۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۹۶۶۸
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز اجرای طرح الزام قیمت کارخانه‌ای بر روی کالا در چهارمحال و بختیاری

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت بر درج قیمت کارخانه‌ای روی کالا از بخش تولید در استان آغاز شده است و کالاهای مشمول این طرح به بازار مصرف رسیده است اما به دلیل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثیرات این نظارت در بازار استان مشهود نیست.
آغاز اجرای طرح الزام قیمت کارخانه‌ای بر روی کالا در چهارمحال و بختیاری
غلامرضا قائدامینی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری  در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، در تشریح اجرای طرح الزام قیمت کارخانه‌ای بر روی کالا اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و عرضه کالا با تخفیف‌ها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود، تولیدکنندگان چند کالا را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.
 
وی افزود: در بخش نخست از مرحله اول اجرای این طرح، چهار کالا شامل تولیدکنندگان آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه و نوشیدنی‌ها و در بخش دوم تولیدکنندگان پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، غذاساز، نوشیدنی ساز، یخچال فریزر، چرخ گوشت، مایکروویو، ماشین لباسشویی، جارو برقی، رب گوجه، ماکارونی، لنت ترمز، انواع ترشیجات و شوریجات و روغن موتور ملزم به درج قیمت بر روی کالای خود شدند.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری  ادامه داد: پس از درج قیمت کارخانه بر روی کالاهای مزبور، توزیع کننده ملزم به افزایش سه درصد و خرده فروش به جز آب معدنی که مشمول ۲۰ درصد در سطح خرده فروشی است، ملزم به افزایش تنها ۱۰ درصد به قیمت این کالا است تا سود قانونی خود را از فروش این کالا داشته باشد.
 
قائدامینی بیان کرد: با اجرای این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر قادر به انعقاد قراردادهای اجباری با تولیدکنندگان یا بعضا تبانی برای درج قیمت دلخواه بر روی کالاها نخواهند بود و فقط سود قانونی خود را از محل فروش کالاها خواهند داشت.
 
وی اظهار داشت: نظارت بر درج قیمت کارخانه‌ای روی کالا از بخش تولید در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و کالاهایی همچون آب معدنی، نوشابه، آبمیوه، دستمال کاغذی و پوشک به بازار مصرف رسیده است اما به دلیل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثیرات این نظارت در بازار استان مشهود نیست و به‌زودی اثرات آن بعد از اتمام موجودی انبارها و تولید کالاهای جدید مشاهده خواهد شد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۶:۲۹

17 Jan 2022