۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۹۹۷۸
حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان:

حفظ و استمرار انقلاب اسلامي؛ وظیفه همه است

امام جمعه شهرستان لردگان گفت: افرادي که غرب گرايند و چشم به حمايت آمريکا دارند نمي توانند دم از مردم بزنند.
حفظ و استمرار انقلاب اسلامي؛ وظیفه همه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در نماز جمعه اين هفته گفت: يکي از آياتي که رسول الله (ص)  معمولا در نماز تلاوت مي‌فرمايند،  آيه هفتاد سوره احزاب  است، اي مومنين تقوي الهي رعايت کنيد و سخن محکم بگوييد نتيجه آن اصلاح اعمال شماست و گناهان شما را مي بخشد هر کسي خدا و رسول خدا را اطاعت کند رستگار مي شود  . 

وي افزود: نتيجه و نکته اين آيه در جامعه ديني بايد به ضرورتي فرهنگي تبديل شود، سخن محکم بايد مطالبه مردم شود، کسي که سخن غير راست بگويد چون سخن عوام گفته  است، قابل پذيرش و تکيه  نيست .  

امام جمعه لردگان افزود: سخن سديد از سداد مي آيد که شخص از درستي آن اطمينان دارد و بعد  از جانب خدا باشد و سوم  امر خدا باشد که گفته شود.
 
وي بيان داشت: شخص از خودش حرفي نگويد که پايه و اساس نداشته باشد اگر چه متکي به عقل باشد. تقوي در سخن فقط رعايت غيبت و تهمت و ... نيست. بايد سخن براي رضاي خدا باشد، براي کوبيدن شخص و محکوم کردن او نباشد. تا جايي که امکان دارد اگر ضرورتي براي سخن گفتن نباشد سخني نگوييم، در گروههاي مجازي مطلبي را که مطمين نيستيم منتشر نکنيد،  مطالبي که دشمنان ما در اتاقهاي فکر ضد نظام آماده و ارسال مي کنند تا نظام را زير سوال ببرند را منتشر نکنيد، زبان را کنترل کنيم، مخصوصا اگر ميخواهيم  در مورد حضرات معصومين عليهم صلوات الله مطلبي بيان کنيم ، از قول سديد و منابع مشهور و محکم استفاده کنيم.

حفظ و استمرار انقلاب اسلامي؛ از وظايف همه است

خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله امام خامنه اي (مدظله العالي) گفت: استمرار انقلاب اسلامي است و در نظر داشتن هدف ها و آرمان هاي انقلاب و تلاش براي محقق شدن آنها نشانه انقلابي گري است، مردم در زمان انقلاب براي تحقق انقلاب خوب عمل کردند، براي هر امري که امام فراخوان مي داد در صحنه حاضر بودند، راي به جمهوري اسلامي، حمايت از انقلاب نوپاي ايران، حضور در جبهه دفاع مقدس، اکنون ما هم بايد انقلابي عمل کنيم، ما مجاز به قبول ذلت نيستيم، الان که پايه هاي استکبار لرزان شده و آمريکا و ايادي اش در حال افول هستند بايد در صحنه محکمتر از قبل بايستيم . 

رحماني افزود: دشمن نميخواهد پيشرفت هاي نظام را ببيند و آنها را نمي گويد. شايد عدالت اسلامي هنوز تحقق نيافته است ولي کارها و تلاش هاي زيادي انجام گرفته است که  آنها را نمي بينند، کشور ما آلان در جهان اسلاميت و جمهوريت را بهتر از جاهاي ديگر برقرار کرده است. آنهايي که  از درد مردم خبر ندارند و در خانه هاي آن چناني زندگي مي کنند  و امکانات و زندگي اشرافي دارند، داعيه درد دل مردم دارند  و دم از فقر مردم مي زنند، شما حق نداريد از درد مردم حرف بزنيد. افرادي که غرب گرايند و چشم به حمايت آمريکا دارند نمي توانند دم از مردم بزنند.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: ما نمي خواهيم زير يوغ آمريکا باشيم، مواظب باشيم دشمن کجا را نشانه گرفته است. اعتماد به آنها پدر ملت را درآورده است، به دشمن نبايد اعتماد کرد. امروز چون زور ندارد زبان نرم در پيش گرفته است .‌ ذهن جوانها را نشانه گرفته است. تحريم‌ها را زياد کرده است، سپاه و نيروهاي مسلح را نشانه گرفته است ميخواهد از نظام نااميد شويد ، خلاف نظر دشمن عمل کنيد، تلاش کنيد و نااميد نشويد. 
اگر اشکالي در مسوول شهرستان ديده شد اول به شخص خودش گفته شود تا اصلاح شود، اگر نشد  بعد به مسوول بالا دستش تذکر داده مي شود . اگر نهايتا نتيجه حاصل نشد گزارش کار به مردم داده مي شود؛ نميشود ابتدا به ساکن در خطبه هاي نماز تذکر بدهيم.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۲۸:۴۹

18 Feb 2022