۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۹۵۱۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

حذف هیچ واحد دانشگاهی در دستور کار نیست/ رشد 30 درصدی بودجه دانشگاه‌ها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف خاصی در دستور کار دانشگاه‌ها نیست و همه دانشگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما اگر واحد دانشگاهی وجود داشته باشد که استانداردهای لازم را به لحاظ فضای فیزیکی، رفاهی و آموزشی نداشته باشد این احتمال وجود دارد که ادغام صورت گیرد.
حذف هیچ واحد دانشگاهی در دستور کار نیست/ رشد 30 درصدی بودجه دانشگاه‌ها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امشب در حاشیه آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه شهرکرد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 1401 بودجه دانشگاه‌ها حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه رشد بودجه برای هر دانشگاهی متفاوت است، افزود: اگرچه توقع این بود که بودجه دانشگاه‌ها بیش از این افزایش یابد، زمانی که همه مقاطع دانشگاه‌ها به طور حضوری پذیرای دانشجویان شدند با مشکل مالی مواجه خواهند شد.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بخش قابل توجهی از آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها هم‌اینک حضوری است و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌ها ارشد در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها حضور دارند، همچنین مقاطع کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه‌ها که مشکل خوابگاه ندارند حضوری برگزار می‌شود.
 
زلفی‌گل عنوان کرد: عمده‌ترین مشکلی که پیش روی دانشگاه‌ها است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمبود خوابگاه است چراکه ظرفیت خوابگاهی باید چند برابر باشد، تلاش می‌شود با تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا به دانشجویان شرایطی ایجاد شود که بتوانیم شاهد حضور آنان در دانشگاه‌ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حذف خاصی در دستور کار دانشگاه‌ها نیست و همه دانشگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما اگر واحد دانشگاهی وجود داشته باشد که استانداردهای لازم را به لحاظ فضای فیزیکی، رفاهی و آموزشی نداشته باشد این احتمال وجود دارد که ادغام صورت گیرد.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: آمایش و ساماندهی آموزش عالی بحث دیگری است که برای موارد برای بسیار خاص که مرکز آموزشی استانداردهای لازم را ندارد صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۹:۲۹:۰۴

3 Jan 2022