۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۹۶۵۳
حقیقت توسعه فوتبال را امروزه می‌بینید؛

عزیزی‌خادم: فدراسیون فوتبال بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد و ستاره بی‌اخلاق به‌درد نمی‌خورد/ با توهم و توطئه راه به جایی نمی‌رسد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای ما آن چه مهم است، نظم و اخلاق است و فدراسیون بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد.
عزیزی‌خادم: فدراسیون فوتبال بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد و ستاره بی‌اخلاق به‌درد نمی‌خورد/ با توهم و توطئه راه به جایی نمی‌رسد
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتبال بانوان به هند اظهار داشت: امروز را به فال نیک می‌گیریم و راه‌یابی تیم ملی فوتبال بانوان را به جام ملت‌ها تبریک می‌گویم. آن چه که اتفاق افتاده جز الطاف الهی نیست. حداقل وظیفه حرفه‌ای ما حمایت از بانوان بود و شاید کم‌ترین نقش را من داشتم.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم دختران شایسته ایران در آسیا نتیجه بگیرند اما اگر این اتفاق نیفتاد، خدشه‌ای به جایگاه آن‌ها وارد نمی‌شود و فدراسیون قوی‌تر از قبل بانوان را حمایت خواهد کرد. فدراسیون اعتقاد دارد باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و ما در تمام حوزه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم که ستاره‌ها استفاده کنیم. جوانانی که به عرصه مربی‌گری روی آورده‌اند می‌توانند در رده‌های ملی به ما کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون الزام توسعه فوتبال بانوان عنوان داشت: با تیم‌های لیگ برتری صحبت کردم تا یک نوع الزام را برای فوتبال بانوان داشته باشیم. سعی کردیم بنا به نگاه حرفه‌ای فضا را به فوتبال مردان نزدیک کنیم؛ چه در بخش لباس، چه هتلینگ و برگزاری اردو. البته از همه نظر امکانات را فراهم کردیم که امری بی‌سابقه بود چون فدراسیون اعتقاد به توسعه دارد.

عزیزی‌خادم در ادامه اذعان داشت: برای ما آن چه مهم است، نظم و اخلاق است و فدراسیون بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد. در این جا باید اسطوره‌سازی شود و ستاره بی‌اخلاق به هیچ دردی نمی‌خورد. خط قرمز ما در بحث ملی نظم و اخلاق است و هر کسی در هر جایگاهی نمی‌تواند به این تعهدات عمل کند، تیم ملی را ترک کند. نتایج می‌آید و می‌رود اما اخلاق مهم است که امیدوارم شاهد آن باشیم. حتی اگر کسی سوپراستار دنیا باشد اما بی‌اخلاق باشد، جایی در تیم ملی ندارد. کادرفنی را همچون سابق حمایت می‌کنیم و اردو در آینده نزدیک شکل می‌گیرد و همه به سوی صعود به جام جهانی می‌رویم.

وی درباره استفاده از ظرفیت کشوری تأکید داشت: فوتبال برای همه ایرانیان است و باید فضایی را ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌ها استفاده شود. باتوجه به اینکه نقشه راه مشخص و جام جهانی قطر پیش روست،  ۱۰ سال پیش که اعلام شد قطر میزبان است هیچ کاری انجام ندادیم. بحث فدراسیون نیست بلکه باید کارهایی انجام می‌شد. یکی از مراکز ما کیش است که در ۶-۷ ماه گذشته فدراسیون ۴ تیم را برای اولین بار به کیش فرستاد و ۲ بار هم تیم ملی فوتبال بانوان هم در کیش اردو داشته بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین پارامتر برای هر سازمان بیان کردن و حرف زدن نیست و ما هم علاقه‌ای به آن نداریم و وظیفه خود می‌دانیم قدم برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح داشت: جام ملت‌ها تورنمت بسیار مهمی است و با شرایط تحریم‌های ظالمانه به بانوان فوتبال افتخار می‌کنیم. با همکاری و کمک کردن به هم، مسیر باز می‌شود اما با توهم و توطئه راه به جایی نمی‌رسد. اگر خدا دری را باز کند، کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و آن را ببندد. فضایی که رخ داده اول لطف خدا و بعد دعای خیر مردم بوده.

وی هم‌چنین خاطرنشان داشت: امیدوارم شاهد سریع‌ترین صعودها به جام جهانی و جشن ملی باشیم. فوتبالی که پیش از این داشت از جام جهانی حذف می‌شد اما مسیری پیش آمده که شاهد سریع‌ترین صعود باشیم. امروز تفاوت و تمایز را می‌بینید؛ حقیقت توسعه فوتبال را هم همین طور. استعدادیابی سنگینی را اولین بار در بخش بانوان انجام دادیم.

عزیزی‌خادم در مورد اساس‌نامه فدراسیون فوتبال ابراز داشت: تایم بسیار کمی مانده اما با دوستان در مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و امیدوارم در هفته‌های آتی مشکل را حل کنیم. بحث اساسنامه بسیار مهم است.

او در پایان گفت: با کشورهای آسیای مرکزی صحبت کردیم برای برپایی نوروکاپ و این آمادگی را داریم چون اعتقاد داریم دیپلماسی ورزشی به ما کمک می‌کند. امیدوارم با توجه به اشتراکات فرهنگی مناسبات را هماهنگ کنیم به ویژه در بخش فوتبال‌.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۰:۰۶

15 Jan 2022