۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۹۶۹۸
امام جمعه شهر فارسان

اصلاح نظام بانکي به نفع مردم است /۵ دستور ويژه رئيس جمهور به مديران نظام بانکي

امام جمعه فارسان گفت: تأکيدات و انتظارات رئيس‌جمهور از نظام بانکي را ميتوان در عبارت کلي «ايجاد تحول در نظام بانکي» خلاصه کرد، اما واقعيت اين است که اين انتظارات اصلاحي، بخشهاي متنوع و گاه جزئي و ملموسي دارد.
اصلاح نظام بانکي به نفع مردم است /۵ دستور ويژه رئيس جمهور به مديران نظام بانکي
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا اگر سال‌ها در کنار هم باشند و معاشرت داشته باشند باهم اختلاف پيدا نمي‌کنند چون بر اساس معيارهاي الهي زندگي مي‌کنند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت  ۱۷۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: دو دعوت با يکديگر به مخالف نمى‏افتند مگر يکى از آن دو، دعوت به‏ گمراهى باشد. هميشه دعوت‌ها يا به راه راست و حق است يا مقابل آن يعني دعوت به سمت بيراهه و انحراف از راه خدا. چون محال است چيزي هم مثبت باشد هم منفي؛ و اگر کسي يا کساني به غير راه حق دعوت کنند، قطعاً نتيجه‌اش گمراهي و انحراف از راه حق خواهد بود. خداي تعالي فرقان تشخيص مسير حق از باطل را که تقواي الهي است به همه ما عنايت بفرمايد

وي به سفر وزير خارجه به چين و سفر رييسجمهور به روسيه اشاره داشت و افزود: جنگ شناختي دشمن با عمليات هدفمند رسانهاي در صدد است تا راهبرد خنثيسازي تحريم را که از يک‌سو نگاه به درون دارد و از ديگر سو در صدد تعامل با همسايگان و ديگر کشورها است؛ هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمريکا بماند!

ملک پور تصريح کرد: عمليات رسانهاي خصم و پياده‌نظام داخلي آن در صدد هستند دو مطلب را در افکار عمومي ايرانيان تثبيت کنند؛ اول اين‌که روابط با دو کشور چين و روسيه، يکسويه است و منافع ما را تأمين نکرده و به عبارتي يک معامله برد- باخت است و دوم اين‌که اين روابط را نافيِ استقلال ايران جلوه دهد تا مردم از اين توافقها و روابط خوبي نداشته باشند.

وي بيان داشت: مقايسه روابط ايران و چين و روسيه با روابط ايران با آمريکا درست نيست. آمريکا در نقشه روابط بين‌المللي خود با ايران را مبتني بر تنازع و تقابل نهاده است و سابقه ۴۳ ساله گذشته شاهد آن است. اين در حالي است که چين و روسيه نقش خود در عرصه بينالملل را در تعارض و تقابل با ايران تعريف نکردهاند اگرچه تفاوتهايي در مواردي وجود دارد. با اين حساب توافق ايران با روسيه و چين، ميتواند يک توافق برد- برد محسوب شود. چيزي که درباره توافق ايران و آمريکا متصور نيست.

امام‌جمعه فارسان پنج دستور مهم در اصلاح نظام بانکي به نفع مردم توسط رييس‌جمهور هم اشاره داشت و گفت: سختگيري بر بدحسابها؛ تسهيل پرداخت وام به مردم؛ واگذاري بنگاههاي توليدي تملکشده بانکها؛ استرداد سود مازاد دريافتي از مردم و توليدکنندگان؛ بازنگري در نظامات و مقررات بانکي به نفع مردم و اجراي عدالت؛ تأکيدات و انتظارات رئيس‌جمهور از نظام بانکي را ميتوان در عبارت کلي «ايجاد تحول در نظام بانکي» خلاصه کرد، اما واقعيت اين است که اين انتظارات اصلاحي، بخشهاي متنوع و گاه جزئي و ملموسي دارد. علاوه بر تأکيد آيتالله رئيسي بر تشکيل کارگروهي براي شناسايي و رفع مشکلات دروني نظام بانکي تا پايان سال،

ملک پور افزود: خودمراقبتي و مقابله با فساد، بازنگري در مقررات بانکي باهدف تطبيق کامل با احکام اسلامي، توسعه زيرساختها و خدمات الکترونيک در بانکها، توسعه جريان قرضالحسنه در نظام بانکي، دريافت سود مشارکت از تسهيلات بانکي بر اساس مقررات مصوب و ابلاغي بانک مرکزي، اصلاح مسئله تملک واحدهاي توليدي يا اداره آن‌ها و درنهايت هدايت نقدينگي بهسوي نظام توليد ازجمله مهمترين اين محورها بوده است.

وي تصريح کرد: اکنون‌که رييس‌جمهور محترم براي برداشتن اين گام‌هاي ۵ گانه خود به ميدان آمده است؛ انتظار ميرود، رصد و پايش اين عمليات و تحقق دستورهاي صادرشده توسط خود ايشان پيگيري گردد. اين نگاه ارزشمند و روحيه در ميدان آمدن و ماندن قابل‌تحسين است اما تجربه نشان داده است، تحقق فرمانها و دستورهاي متعالي و صريح در پيچ‌وخم اجتهادهاي شخصي و سلايق جرياني و کاغذبازيهاي اداري و بعضاً تعللها و تأخيرهاي عمدي، بر زمين‌مانده است.

ملک پور به مناسبت سالروز ميلاد امام خميني (ره) گفت: امام خميني (ره) در هرلحظه‌اي مردم را متوجه يک مطلب مهم‌تر و بالاتر و اساسي‌تر مي‌کردند. برفرض مثال: دست اجانب قطع شد اما شيطنت و خرابکاري و تضعيف و تحريم و فساد و توطئه‌هاي  آن‌ها مستقيم و غيرمستقيم قطع نشد؛ و البته مبارزه ملت ايران با استکبار و بخصوص آمريکاي جنايت‌پيشه و اسرائيل خبيث قطع نشده و تا دفع شر اين‌ها به‌طور کامل ادامه خواهد داشت.

وي بيان داشت: اين شهدايي که پيکر پاک آن‌ها هرچند وقت منطقه‌اي را نوراني و موجي از حماسه و حرکت به وجود مي‌آورد، يعني يادمان نرود که هنوز در حال مبارزه هستيم و اين ‌مبارزه را ادامه خواهيم داد.

ملک پور  اظهار داشت: اين يادواره‌هاي شهدا و اين اجلاسيه شهدا که پيش روي داريم در سطح شهرستان که از همه عزيزاني که در برگزاري اين اجلاسيه زحمت مي‌کشند تشکر مي‌کنم.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۰۱:۳۲

21 Jan 2022