۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۹۴۳۹
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

طراحی رایگان ساختمان‌های آسیب‌دیده زلزله‌زدگان کوهرنگ/ خدمات مهندسی در مناطق محروم با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ، به صورت رایگان طراحی ساختمان‌های حادثه دیده از این اتفاق که از سوی فرمانداری معرفی می‌شوند را انجام می‌دهد.
طراحی رایگان ساختمان‌های آسیب‌دیده زلزله‌زدگان کوهرنگ/ خدمات مهندسی در مناطق محروم با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهران کوهی کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، با اشاره به روز ملی ایمنی در برابر زلزله، اظهار کرد: بیش از 50 نوع بلای طبیعی در دنیا شناخته شده است که 30 مورد آن در ایران رخ می‌دهد.
 
وی افزود: بدترین و خسارت‌ بارترین بلای طبیعی در ایران زلزله است که به صورت متوسط هر پنج سال یک زلزله ویران کننده را تجربه می‌کنیم که این نشان می‎‌دهد درخصوص مقاوم‌سازی سازه‌ها جای کار بسیاری وجود دارد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قوانین و مقرارتی که در حوزه مقاوم‌سازی و پیشگیری از خسارت تدوین و اجرا شد روز به روز بهبود یافت.
 
کوهی کمالی عنوان کرد: آثار زلزله مخرب‌تر از بلایای دیگر است، اثرات روانی این پدیده طبیعی بسیار زیاد است و تا مدت‌ها و حتی تا پایان عمر آسیب‌‍دیدگان با آن‌ها خواهد ماند.
 
وی با اشاره به اینکه ایران در کمربند آلپ_هیمالیا قرار گرفته است بنابراین ازجمله زلزله‌خیزترین مناطق جهان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مسؤولیت جامعه مهندسی که البته وظیفه سنگینی هم هست به خوبی عنوان نشده است.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمینه مقاوم سازی ابنیه دو دسته ساختمان وجود دارد، ساختمان‌های موجود و آن‌هایی که قرار است ساخته شوند، مقاوم‌سازی درخصوص ساختمان‌های موجود باید صورت گیرد که به دلیل گرانی مصالح مالکان ترجیح می‌دهند از همان ساختمان قدیمی استفاده کنند.
 
کوهی کمالی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ، به صورت رایگان طراحی ساختمان‌های حادثه دیده از این اتفاق که از سوی فرمانداری معرفی می‌شوند را انجام می‌دهد.
 
وی با اشاره به طرح نهضت مسکن، تاکید کرد: مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان در طراحی و نظارت کلیه ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن دخیل هستند و این دو فرایند با 50 درصد تخفیف در تعرفه‌های مهندسی انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر این سازمان در استان 4 هزار و 500 عضو دارد که همگی حداقل دارای مدرک کارشناسی هستند، همچنین 14 دفتر نمایندگی فعال در سطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است.
 
کوهی کمالی با بیان اینکه برای احیای مناطق فرسوده تفاهم‌نامه‌ای با شرکت عمران و مسکن سازان منعقد شده و تخفیف‌هایی برای نوسازی این ساختمان‌های مصوب در محدوده شهر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگرچه نظارت بر ساخت و سازها در مناطق روستایی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است اما خدمات نظام مهندسی در محروم‌ترین نقاط نیز ورود کرده و این خدمات مهندسی با 50 درصد تخفیف به آن‌ها ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: هفت رشته سازه، معماری، مکانیک، برق، نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی زیرمجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری در ساخت و سازهای شهری با پنج رشته فعال هستیم.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۰:۴۹

27 Dec 2021