۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۹۴۵۶
مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری:

قدیمی‌ترین خانه مسکونی چهارمحال و بختیاری به چرخه خدمات گردشگری باز می‌گردد

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: قدیمی‌ترین خانه مسکونی این استان به چرخه خدمات گردشگری و اقامتی استان باز می‌گردد.
قدیمی‌ترین خانه مسکونی چهارمحال و بختیاری به چرخه خدمات گردشگری باز می‌گردد
به‌ گزارش جهانبین نیوز؛ لیلی خاکسار بلداجی مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: خانه آزاده چالشتر تیرماه 1394 به‌عنوان قدیمی‌ترین خانه مسکونی چهارمحال و بختیاری پس از تغییر کاربری به هتل سنتی تبدیل و برای خدمات‌رسانی به گردشگران و پذیرایی از مسافران در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

وی افزود: مدت قرارداد واگذاری خانه آزاده چالشتری به بخش خصوصی تا یکم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بوده است.

خاکسار خاطرنشان کرد: به‌همین منظور با توجه به پایان مهلت قرارداد، رعایت نشدن مفاد قرارداد از سوی مستاجر، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و وجود مشکلات اجتماعی و محلی، در نهایت با حکم مقام قضایی، این ملک تخلیه و در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این اداره‌ در نظر دارد با حفظ شان و اهمیت تاریخی خانه آزاده چالشتر و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، کاربری مناسب و شایسته تعریف و از طریق فراخوان عمومی حق بهره‌برداری از این بنا را به مزایده بگذارد.

خاکسار اضافه کرد: امیدواریم خانه آزاده چالشتر ضمن معرفی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی چالشتر در شهرکرد به محلی برای اقامت کوتاه‌مدت گردشگران با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی تبدیل شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۰:۳۹

29 Dec 2021