۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۴۹۵۱۷
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

دشمنان، نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دشمنان نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند، ازجمله این نقاط قوت دالنشگاه‌ها، سیستم‌های نظامی، رهبر معظم انقلاب و... است لذا سعی می‌کنند این نقاط قوت که فرصت هستند را به تهدید تبدیل کنند.
دشمنان، نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدعلی زلفی‌گل امشب در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد و همچون جسم بدون روح است.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه دنیا براساس علم و فناوری به پیش می‌رود، افزود: حاکمان و جوامع دانش‌پذیر نجات پیدا می‌کنند و دیگر حاکمان غرق می‌شوند.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در اقتصاد دنیا و مدیریت جامعه جهانی دانش، فناوری و نوآوری حرف اول می‌زنند، ادامه داد: دور رکن اصلی اقتصاد سرمایه و نیروی کار است اگر سرمایه و نیروی کار بر پشتوانه دانش، فناوری و نوآوری نباشد اقتصاد آن جامعه حذف خواهد شد.
 
زلفی‌گل عنوان کرد: از طریق نوآوری و علم است که می‌توان محصول جدید تولید و به بازار عرضه کرد که رقابت‌ناپذیر باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه دانشمندان، استادان و دانش‌پژوهشان نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته که در دنیا عرض اندام می‌کنند قشر معلم، استاد، دانشمند و اندیشمند قدر و منزلت والایی دارد.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی کشور را که تا این حد برای آن هزینه کردیم حفظ کنیم و اگر بخواهیم نه شرقی و نه غربی باشیم باید در علم و فناوری سرآمد شویم و مقام معلمان و استادان را قدر بدانیم، باید شرایطی ایجاد کنیم که نخبگان کشور آرزو داشته باشند معلم و استاد باشند.
 
زلفی‌گل بیان کرد: خوشبختانه در ایران خانواده‌ها حاضرند برای علم هزینه کنند و جامعه دانش‌پذیر است، با این نوع نگاه در برنامه توسعه هفتم که به زودی تدوین ان آغاز می‌شود احکام مناسبی برای علم و فناوری دیده خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: وظیفه استاد و معلم صرفا تدریس علم و آموزش نیست بلکه باید شیوه درست زندگی کردن، مدارا کردن و... را نیز به دانش‌آموز و دانشجوی آموزش دهد.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دشمنان نقاط قوت نظام را هدف قرار داده‌اند، ازجمله این نقاط قوت دالنشگاه‌ها، سیستم‌های نظامی، رهبر معظم انقلاب و... است لذا سعی می‌کنند این نقاط قوت که فرصت هستند را به تهدید تبدیل کنند.
 
زلفی‌گل با اشاره به اینکه هر سوال و مسئله علمی باید به دانشگاه سپرده شود، اظهار داشت: با طراحی سامانه‌ای با عنوان نان (نظام دیده‌ها و نیازها) سعی در جمع‌اوری نیازهای صنایع به صورت تخصصی هستیم تا نیاز هر رشته در دسته خاص خود دسته‌بندی شود، باید سیستمی طراحی شود که بقاء به فرد نباشد چراکه توسعه با توصیه ایجاد نمی‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۲۹:۰۹

3 Jan 2022