ساخت آن 125 میلیارد تومان پول لازم است ما باید مراحل قانونی ان را پیش ببریم که تا کنون  کمیته کارشناسی و کمسیون ماده 5 مصوب شده و در حال تکمیل پرونده هستیم ، در کمسیون ماده 5 هم مصوب شود که این طرح در دست ما باشد و برآورد قیمت کنیم و بتوانیم این طرح را شروع و کم کم به جایی برسانیم .

وی اذعان داشت: جا نمایی یک پارکینگ دیگر در شهرکرد انجام شده است که روی آن نیز برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.

دادایی با تاکید بر اینکه ما نباید شهرداری را تنها مقصر این عامل بدانیم گفت: همه ادارات نیز موظف به همکاری هستند تا بتوان معظل کمبود پارکینگ در شهرکرد را رفع کرد اما متاسفانه  دستگاه های اداری همکاری لازم را با ما نداشته و همین باعث ترافیک سنگین در شهر می شود.

وی تشریح کرد: در کنار بازبینی طرح  باید طرح جامع ترافیک شهر را در کنار آن قرار دهیم  و باید دید چطور می شود ترافیک را سامان دهی کنیم

دادایی در پایان تاکید کرد: از همه مسئولان خواهش می کنیم ارتباط بیشتری با شهرداری داشته باشند که بتوان در آینده شاهد تحولات در سطح شهر بود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۲:۰۸

22 Feb 2022