۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۹۳۷۲
رئيس مجمع نمايندگان استان چهارمحال و بختياری:

زندگينامه شهدا، هدايتگر و چراغ راه جامعه است/ فضای مجازي بنيان خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده

نماينده مردم شهرستان‌های لردگان و خانميرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور ما و بخش اعظمی از خانواده‌های ما آماج حمله‌ها و آماج هجمه‌های بی‌رحمانه‌ای است که از طريق شبکه‌های مجازی بنيان خانواده را مورد حملات خود قرارداده‌اند.
زندگينامه شهدا، هدايتگر و چراغ راه جامعه است/ فضای مجازي بنيان خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسين باميري رييس مجمع نمايندگان استان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي در آيين بزرگداشت 80 شهيد ورزشکار شهرستان هاي لردگان و خانميرزا اظهار کرد:  در مقام شهيد و شهادت اگر بخواهيم از هر منظري و از هر زاويه‌اي اجر جهاد و اجر شهيد و شهادت را تبيين  کنيم شايد در هر مجلس و محفلي نتوانيم حق مطلب را ادا بنمايم.

وي افزود: جهاد يک گذر است،  گذر از خود، گذر از عشق و گذر از رسم و منيت چراکه شهيد جز خدا هيچ چيزي را نمي بيند و به چيزي نمي انديشد. 

باميري اشاره داشت:  حضرت امام رضوان الله تعالي عليه  در خصوص فلسفه وجودي شهيد و شهادت به خوبي اشاره کردند که شهيد مصداق اين است که  زنجيرهاي اسارت را اسماعيل وار پاره کردند و در قربانگاه عشق به خدا جان باختند،  چه زيباست که شهيد از همه تعلقات دنيوي و از همه مظاهر دنيوي چه پست و مقام، موقعيت و منصب باشد بريده مي‌شود تا در قربانگاهي که به نام قربانگاه عشق خدا است جان خودش را که بهترين سرمايه وجودي خودش هست نثار يار کند تا به وصال خودش برسد.

باميري بيان داشت: شهداي ورزشکار،  صرف نظر از اين که پيرامون سطح ارتقاء وضعيت معنوي و روحاني خودشان طي طريق کنند در حوزه هاي ورزشي و در رشته‌هاي مختلف کشتي، ژيمناستيک، کاراته، واليبال، هندبال و...  پيرامون به روز بودن وضعيت فيزيکي و بدني خود آمادگي خودشان را به روز نگه داشتند تا بتوانند در طول هشت سال دفاع مقدس از آبهاي سرزميني اين ميهن که مطعلق به امام زمان (عج) هست پاسداري و حفاظت و صيانت بکنند.

رييس مجمع نمايندگان استان اشاره داشت: در مقام شهيد و شهادت هرچه که بخواهم بگويم حق مطلب را نمي‌توانم ادا کرد، از اميرالمومنين  علي ( عليه السلام)  به نقل از نبي مکرم اسلام (ص) نقل شده است مبحثي بدين مضمون اشاره کردند که: پيامبر گرامي سوگند ياد کرد، سوگند به کسي که جانم در دست اوست وقتي شهيدان  وارد عرصه محشر مي شوند اگر پيامبران در مسير آنها سوار بر مرکب باشند پياده مي‌شوند.  پيامبر اسلام در مورد شفاعت شهيدان چنين گفته‌است: يک نفر از آن‌ها دربارهٔ هفتاد هزار نفر از خانواده و همسايگان شفاعت مي‌کنند.  اين جايگاه مقام رفيع شهدا است اين جايگاه شأن و منزلت شهدا است .  شهدا هم ناظر بر ما هستند و همه وقايع و اتفاقات فرا روي هر يک از ماها و هر يک از مقاطع زماني را رصد، پيشگويي و پيش‌بيني مي کنند.

