۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۹۶۳۶
در شورای اداری شهرستان سامان مطرح شد

عدم جذب و بازگشت اعتبارات، جفایی در حق جوانان این استان است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جذب تسهیلات مختلف خود یک فرصت است که مدیران باید جذب آن را پیگیری کنند، موانع برطرف و تسهیلات جذب شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست هیچ اعتباری از استان بازگردد و این مسئله جفایی در حق جوانان این استان است.
عدم جذب و بازگشت اعتبارات، جفایی در حق جوانان این استان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ شورای اداری شهرستان سامان با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و دیگر مدیران استانی به جهت پیگیری و تصمیم گیری درخصوص مشکلات این شهرستان تشکیل شد. 
 
این جلسه به دنبال سفرهای شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، غلامعلی حیدری هر پنجشنبه به یکی از شهرستان های ده گانه این استان سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار می گیرد. 
 
ضعف زیرساخت های در شهرستان سامان 
 
در ابتدای این شورا کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان اظهار کرد: این شهرستان اواخر سال ۱۳۹۱ از شهرکرد منتزع شد و در شمار شهرستان های ده گانه این استان قرار گرفت. 
 
وی افزود: ۶۴ کیلومتر از رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان قرار دارد و این باعث ایجاد قابلیت های منحصر به فرد و خاص گردشگری در این شهرستان شده است. 
 
فرماندار شهرستان سامان ادامه داد: بیش از ۱۸ هزار هکتار سطح باغات موجود در شهرستان سامان است که حدود ۵٠ درصد آن صرفا باغات بادام است و این شهرستان ۲۷ درصد بادام کشور که بیشتر بادام مامایی است را تولید می کند. 
 
اکبریان عنوان کرد: به زودی چرخه کامل تولید، بسته بندی و فروش بادام در شهرستان سامان تکمیل می شود. 
 
وی با اشاره به اینکه در شهرستان سامان می توان در بحث گردشگری تحول بزرگی ایجاد کرد، گفت: هنوز هتل درخوری در این شهرستان وجود ندارد که باید از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص بهره گرفت. 
 
فرماندار شهرستان سامان خاطرنشان کرد: شهرستان سامان با سه شهر چادگان، تیران و لنجان در اصفهان و بن و شهرکرد در چهارمحال و بختیاری هم مرز است و این باعث توسعه شهرستان شده است. 
 
اکبریان با بیان اینکه هنوز درخصوص ساختمان های اداری شهرستان مشکل وجود دارد و برخی ادارات در این شهرستان مستقر نشده اند، اضافه کرد: در سال های اخیر در بحث بهداشت و درمان نیز تحول خوبی در سامان صورت گرفته و این شهرستان به لحاظ کمک های خیری در کشور مثال زدنی است. 
 
۸۵ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص داده شده به شهرستان سامان 
 
همچنین علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان سامان در سال ۱۴٠٠ برابر با ۳۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان است که از این میزان ۱۶ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان آن تخصیص یافته است. 
 
وی افزود: همچنین از منابع ملی ۵۴ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان به شهرستان سامان اختصاص یافته است که از این اعتبارات نیز ۱۳ میلیارد و ۱٠٠ میلیون تومان تخصیص داده شده است. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مجموع ۸۵ میلیارد تومان اعتبار تاکنون به شهرستان سامان اختصاص داده شده است که ۳٠ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است. 
 
شهریارپور عنوان کرد: دو طرح مهم در استان در حال اجرا است که شهرستان سامان نیز از آن منتفع می شود، طرح اول پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن است، برای اجرای این طرح امسال ۴٠٠ میلیارد تومان علاوه بر ردیف مصوب آن اختصاص داده شده است و اعتبار آن در سال جاری به ۷٠٠ میلیارد تومان با تخصیص ۱٠٠ درصد رسیده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: طرح دوم اجرای باند دوم تیران_سامان_چالشتر است که ۴٠ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. 
 
ثبت نام بیش از ۱٠٠٠ نفر در طرح نهضت ملی مسکن 
 
حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: در شهرستان سامان در حوزه راه کنار گذر شمالی شهرکرد تعریف شده بود که در سال جاری باند اول آن به بهره برداری رسید. 
 
وی افزود: به جهت اجرای تقاطع غیر هم سطح کنارگذر سامان قراردادی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شده است. 
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ارتقا محور حاشیه زاینده رود اقدامات و طراحی های اولیه انجام شده است و به دنبال اخذ مجوز ماده ۲۳ از مراجع کشوری هستیم. 
 
مقصودی عنوان کرد: مهم ترین ساختمان در دست اجرای شهر سامان ساختمان فرمانداری است که ۳٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل است، همچنین فرهنگسرای سامان با مساحت ۲ هزار و ۵۵٠ متر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن نیز ۱۵ میلیارد تومان نیاز است. 
 
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و اینکه سهم این شهرستان ساخت ۲۷٠ مسکن در سال است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷٠۶ نفر در این طرح ثبت نام کردند که یک هزار و ۵۱ نفر واجد شرایط بودند، ۱٠۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و ۱۱۶ نفر دیگر نیز متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن بودند که به آن ها پرداخت شد. 
 
لزوم پیگیری فاضلاب روستایی به ویژه در حاشیه زاینده 
 
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در انتها با اشاره به اینکه نقش نیروی انسانی بسیار مؤثر است و همه چیز معطوف به بودجه و برنامه نیست، اظهار کرد: کلینیک تخصصی در شهر سامان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است مشکلاتی دارد، این کلینیک با کمک خیرین در حال احداث است که کار بسیار ارزشمندی است، باید موانع برطرف شود تا تشویقی برای دیگر سرمایه گذاران باشد. 
 
وی افزود: شهرک تخصصی بادام فرصتی برای شهرستان است که می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اداراتی که در شهرستان مستقر نیستند تا پایان سال اقدام به استقرار نمایندگی خود در شهرستان کنند. 
 
حیدری عنوان کرد: سهم شهرستان سامان در انبوه سازی نهضت ملی مسکن ساخت ۲۶٠ واحد مسکونی در سال است، ساختمان سازی محاسن بسیاری دارد که از جمله آن ایجاد اشتغال و خانه دار شدن مردم است. 
 
وی خاطرنشان کرد: با سرعت زمین برای ساخت مسکن در شهرستان سامان تامین شود، در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و ساخت این مساکن آغاز شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جذب تسهیلات مختلف خود یک فرصت است که مدیران باید جذب آن را پیگیری کنند، موانع برطرف و تسهیلات جذب شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست هیچ اعتباری از استان بازگردد و این مسئله جفایی در حق جوانان این استان است. 
 
حیدری بیان کرد: فاضلاب روستایی به ویژه در حاشیه زاینده رود بحث مهمی است لذا پیگیری لازم برای جذب اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در اولویت قرار گیرد. 
 
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری بستر مناسبی برای گردشگری است و ظرفیت های بسیار خوبی برای این مهم در این استان وجود دارد، بنابراین طرح جامع زیرساخت های گردشگری تهیه شده و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این عرصه تشویق شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کشاورزی مسئله مهم این استان است و خسارت سرما زدگی باغذاران از مراجع مربوطه به ویژه وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود. 
 
حیدری افزود: آب مسئله مهمی است و پیگیر مسائل مربوط به آن هستم، باید آب پایدار برای شرب، کشاورزی و صنعت محدود این استان فراهم شود از همین رو با معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه مکاتباتی شد. 
 
وی ادامه داد: آب پایه کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری است و باید مدیریت لازم در مصرف آب صورت گیرد. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۹:۲۵

13 Jan 2022