۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۹۵۹۳
طبق اعلام بانک جهانی/

اقتصاد ایران رو به بهبود است

بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد ایران پس از یک دهه رشد اقتصادی ناچیز (بازه زمانی میان سال های 2011 تا 2020)، به تدریج در حال بهبود است.
اقتصاد ایران رو به بهبود است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، بانک جهانی در گزارش جدید خود که امروز بعد ازظهر منتشر شد، اعلام کرد، اقتصاد ایران پس از یک دهه از دست رفته با رشد اقتصادی ناچیز (بازه زمانی میان سال های 2011 تا 2020)، به تدریج در حال بهبودی است.

کاهش محدودیت های کرونایی، سازگاری با شرایط عادی جدید - که به صورت بهبود در مصرف نمود پیدا می کند و شرایط مساعدتر در بخش نفت، سبب شده است، اقتصاد این کشور 4 فصل متوالی پس از ژوئن 2020 (سه ماهه نخست 1399)، با بهبود اقتصادی (هرچند از سطحی بسیار پایین) مواجه شود.

چشم انداز اقتصادی ایران تحت تاثیر شیوع کرونا و چشم انداز تقاضا از سوی شرکای مهم صادراتی اش قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: ریسک های اصلی برای چشم انداز اقتصادی ایران به روند همه گیری و چشم انداز تحولات ژئوپلتیکی مربوط می شود. اقتصاد (این کشور) همچنین، هرچند کمتر از گذشته، نسبت به افت بیشتر قیمت های جهانی نفت، آسیب پذیر باقی می ماند.

افزایش چالش های تغییرات آب و هوایی (افزایش دما) که به کمبود شدیدتر آب و برق منجر خواهد شد، به همراه تورم بالا می تواند فشارهای بیشتری بر آسیب پذیرترین اقشار وارد آورد و بر نارضایتی های اجتماعی بیفزاید.

احتمال کاهش تحریم ها می تواند فعالیت های اقتصادی را تقویت کند زیرا اقتصاد این کشور به صورت مزمن کمتر از ظرفیت بالقوه فعالیت می کند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۴۶:۰۴

11 Jan 2022