۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۹۶۶۱
چه کسي جوابگوست؟

40 سال زندگي با طعم نفت در ميانکوه

بخشدار ميانکوه شهرستان اردل گفت:مردم منطقه ميانکوه حدود 40 سال است که از آلودگي نفتي رنج مي برند و تا کنون مسئولين شرکت نفت براي رفع اين مشکل اقدامي انجام ندادند.
40 سال زندگي با طعم نفت در ميانکوه
به گزارش جهانبین نیوز؛ آلودگي نفتي در منطقه سرخون از دهه شصت تاکنون زندگي و معيشت مردم را تحت تاثير قرار داده و هر از چند گاهي با وقوع حوادثي از جمله رانش زمين، زلزله، ترکيدگي لوله‌هاي نفت فرسوده اين آلودگي تشديد و زندگي مردم نيز به دنبال آن مختل مي‌شود، بوي نفت جزء جدايي‌ناپذير زندگي مردمان منطقه سرخون شده و با وجود گذشت چند دهه از ايجاد اين آلودگي نفتي چاره‌اي براي حل دائمي مشکل انديشيده نشده است.

امامداد شهبازي بخشدار ميانکوه شهرستان اردل در  گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با بيان اين خبر گفت:حدود 40  سال است که مردم اين منطقه با مشکلات ناشي از نشت و شکستگي لوله نفت دست و پنجه نرم مي‌کنند.

شهبازي افزود: آب شرب مردم مشکل پيدا کرده است تنها منبع آب رودخانه سرخون بود که در حال حاضر قابل شرب نيست، 4  ايستگاه پمپاژ ايجاد کرديم تا مردم از اين ايستگاه‌ها استفاده کنند، اما با شروع بارندگي‌ها آلودگي خاک وارد اين آب مي‌شود.

وي اضافه کرد:  20  درصد جمعيت سرخون به دليل مشکلات ناشي از شکستگي خط لوله نفت از منطقه مهاجرت کردند و کساني هم که مانده اند از سر مجبوري است.

شهبازی ادامه داد: در چند سال اخير به دليل آلودگي آب در اين منطقه آمار سقط جنين و تلف شدن احشام افزايش چشمگيري داشته است که اگر مسئولان امر فکري به حال اين منطقه نکنند خطرات بيشتري مردم را تهديد خواهد کرد.

بخشدار ميانکوه شهرستان اردل  با بيان اينکه مسئولين شرکت نفت فقط وعده مي دهند و تا کنون هيچ اقدامي براي رفع اين مشکل اساسي در اين منطقه انجام دادند بيان کرد:انتقال و جابجايي خط لوله و يا ايمن‌سازي آن با وجود مهندسان خبره در کشور و حتي در استان خودمان کار چندان سخت و زمان‌بري نيست تنها پيگيري و همت لازم مسئولان استان را مي‌طلبد.

انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۶:۲۳

17 Jan 2022