۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۹۴۴۳
جهانبین نیوز گزارش می دهد:

چانه زنی برسرقیمت نان در چهارمحال و بختیاری/مردم یا نانوایان، مسئله این است

قیمت نان در چهارمحال و بختیاری از سال گذشته تا کنون افزایشی نداشته است و همین امر موجب شده نانوایان نسبت به این موضوع گلایمند باشند و ازآنجایی که قوت غالب مردم نان است موجب شده مسئولان اجرایی را بر سردوراهی قرار دهد.
چانه زنی برسرقیمت نان در چهارمحال و بختیاری/مردم یا نانوایان، مسئله این است
به گزارش جهانبین نیوز؛ نانوایان چهارمحال و بختیاری خواستار اجرا و اعمال افزایش نرخ نان در استان  هستند،  آن ها با این استدلال که موضوع افزایش قیمت نان در اکثر استان ها عملیاتی شده است، به تعویق انداختن اجرای این موضوع در چهارمحال و بختیاری را عاملی برای استمرار زیان واحدهای نانوایی اعلام کردند.  

نانوایان می‌گویند که قیمت همه کالا در بازار چند برابر شده، اما قیمت نان با وجود بالا رفتن هزینه‌ها همچنان ثابت است.



افزایش نرخ نان خواسته ما از مسئولین

یکی از نانوایان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حجم کاری ما بسیار زیاد اما در عین حال با حقوقی اندک مشغول کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ نان در همه استان ها افزایش داشته است اما در استان چهارمحال و بختیاری همچنان به قیمت پارسال به فروش می رسد  تصریح کرد: هر عدد نان در این استان 450 تومان به فروش می رسد که با این قیمت ما نمی توانیم امرار معاش کنیم.

صادقی با بیان اینکه قیمت 400 یا 450 تومان برای نان لواش نیز به طور کامل صرف نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مجبور هستیم با حداقل‌ها بسازیم.

وی اذعان داشت: چرا صدای اعتراض ما نباید جایی بلند شود؟ چرا استاندار مشکل نانوایان را حل نمی کند، در این شرایط کرونا ما نیز مثل همه مردم مشکلات خاص خودمان را داریم.

صادقی با تاکید بر اینکه حجم کاری ما بسیار سنگین است گفت: در روز باید 28 قرص نان فروخته شود تا بتوانیم یک کالا خریداری کنیم.

صادقی اظهار کرد: بسیاری از کارگران ما به خاطر کم بودن حقوقشان مجبور شدند به جمع آوری ضایعات بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در این استان هر سه یا چهار سال یکبار قیمت نان را افزایش می دهند گفت:در همه استان ها قیمت نان افزایش داشته است اما متاسفانه در این استان افزایش قیمت نداشته ایم.

صادقی با بیان اینکه ساعت کار نانوایان از چهار صبح تا هشت شب ادامه دارد تشریح کرد: اگر استاندار به درد مردم نخورد و ارگان های دیگر در این مسئله کوتاهی کنند قطعا" قاچاق آرد نیز زیاد می شود.



ما نمی خواهیم نان گران شود خرج های جانبی نان گران است

بهرام قاسمی رئیس اتحادیه نانوایان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ما نمیخواهیم نان را گران کنیم اما خرج های جانبی نان از جمله نمک، آرد، خمیر مایه گران می شود که ما را مجبور به این کار می کند.

وی تصریح کرد: بیمه دو برابر شده ، مواد ضد عفونی باید خریداری شود و کلی هزینه های جانبی دیگر که این مسئله باعث شده نانوایان اعتراض خود را به عدم افزایش نرخ نان اعلام کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه تا کنون 25 استان قیمت نان را افزایش داده اند یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که چرا بین استان ها باید تفاوت قائل شوند و اجازه ندهند نان این استان گران شود.

وی با بیان اینکه نرخ نان بعد از دوماه دوندگی از سوی صنعت و معدن تعیین شده است گفت: متاسفانه تا کنون استاندار به بالا بردن قیمت نان موافقت نمی کند.

قاسمی با اشاره به اینکه از آنجایی که نرخ به نانوا داده نشد ، نانوایان مجبور به اعتصاب شده اند گفت: 700 نانوا ، صاحب کار و کارگر در این استان فعالیت می کنند که اگر به خواسته آن ها اهمیتی داده نشود نانوایی را تعطیل کرده و مردم دچار مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه مردم نیز قطعا" راضی نیستند که نانوایان ضرر کنند گفت: ما از مسئولین این استان تقاضا داریم که هرچه سریعترمشکل نانوایان را حل کنند.



به گزارش جهانبین نیوز؛ نانوایان استان چهارمحال و بختیاری به دلیل عدم توجه به خواسته آن ها روز گذشته مقابل خانه اصناف تجمع کردند و خواستار افزایش قیمت نان شدند اما جوابی که از سوی صنعت و معدن دریافت کردند در زیر میخوانید

افزایش خود سرانه نان تخلف است

غلامرضا قائد امینی معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون در این استان افزایش قیمت آرد و نان ابلاغ نشده و اگر نانوایی خود سرانه این کار را بکند با ان برخورد می شود.

وی تصریح کرد: تا به امروز هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان ابلاغ نشده و افزایش خودسرانه قیمت نان در نانوایی‌ها تخلف است.

قائد امینی با بیان اینکه اکیپ‌هایی ویژه‌ برای نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها تشکیل شده است تصریح کرد:   با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه  از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ هزار و ۲۴ مورد بازرسی از سطح نانوایی‌ها صورت گرفته است  تشریح کرد: تا کنون ۵۶۷ مورد تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال کشف و به سازمان تعززیرات حکومتی داده شده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ هرگونه افزایش قیمت نان باید در چهارچوب قانون و مقررات باشد  مسئولین استان از جمله استانداری و صنعت و معدن باید در راستای حل مشکلات نانوایان اقدامات لازم را انجام دهند که در آینده دچار مشکل نشود و همچنین نگاه به افزایش قیمت‌ها در نانوایی‌ها و افزایش هزینه‌های جاری نیز باید داشته باشند، در واقع باید جمع بندی و نگاه کارشناسی به این مسئله صورت گیرد تا شاید بتوان این معضل را حل کرد.

گزارش از مرضیه عالی پور هفشجانی

انتهای پیام/1020ج
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۳:۲۷

28 Dec 2021