۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۹۵۹۴
با انتشار بیانیه‌ای توسط سرخ‌ها و اعلام ایرادات AFC مشخص شد؛

در نامه AFC به جعل یا فتوشاپ توسط باشگاه پرسپولیس اشاره نشده/ عوامل داخلی وطن‌فروش به‌دنبال تحریک AFC علیه سرخابی‌ها هستند!

باشگاه پرسپولیس با انتشار ایرادات لحاظ شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسئله صدور مجوز حرفه‌ای به افشای حقایقی پرداخت.
در نامه AFC به جعل یا فتوشاپ توسط باشگاه پرسپولیس اشاره نشده/ عوامل داخلی وطن‌فروش به‌دنبال تحریک AFC علیه سرخابی‌ها هستند!
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، با توجه به ارسال اسنادی به بعضی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری از سوی افرادی خاص در ارتباط با دلایل عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس از سوی کمیته بدوی به اطلاع می‌رساند؛ همین اقدام به خوبی بر این مساله صحه می‌گذارد که بعضی اعضای کمیته بدوی در این امر دخیل بوده‌اند و همچنان تلاش‌های ایشان برای خنثی کردن اقدامات برای صدور مجوز ادامه دارد. موضوعی که پیش از این بارها مورد تاکید قرار گرفته است و خواهان رسیدگی به موضوع از سوی بخش‌های مسوول شده بودیم.
این وضعیت، نه فقط اقدامی علیه پرسپولیس که اقدامی علیه کشور و مردم است. باید دید از چنین مسائلی، چه اهدافی دنبال می‌شود. در ارتباط با اسنادی که کمیته بدوی اقدام به انتشار آن کرده، نکات عجیب دیگری هم وجود دارد. از جمله این که در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیج وجه، اشاره به جعل، فتوشاپ یا مواردی از این دست نشده.
 
همچنین سوال اساسی ما، این است وقتی نواقصی وجود داشت بر اساس رسالت و مسوولیت حرفه‌ای کمیته بدوی با چه سوءنیت و سوء هدفی در موعد مقرر تذکر و هشدار لازم داده نشد؟! این رویه اگر یک کارشکنی آشکار و خیانت نیست، پس چیست؟ اگر‌ اسم این‌ کار وطن فروشی نیست، پس چه چیزی است؟
 
حال چرا در مقطع کنونی، چنین اسنادی که ایرادهای درج شده در آن اصلا جزو ایرادهای مطرح شده از سوی کنفدراسیون نبوده به این شکل رسانه‌ای می‌شود؟ آیا غیر از این است که همان عوامل داخلی که تمام این پروژه را مهندسی و هدایت کرده‌اند، به دنبال تحریک کنفدراسیون علیه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستند تا راه بر هرگونه دریافت مجوز ببندند؟ آیا این مساله اقدامی برای دادن اطلاعات نادرست به منظور ایجاد اخلال در امور کشور با توجه به اهمیت فوتبال برای آحاد جامعه نیست؟
 
 آیا اعضای کمیته بدوی به دنبال منحرف کردن افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن بر قصور و کم‌کاری خود هستند؟ با این حجم از اقدامات ضد ملی داخلی چگونه می‌توان این کار را سر و سامان داد؟
 
بر همین اساس تقاضای جدی این باشگاه از نهادهای ذیربط از جمله پلیس فتا این است که با توجه به تخصص و امکاناتی که دارند مشخص سازند درز و افشای این نامه‌ها بر خلاف اصل محرمانگی به چه شکل و توسط چه افرادی اتفاق افتاده است. این مساله می‌تواند سرنخ‌های خوبی را درباره اتفاقات گذشته و اقدامات آینده این افراد به دست دهد. هرچند جامعه فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به خوبی می‌دانند که این مسایل از کجا نشات می‌گیرد. شاید هم تصور می‌کنند پرسپولیس و استقلال را می‌‌شود به روزگار پاس دچار کرد. همانطور که قبلا گفته شد باید به این افراد به جای نشان لیاقت نشان خیانت داد.
 
و اما به جهت اطلاع افکار عمومی به اطلاع می‌رساند؛ مطابق با گزارش ممیزی مستقل، از نظر کنفدراسیون، باشگاه پرسپولیس ۱۷ معیار را رعایت نکرده بود یا اسناد درباره رعایت آن‌ها دارای اشکال بوده است که عبارت بودند از:
 
۱-مراقبت های پزشکی از بازیکنان
 
۲-برنامه های آموزشی برای بازیکنان و کادر
 
۳-استادیوم مورد تایید برای مسابقات  AFC 
 
۴-طرح خروج ایمنی از استادیوم
 
۵-حکم مدیر آکادمی
 
۶-حقوق، مسئولیت ها و وظایف پرسنل متقاضی - مسئولیت و وظایف  پرسنلی
 
۷-مسیولیت جابجایی ها طی فصل مجوز
 
۸-اظهارنامه حضور در مسابقات آسیایی
 
۹-مدارک حقوقی
 
۱۰-مالکیت و مدیریت باشگاه
 
۱۱-قرارداد کتبی با بازیکنان حرفه ای
 
۱۲-صورت های مالی حسابرسی شده
 
۱۳-عدم بدهی به کارمندان و به ارگان های مالیاتی
 
۱۴-مکاتبه نماینده – قبل از صدور مجوز حرفه ای
 
۱۵-اطلاعات آتی مالی
 
۱۶-مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای مهم مالی متعاقب
 
۱۷-مسئولیت اطلاع رسانی اطلاعات مالی آتی
 
لازم به ذکر است که پس از جلسه با کمیته صدور مجوز در سازمان لیگ به این نتیجه رسیدیم که برخی از این ایرادات نا به جا بوده، چرا که مدارک در موعد مقرر بارگذاری و مورد تایید کمیته صدور مجوز نیز قرار گرفته است. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز در همان مهلتی که تعیین شده بود، دفاعیات خود را ارایه کرد و در حال حاضر منتظر دریافت شرح تفصیلی رای عدم صدور مجوز حرفه‌ای هستیم تا نسبت به استیناف خواهی اقدام نماییم.

منبع: راه دانا
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۴۸:۴۱

11 Jan 2022