۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۹۷۷۳
امام جمعه شهرستان لردگان:

پيشرفت‌هاي علمي، دانش بنيان و اقتدار ايران، دستاورد‌هاي مهم انقلاب اسلامي است

حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان گفت: دشمنان ايران، پيشرفت هاي فوق‌العاده‌اي کشور ما را لحاظ نمي کنند، اما مشکلات و نارسايي هايي که يک عده دزد، اختلاسگر و فاسد که ممکن است به عنوان رئيس جمهور، وزير و... در بخشي از کشور نفوذ کرده را بزرگنمايي مي کنند تا زحماتي که دانشمندان و جوانان انقلابي در پيشرفت کشور مي کشند را ناديده گيرند .
پيشرفت‌هاي علمي، دانش بنيان و اقتدار ايران، دستاورد‌هاي مهم انقلاب اسلامي است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با توصيه به تقوي الهي گفت: خداي متعال فقط اعمال متقين را مي پذيرد، پذيرش خداي متعال با درست بودن با نبودن اعمال فرق مي کند ‌ شايد شخصي عملي را از ديدگاه انساني انجام مي دهد ولي چون به فرمان الهي نيست شايد پذيرفته نشود، همه چيز در يد قدرت الهي است .

وي افزود: اگر شخصي کار خود را فرمان الهي نداند در پيشگاه الهي پذيرفته نيست، اصل قبولي اعمال به اعتقاد خدا و انجام آن در راستاي خواست پروردگار  است. بسياری از آدمها کارهاي بزرگي را انجام داده اند . مثلاً اتم، صنعت، هواپيما و بمب  بسيار پيشرفته درست کرده اند  ولي نتيجه کارشان کشته شدن انسانهاي بي گناه بوده است،‌ اما او که براي خدمت به خلق کاري را انجام داده است  آن کاشف و مهندس و فناوري اتمي که براي مصارف پزشکي و رفاه  اجتماعي و جلب رفاه و آسايش مردم کاري انجام داده است عملش ارزشمند است .

رحماني بيان داشت: هر کاري مي کنيم بايد رضاي خدا در آن باشد ، اگر خداوند از آن عمل  ما  راضي نيست انجام ندهيم، هرکاري ميکنيم مواظب باشيم مورد غضب خداوند نباشد، مراقب باشيم نافرماني از کار هاي خداوند نباشد.
 
 امام جمعه لردگان در خطبه دوم ابتداً از مدال آفرينان ورزشکار رزمي شهرستان لردگان که در سطح کشور مدال آفرين بودند تشکر از خدمات و فعاليت هاي آنها تقدير نمود .

رحماني در ادامه تصريح کرد:  دشمنان ما  پنج امر را در دستور کار خود قرار دادند: اول، مخفي کردن پيشرفت هاي کشور در طول سال‌هاي بعد از انقلاب، دوم: بزرگنمايي مشکلات و نارسايي‌ها، سوم: فاسد نشان دادن همه مسئولين کشور و ناکارآمد نشان دادن نظام، چهارم: نااميدکردن مردم از بهتر شدن اوضاع کشور در آينده پنجم:  سازماندهي اعتراضات ، شورش ها و دخالت در آنها و اگر بتواند کشته سازي در شورش ها و اعتراضات اينها اهداف دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب اسلامي ايران است .

امام جمعه شهرستان لردگان افزود: دشمن از فضاي مجازي و هم از محيط‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند هر نقطه ضعفي را  به عنوان  يک بستر و يک فرصت در جهت تحقق اين پنج اهداف نامربوط و خطرناکي که دارند استفاده مي‌کنند لذا ملت ايران بايد در مقابل اين توطئه هاي دشمن با بصيرت برخورد کنيم و پيشرفت هاي انقلاب اسلامي را در بين آحاد جامع بازگو و نشر چه به صورت نشست هاي شبانه و چه به صورت مجازي در شبکه هاي اجتماعي نشر و منتشر دهيم.

وي  با توصيه به جوانان گفت: تاريخ کشور را مطالعه و مرور کنند، قبل از پادشاهان قاجار و دولت هاي کثيف پدر و پسر پهلوي ما از نظر علمي در دنيا رتبه اول دنيا را داشتيم، يک روزي قبل از قاجار،  قبل از اين شاه بازي ها در کشورمان اگر کسي مي خواست جديدترين يافته پزشکي را بهش برسه بايد فارسي ياد مي گرفت، بايد به ايران سفر مي کرد، يک روزي ابن سيناي ما و رازي ما و دانشمندان ما دانشمندان تراز اول دنيا بودند، دنيا وقتي مي‌خواست در علم نگاه کند که کدام کشور پيشرفته است به ايران نگاه مي کرد، پادشاهان دنيا پرست شهوت پرست کثيف قاجار دو دولت قلدر و ستمگر  نوکر آمريکا دولت هاي پهلوي کاري کردند که کشور ما در همه ابعاد از رتبه ۵۰ پايين‌تر نزول کرد و بعضي جاها از صفحه  آن علم و تکنولوژي حذف شد.

رحمانی عنوان کرد: ايران در دنيا حرف اول را مي زند،  از نظر علمي در منطقه در زمان شاه رتبه 5 را داشتيم  الـآن شديم مقام اول در کشور و در جهان رتبه ۱۶ هستيم از نظر علمي، از نظر علم نانو در زمان شاه رتبه ۵۸ ولي  امروز به رتبه ۱۶ در دنيا رسيديم،  در هوا فضا ۴۵ آن هم کاملاً وابسته به خارج  ولي امروز رتبه ۱۱ جهان هستيم،  در علوم فيزيک ۵۶ بوديم امروز ۱۳ ، در علوم رياضي ۴۷ بوديم امروز ۱۳،  در علم ژنتيک و سلول‌هاي بنيادين مقام دوم جهان را داريم، در علوم داروسازي قبل از انقلاب با ۴۹ بوديم الان يازدهم،  در ثبت  اختراعات رتبه ۳۸ داشتيم امروز ۷ جهان را داريم، در انرژي رتبه ۵۵ داشتيم امروز12 داريم،  در علم انرژي در منطقه رتبه ۸ را داشتيم الان رتبه اول را داريم،  در انرژي هسته‌اي ۷۷ دنيا بوديم الان 12  دنياي هستيم،  در منطقه رتبه اول انرژي هسته‌اي،  در انرژي تجديد پذير در زمان شاه ششم بوديم الان اول هستيم اين موفقيت ها فقط در علوم پايه که زيربناي پيشرفت و توسعه کشور است .

امام جمعه شهرستان لردگان خاطرنشان کرد:  دشمنان ايران پيشرفت فوق‌العاده‌اي کشور ما لحاظ نمي کنند اما مشکلات و نارسايي هايي که يک عده دزد، اختلاسگر و فاسد نفوذ مي‌کنند در حکومت که ممکن است رئيس جمهور و وزير و بخشي از کشور را بدست مي گيرند و بخشي از کشور را به فساد مي کشانند و بزرگنمايي مي کنند و زحماتي که دانشمندان و جوانان انقلابي در پيشرفت کشور مي کشند را ناديده مي گيرند .
 
انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۱:۰۸

28 Jan 2022