۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۹۶۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

افزایش 20 درصدی استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال استخراج مواد معدنی در استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
افزایش 20 درصدی استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاریاظهار کرد: امسال استخراج مواد معدنی در استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امسال 5 میلیون و 424 هزار تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج شده است که ارزش این تولیدات بیش از 500 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مقدار موادمعدنی از 121 معدن فعال با سرمایه‌گذاری800  میلیارد ریال در شهرستان‌‌های ۱۰ گانه استخراج شده است.

رستمی گفت: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن چهارمحال و بختیاری است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر‌ یک هزار و 62 نفر درمعادن چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند و مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال این استان استخراج می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۸:۲۲

11 Jan 2022