۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۹۵۰۶
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

لزوم پیگیری حقوقی حذف نمادهای مربوط به سردار سلیمانی در پلتفرم‌های خارجی

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع حذف نمادهای مربوط به سردار سلیمانی در پلتفرم‌های پیام‌رسان خارجی مثل توییتر و اینستاگرام باید به عنوان یکی از ابعاد پیگیری حقوقی کشور درخصوص ترور این شهید در مجامع بین المللی قرار گیرد، چه در فضای حقیقی و چه در فضای اجتماعی آنگونه که باید به ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته نشده است.
لزوم پیگیری حقوقی حذف نمادهای مربوط به سردار سلیمانی در پلتفرم‌های  خارجی
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این سخنان اشاره دارند به اینکه فضای ولنگار مجازی باید کنترل شود.
 
وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر هر پیام رسان یا شبکه‌های اجتماعی نسبت به حذف پست و پیام‌های مربوط به شخصیت‌های بزرگ آن‌ها اقدام می‌کنند با آن برخورد می‌کنند، تاکید کرد: در ایران متاسفانه چنین اتفاقی نمی‌افتد و به‌صورت سخت‌افزاری شهید بزرگوار ما را به شهادت می‌رسانند و در جنگ نرم و جنگ روانی هم همین کار را می‌کنند.
 
سردار اکبری ادامه داد: موضوع حذف نمادهای مربوط به سردار سلیمانی در پلتفرم‌های پیام‌رسان خارجی مثل توییتر و اینستاگرام باید به عنوان یکی از ابعاد پیگیری حقوقی کشور درخصوص ترور این شهید در مجامع بین المللی قرار گیرد، چه در فضای حقیقی و چه در فضای اجتماعی آنگونه که باید به ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته نشده است.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) ادامه داد: امروز مظلومیت شهید سلیمانی بر همگان واضح است، اما سوالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چرا سردار حاج قاسم سلیمانی شهید شد، آیا جنگ سردار سلیمانی با آمریکایی‌ها بود یا با گروه‌های تکفیری؟ و... که پاسخ این سوالات در بعد حقوقی باید داده شود.
 
وی یادآور شد: شهید سلیمانی زندگی شهیدگونه داشت، انسانی مثل ما بود اما به یک خودباوری و خداباوری رسید، شهدا زمان، مکان و نحوه شهادتشان را خودشان تعیین می‌کردند و من به عینه این موضوع را دیدم.
 
سردار اکبری با بیان اینکه سردار خود نحوه شهادتش را تعیین کرده است و حتی خودشان گفتند دوست دارند زمانی به شهادت برسند که تاثیرگذاری خونشان بیش از همیشه باشد، در سال ۹۸ فتنه کمتر از فتنه سال ۸۸ نبود و معاندین بسیار برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند گفت: اما با شهادت حاج قاسم سلیمانی همه این‌ها کنار می‌رود و همه ملت یک دست و یک صدا زیر طابوت ایشان را گرفتند.
 
وی با اشاره به شهید سید ابراهیم و شهید مصطفی صدری زاده اضافه کرد: سال ۹۴ در ماه رمضان در منطقه تدمر در سوریه تحت امر سردار سلیمانی در عملیات‌های مختلف حضور داشتند، شهید سید ابراهیم یک جوانی اصالتا اهل شوشتر استان خوزستان بود که به دلیل اینکه اجازه نمی‌دادند با نیروهای ایرانی اعزام شود با رزمندگان افغانی در جبهه‌های مقاومت حاضر می‌شد.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) بیان کرد: این دو شهید و بسیاری از شهدای مدافع حرم از نحوه شهادت خود آگاه بودند.
 
سردار اکبری با اشاره به لزوم راه‌اندازی یک پویش مطالبه‌گری قضایی جهت پیگیری شهادت شهید قاسم سلیمانی هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی، تاکید کرد: در بعد حقوقی ترور سردار سلیمانی اقداماتی صورت گرفته است ولی تا کنون این مطالبه‌گری‌ها به مجامع بین‌المللی راه پیدا نکردند.
 
وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی یک پویش ملی برای مطرح شدن پرونده ترور شهید سلیمانی در مجامع بین المللی مانند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و تشکیل دادگاه‌های جهانی در این خصوص ضروری است.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: راه‌اندازی این پویش از یک جایی باید آغاز شود، این نقطه شروع می‌تواند استان چهارمحال و بختیاری باشد که افتخارات بسیاری دارد، ازجمله این افتخارات می‌توان به تقدیم بیش از 2 هزار شهید به انقلاب، ثبت اولین شهید بسیجی، جامعه پزشکی، مهندسی و امدادگری مدافع حرم به نام این استان و...اشاره کرد، پس جوانان این استان می‌توانند در بسیاری از حوزه‌ها اولین و تاثیرگذار باشند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۲:۱۰

2 Jan 2022