۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۹۵۰۹
کارشناس مسائل سیاسی:

ولایت‌مداری، مهم‌ترین درسی که از سردار دل‌ها می‌آموزیم/خدامحوری و صداقت شهید سلیمانی را ماندگار کرد

کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: سردار نمونه بارز یک فرد ولایت‌مدار است و ما از ایشان الگو می‌گیریم چراکه ایشان نسبت به ولی‌فقیه مطیع و متواضع بودند.
ولایت‌مداری، مهم‌ترین درسی که از سردار دل‌ها می‌آموزیم/خدامحوری و صداقت شهید سلیمانی را ماندگار کرد
محمدعلیزاده استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به سخن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که ملت ایران را ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت نامید اظهار کرد: باید تفکر کنیم در مفاهیمی که در این عنون نهفته است، چراکه سردار دل‌ها یک کلیدواژه اساسی را به همه ما داده است.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما مردمی هستیم که برای انقلاب قیام کردیم و همه دل‌داده و عاشق آن هستیم و این جمله محورهای مهمی دارد تصریح کرد: اولین نکته که در دل یکایک افراد جامعه چه پیر و چه جوان و چه ایرانی و چه غیرایرانی نشسته است صداقت و خلوص آن است.
 
علیزاده یکی از علل این نامگذاری از سوی سردار سلیمانی را خدامحوری عنوان و تاکید کرد: هر جا خدامحوری باشد ماندگار است، واقعه عاشورا، انقلاب ایران، سردار دل‌ها و... همه ماندگار شدند چون اساس کار آن‌ها بر خدامحوری بنا شده است.
 
این کارشناس سیاسی اخلاص در کار را فاکتور دیگر در این راستا عنوان و خاطرنشان کرد: شجاعت هر فردی نشانه صداقت آن فرد است، ما ملت امام حسین (ع) هستیم چون مردم دارای شجاعت هستند، قیام امام حسین (ع) بعد از گذشت 1400سال در مقابل 30 هزار لشکر کفر ماندگار شد چون اساس کارش بر صداقت بود و سردار عزیز ما هم با لشکر خودش در بیابان‌ها و سرزمین‌های دور از ایران با لشکری از کفر مقابله و مبارزه کرد، ماندگاری در این است.
 
وی بیان داشت: وقتی ما می‌گوییم ملت ایران ملت امام حسین (ع) است یعنی همه کلیدواژه‌ها از قیام این امام بزرگوار گرفته شده است.
 
علیزاده با اشاره به اینکه سردار نمونه بارز یک فرد ولایت‌مدار است و ما از ایشان الگو می‌گیریم چراکه ایشان نسبت به ولی‌فقیه مطیع و متواضع بودند تاکید کرد: ملت ایران نیز باید نسبت به ولی‌فقیه خود وفادار باشند و همانند سردار دل‌ها از فرمان ایشان پیروی کنند.
 
این مدرس دانشگاه افزود: سردار دل‌ها هر کجا دیگران نیاز به کمک داشتند قدم گذاشته است همان‌طور که اگر کسی نیاز به کمک داشته باشد اهل‌ بیت (ع) قدم می‌گذارند و حمایت از مظلومین را همانند اهل بیت (ع) سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه همان‌گونه که عمار 92 سال به امام علی (ع) کمک کرد، سردار سلیمانی هم از سال 57 ایستاده در کنار انقلاب و خستگی نمی‌شناسد و مرزبندی سیاسی هم ندارد.
 
علیزاده ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی، عدالت‌محوری و مجاهدت در راه خدا را ویژگی‌های بارزی دانست که ملت ایران به‌عنوان ملت امام حسین (ع) با الگوگیری از سردار شهید سردار سلیمانی باید در پیش بگیرد و گفت: با این روش می‌توانیم انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی (عج) گره بزنیم و جهان را به عدل و داد برسانیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۳:۱۶

3 Jan 2022