۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۹۵۸۴
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری؛

فعالیت یک هزار و 350 گروه جهادی آتش به اختیار در چهارمحال و بختیاری/بیش از هزار و سیصد گروه ثبت اطلس گروه های جهادی کشور شده است

هوشنگ فولادی گفت: بسیج سازندگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از هزار و سیصد و پنجاه گروه جهادی که بیش از هزار و سیصد گروه آن ثبت اطلس گروه های جهادی کشور شده است در حال فعالیت هستند.
فعالیت یک هزار و 350 گروه جهادی آتش به اختیار در چهارمحال و بختیاری/بیش از هزار و سیصد گروه ثبت اطلس گروه های جهادی کشور شده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ هوشنگ فولادی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان در نشست نمایندگان گروه های جهادی با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1399 و شش ماهه اول سال 1400 گروه های جهادی استان علیرغم بحث ویروس منحوس کرونا اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم را داشتیم .

وی با اشاره به اینکه در زمان کرونا   بیش از  25 هزار و 400 نفر روز نیروهای جهادی فعالیت داشتند اظهار کرد:  گروه های جهادی به تفکیک پزشکی ،دامپزشکی ،کشاورزی ،حقوقدانان و اقشار مختلف به مناطق محروم اعزام داشته ایم.

فولادی اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از هزار و سیصد و پنجاه گروه جهادی که بیش از هزار و سیصد گروه آن ثبت اطلس گروه های جهادی کشور شده است در حال فعالیتند.

وی عنوان کرد: در سیل خوزستان و ... قبل از اینکه سپاه و بسیج استان در صحنه حضور یابند  گروه های جهادی ما بصورت آتش به اختیار در صحنه حضور یافتند.

فولادی اضافه کرد: در کرمانشاه توسط گروه های جهادی 172 واحد مسکن مددجویی احداث کرده ایم ، گروه های جهادی ما در صعب العبور ترین مناطق این استان حضور یافتند و کار جهادی و عملیاتی انجام داده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همچنین بیان کرد: اجرای پروژه های فنی و محرومیت زدایی از ساخت جاده دهدلی بخش دیناران در شهرستان اردل نیز توسط گروه های جهادی این سازمان و گروه جهادی عاشورا انجام گرفت.

فولادی افزود: بیش از 2 هزار و 866 پروژه فنی ، عمرانی و محرومیت زدایی از جمله ساخت و تعمیر مسکن محرومین ناشی از زلزله و سیل ، ساخت خانه عالم ، دارالقرآن ، ساخت و بازسازی مسجد ، غسالخانه ، آبرسانی کشاورزی و روستایی ، جاده سازی و پل سازی در طی این دوسال انجام گرفته است.

وی بیان کرد:  تشکیل 550 صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا مردم محور راه اندازی شده است و بیش از 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه سالانه ارائه می دهند ، در راستای آن 27 تعاونی راه اندازی شد.

فولادی گفت: تشکیل جلسات کار گروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم سند راهبردی مهار آب ها و کانال های خشکیده و حفظ جنگل ها توسط هیات اندیشه ورز گروه های جهادی انجام گرفت.

وی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی گفت و  تصریح کرد: تفاهم نامه های ساخت و تعمیر 25 واحد خانه های مددجویی بهزیستی ، ساخت 300 واحد مسکن مددجویی کمیته امداد ، ساخت 400 واحد مسکن در مناطق زلزله زده و بخصوص بخش بازفت ، انتعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه ها از جمله منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی ، فنی و حرفه ای ،هلال احمر ، دامپزشکی از دیگر اقدامات گروه های جهادی این سازمان در سال گذشته و سال جاری می باشد.

فولادی  افزود: 76 اصل نهال توسط گروه های جهادی در مناطق زاگرس نشین و 250 هزار هکتار گیاهان دارویی در حال انقراض کاشته شد و 2هزار و 118 نفر مشغول بکار شدند.

وی ابراز کرد:اجرای کارگاه آموزشی در بحث مشاغل خانگی نیز از اقدامات گروه های جهادی سازمان بسیج سازندگی می باشد.
 
فولادی حمایت و راه اندازی سالن ها و پارک ها برای مناطق آلوده ، راه اندازی مشاوره حقوقی به تعداد 154 کلاس ، تهیه و توزیع سبد لوازم التحریر به تعداد 22 هزار و 600 بسته،توزیع 3 هزار و 831 جهیزیه ، احداث 19 کارگاه اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی در سطح استان و اشتغال 60 نفر  از بسیجیان استان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۷:۲۴

9 Jan 2022