۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۹۵۲۵
استاد دانشگاه شهرکرد:

نگاه تمدنی و آینده پژوهانه، ویژگی‌ شخصیتی شهید سلیمانی بود

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی نگاه تمدنی و آینده پژوهانه وی بود که در سختی‌ها و ناملایمات تسلیم نمی‌شد و همواره آینده را روشن می‌دید.
نگاه تمدنی و آینده پژوهانه، ویژگی‌ شخصیتی شهید سلیمانی بود
احمدرضا بسیج استاد دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در همیشه تاریخ دو جبهه وجود دارد که شامل فرهنگ و جبهه مهدوی و در مقابل فرهنگ و جبهه دجالی است، این دو جبهه از زمان هابیل و قابیل بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: هر کدام از این جبهه‌ها طرفدارانی هم داشته‌اند و هر دو سران و رهروان خاص خود را داشتند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: امثال شهید سلیمانی و دیگر افرادی که دل در گرو دین و ارزش‌های معنوی داشتند در جبهه فرهنگ مهدوی حضور دارند و در ذیل این مکتب نورانیتی پیدا می‌کنند که همین نور باعث می‌شود در میان مردم نیز سرآمد و محبوب باشند.
 
بسیج عنوان کرد: امثال سلیمانی‌ها کسانی هستند که نورانیت گرفتند و همین موضوع باعث می‌شود که هم راه خود را به خوبی تشخیص می‌دهند و هم بر سر بزنگاه‌هایی که بسیاری ممکن است در آن‌ها از مسیر خارج شوند، شمع راهی برای نجات دیگران باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی از مکتب شهید سلیمانی سخن به میان می‌آید به نورانیت وی در رفتار، گفتار، فعالیت‌ها، دغدغه‌مندی‌ها، ولایت‌پذیری و اینکه جز رضای خدا به چیز دیگری نیاندیشد اشاره می‌شود، این‌ها ویژگی‌های هستند که مکتبی را می‌سازند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: ویژگی‌های بارز مکتب شهید سلیمانی ولایت‌پذیری، ولایتمداری، پایبندی به گفتارها و دستورات ولی‌فقیه، پذیرش توحید ربوبی و... بود.
 
بسیج بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی نگاه تمدنی و آینده پژوهانه وی بود که در سختی‌ها و ناملایمات تسلیم نمی‌شد و همواره آینده را روشن می‌دید.
 
وی تاکید کرد: اساسا دین و قرآن برای مردم آمده است، کسی که دین و قرآن را خوب بفهمد خود را همراه، هم‌پا و در میان مردم می‌داند، کسانی که فکر می‌کنند با کنارگیری از مردم می‌توانند به درجات عالی عرفان برسند صرفا خودپسند هستند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۳:۲۱

4 Jan 2022