۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۹۶۲۴
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری 10.9 درصد است/ نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز ۱۴۰۰ را ۴۱ درصد

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز امسال معادل ۱۰.۹ درصد بوده که این شاخص در مقایسه با پاییز سال گذشته، یک درصد کاهش داشته است.
نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری 10.9 درصد است/ نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز ۱۴۰۰ را ۴۱ درصد
سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در  فصل پاییز سال ۱۴۰۰، منتشر شد.
 
وی افزود: بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز امسال معادل ۱۰.۹ درصد بوده که این شاخص در مقایسه با پاییز سال گذشته، یک درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که نرخ بیکاری پاییز سال ۱۴۰۰ در سطح کشور برابر ۸.۹ در صد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، کاهش نیم درصدی را شاهد بوده‌ایم.
 
 فاضلی عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از یک روند مطلوبی تبعیت می‌کند به نحوی که ضمن کاهش فاصله نرخ بیکاری استان و کشور، رتبه استان از نظر نرخ بیکاری در بین دیگر استان‌ها به رتبه نهم رسیده و امید است با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در استان، با تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری، فاصله نرخ بیکاری کشور و استان به حداقل مقدار ممکن برسد.
 
وی نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری در پاییز ۱۴۰۰ را ۴۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور را ۴۰.۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال‌های اخیر همواره از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بالاتر بوده که این موضوع حاکی از بالاتر بودن عرضه نیروی کار در استان نسبت به میانگین کشور است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۰:۱۹

12 Jan 2022