۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۹۴۳۶
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

حضور در فضای مجازی بدون مطالعه و تفکر همانند رانندگی بدون گواهینامه است

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: نداشتن سواد رسانه‌ای و حضور در فضای مجازی و دنیای اخبار و اطلاعات مانند آن است که فردی رانندگی کند اما به نحوه بستن زنجیر چرخ، مواجهه با یخبندان، کنترل خودرو در شیب تند و... آشنا نباشد و و بدون گواهینامه پشت فرمان نشسته و قصد رانندگی دارد.
حضور در فضای مجازی بدون مطالعه و تفکر همانند رانندگی بدون گواهینامه است
سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سواد رسانه در دنیای امروز که عصر رسانه و ارتباطات است اهمیت بالایی دارد.
 
وی تصریح کرد: نداشتن سواد رسانه‌ای و حضور در فضای مجازی و دنیای اخبار و اطلاعات مانند آن است که فردی رانندگی کند اما به نحوه بستن زنجیر چرخ، مواجهه با یخبندان، کنترل خودرو در شیب تند و... آشنا نباشد و و بدون گواهینامه پشت فرمان نشسته و قصد رانندگی دارد.
 
عسگری یادآور شد: ورود اکثر افراد به در فضای مجازی مانند رانندگی همان فرد بدون گواهینامه است که بدون اطلاعات کافی و ارتقای سواد رسانه‌ای است که متاسفانه شاهدیم مشکلاتی در این زمینه برای این افراد پیش می‌آید.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به دو مشکلی که برای کاربران فضای مجازی در این استان در هفته‌‎های گذشته اتفاق افتاده بیان داشت: یک خانواده از قشر مستضعف استان برای فروش چهار قطعه فرش دست‌باف آگهی فروش را در سایت دیوار قرار دادند و با تماس فردی که خود را خریدار جا زده بود فرش‌ها را به بهانه اینکه قصد فروش دارد برده و نهایتا با خاموش کردن گوشی تلفن خود اقدام به کلاهبرداری کرده است.
 
وی افزود: خوشبختانه این چهار تخته فرش با پیگیری‌های همکاران ما برگشت و فرد مذکور نیز دستگیر شد، اما اعتماد بی‌جای این خانواده سبب شد، تا استرس و نگرانی و مشکلات بسیاری را متحمل شوند.
 
عسگری گفت: اعتماد بی‌جا در فضای مجازی اشتباه است و نباید تصور کرد هر کسی در فضای مجازی ادعایی می‌کند حرفش درست است، اما در اصل نباید به هیچ‌عنوان به این موضوعات توجه شود.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: فردی که در فضای مجازی خصوصا سایت دیوار و شیپور چه برای خرید و چه برای فروش حاضر می‌شود، الزاما فرد درستی نیست و همواره باید کاربران این احتمال را بدهند که این فرد ممکن است کلاهبردار باشد، قصد فروش کالای سرقتی را داشته باشد، جنس ما را بدون پرداخت پول خریداری کند و... .
 
وی با بیان اینکه متاسفانه عدم توجه به این مسائل سبب شد که یک کشاورز هم‌استانی کل سرمایه خود را که برای خرید تراکتور جمع کرده بود به حساب فردی که در سایت دیوار مدعی بوده فروشنده است ریخت افزود: فرد فروشنده بدون آنکه تراکتوری خریداری کند، رها کرده و رفته است.
 
عسگری ادامه داد: باعث تاسف است که بسیاری از افراد بدون داشتن سواد رسانه‌ای و کمک گرفتن از دیگران کل سرمایه زندگی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار می‌دهد.
 
عسگری خاطرنشان کرد: به همه هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی در فضای مجازی کمی فکر و مطالعه داشته باشند همچنین از همکاران ما در پلیس فتا با استفاده از شماره‌های 21824440 کمک بگیرند و اگر مشکلی در این زمینه پیش آمد هرچه سریع‌تر با تماس با این شماره مراتب را اطلاع دهند تا بتوانیم در لحظات اولیه و طلایی جلو ضرر و زیان را بگیریم.
 

 انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۶:۰۰

27 Dec 2021