۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۴۹۴۸۷
امام جمعه شهرستان لردگان:

سردار سليماني؛ پرورش يافته مکتب بزرگ مرد تاريخ خميني کبير(ره) بود

حجت الاسلام يدالله رحماني گفت: مکتب حاج قاسم نتيجه‌اش دلدادگي امت و عظمت او در هنگام شهادت بر همگان آشکار شد و ملت آن چنان در مقابل و تکريم کردند که مجلس عزاي او و تجليل از او مجلل تر از و بالاترين شخص انقلاب اسلامي يعني امام(ره) شد، يعني تجليل از شهيد سليماني از تجليل از امام (ره) بالاتر بود اگرچه او شاگرد مکتب امام (رحل ) است.
سردار سليماني؛ پرورش يافته مکتب بزرگ مرد تاريخ خميني کبير(ره) بود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن رعايت تقواي الهي گفت: اصلاح ذات البين؛ اصلاح سه موضوع دارد که مکلف آن هستيم: اول، اصلاح بين خود و خودمان، دوم: اصلاح بين خود و خانواده و سوم: اصلاح بين خود و جامعه .

وي افزود: در موضوع اصلاح خود انسان آن چيزي که باعث درگيري انسان با خودش مي شود وهم و خيال است که فرمودند آرزوهاي بلند مدت است، فرد متقي هم با خود و هم با خانواده و هم با جامعه درگيري ندارد. 

رحماني بيان داشت: خيال يعني نبود را بود انگاشتن؛ در واقع درک صورت اشياست. دروغي يا چيزي در ذهن فرد تداعي مي شود که کم کم فکر مي کند راست است.  کم کم فرد باور مي‌کند آن چيز درست است، گاهي هم خيال نيست وهم است؛ مثلاً انسان از گرگ مي ترسد در صورتيکه گرگ بيشتر مي ترسد، يا گاهي محبت بين پدر و فرزند که پدر فکر مي کنم خودش بچه را دوست دارد و فکر مي کند که بچه او را دوست ندارد اين اشتباه است اين وهم است .  در عالم علمي به وهم، درک معاني جزيي و به خيال درک تصاوير گفته مي شود.

وي گفت: ما يک عالم ملک داريم که اين دنياست و عالم ملکوت داريم که ديدني نيست . آنچه که ما مي بينم  عالم ملک است و دنياست. که با حواس پنج گانه شناخته مي شود. با وهم و خيال هم مي شود ملک را شناخت. هفت چيز مي توان انسان را بهشتي بکند  بينايي، شنوايي، بويايي، چشايي و لامسه و  خيال و وهم که  اگر اين هفت احساس با عقل همراه شد به خوشبختي انسان مي انجامد و انشان را بهشتي مي کند ولي اگر با هواي نفس شد انسان را جهنمي مي کند .
 
امام جمعه لردگان در خطبه دوم ضمن تسليت شهادت سردار دلها حاج قاسم سليماني سيد شهداي مقاومت و گرامي داشت حماسه نه دي روز ميثاق با ولايت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري خطاب به ملت عزيز ايران گفت: در ستايش شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني فرمود: به شهيد حاج قاسم سليماني به چشم يک فرد نگاه نکنيم؛ به چشم يک مکتب، يک راه و يک مدرسه درس‌آموز نگاه کنيم. 

مکتب حاج قاسم که نتيجه‌اش دلدادگي امت و عظمت او در هنگام شهادت بر همگان آشکار شد و ملت آن چنان در مقابل و تکريم کردند که مجلس عزاي او و تجليل از او مجلل تر از و بالاترين شخص انقلاب اسلامي يعني امام(ره) شد، يعني تجليل از شهيد سليماني از تجليل از امام (ره) بالاتر بود اگرچه او شاگرد مکتب امام (رحل ) است. 
 
شهيد سليماني دلداده مردم بود، زندگي او مردمي بود، سردار  در جهت نابودي داعش که چشم به نابودي انقلاب اسلامي ايران داشتند، جانانه ايستاد و جنگيد.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۳۷:۲۶

31 Dec 2021