باميري با اشاره به خاطره  يکي از دوستان شهيد ابراهيم هادي که از شهداي معروف و برجسته کشوري و مفقودالاثر است اين خاطره  را نقل مي کند: بارها مي‌ديدم ابراهيم با بچه‌هايي که نه ظاهر مذهبي داشتند و نه به دنبال مسائل ديني بودند، رفيق مي‌شد. آنها را جذب ورزش مي‌کرد و به مرور به مسجد و هيئت مي‌کشاند. يکي از آنها خيلي از بقيه بدتر بود؛ هميشه از خوردن مشروب و کارهاي خلافش مي‌گفت! اصلاً چيزي از دين نمي‌دانست؛ نه نماز و نه روزه. به هيچ چيز هم اهميت نمي‌داد. حتي مي‌گفت تا حالا هيچ جلسه مذهبي يا هيئت نرفته‌ام.

به ابراهيم گفتم: آقا ابراهيم، اينها کي هستند دنبال خودت مياري؟ با تعجب پرسيد: چطور؟ چي شده؟ گفتم: ديشب اين پسر پشت سر شما وارد هيئت شد؛ بعد هم آمد و کنار من نشست. حاج آقا صحبت مي‌کرد از مظلوميت امام حسين و کارهاي يزيد مي‌گفت و اين پسر هم خيره خيره و با عصبانيت گوش مي‌کرد. وقتي چراغ‌ها خاموش شد، به جاي اين که اشک بريزد مرتب فحش‌هاي ناجور به يزيد مي‌داد. ابراهيم داشت با تعجب گوش مي‌کرد و يک دفعه زد زير خنده. بعد هم گفت: «عيبي نداره! اين پسر تا حالا هيئت نرفته و گريه نکرده، مطمئن باش با امام حسين عليه السلام که رفيق بشه تغيير مي‌کنه؛ ما هم اگر اين بچه‌ها را مذهبي کنيم هنر کرديم.» دوستي ابراهيم با اين پسر به جايي رسيد که همه کارهاي اشتباهش را کنار گذاشت، يکي از بچه‌هاي خوب ورزشکار شد، چند ماه بعد و در يکي از روزهاي عيد همان پسر را ديدم که بعد از ورزش جعبه شيريني خريد و پخش کرد و گفت: رفقا! من مديون همه شما و مديون آقاي ابراهيم هستم. از خدا خيلي ممنونم؛ من اگر با شما آشنا نشده بود معلوم نبود الان کجا بودم؟ ما هم با تعجب نگاهش مي‌کرديم؛ با بچه‌ها آمديم بيرون، توي راه به کارهاي ابراهيم دقت مي‌کردم. چقدر زيبا يکي يکي بچه‌ها را جذب ورزش مي‌کرد و بعد هم آنها را به مسجد و هيئت مي‌کشاند و به قول خودش «مي‌انداخت تو دامن امام حسين.» ياد حديث پيامبر به اميرالمومنين افتادم که فرمود: «يا علي اگر يک نفر به واسطه تو هدايت شود از آنچه آفتاب بر آن مي‌تابد بالاتر است.»

نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئولين و همه عزيزاني که در حوزه ورزش و جوانان مي‌توانند با ظرفيت و قابليت هايي که دارند جوانان را زير چتر مصونيت و چتر هدايت بخشي خودشان،  شبيه شهيدان بزرگوار و والا مقامي همچون شهيد ابراهيم هادي و شهيد الياس ارجمند و امثال شهداي ورزشکار که ده‌ها نفر را مراقبت کردند و صيانت کرده اند بتوانند پيرامون تقويت بنيه هاي ديني اين عزيزان کاري بکنند کارستان.

 وي بيان داشت: امروز کشور ما و بخش اعظمي از خانواده هاي ما آماج حمله ها و آماج هجمه هاي بيرحمانه اي است که از طريق شبکه‌هاي مجازي  بنيان خانواده را مورد حملات خود قرارداده اند؛ لذا مسئولين شهرستاني، استاني و کشوري ما بايد پيرامون پر نمودن اوقات فراغت اين جوانان که در آينده مي خواهند سکاندار اين انقلاب و کشور عزيز ايران باشند را در دستور کار خود قرار دهند که اگر چنين نشود چه بسا اين جوانان وارد مناطق ممنوعه و خطوط قرمز بشوند و به کرات در تله هاي آفسايد قرار مي گيرند . 
 
باميري در پايان تصريح کرد: همه مسئولين و همه عوامل اثرگذار پيرامون بالا بردن سرانه ورزشي در همه رشته ها بايستي با رويکرد مطالبه گري از دستگاه هاي ورزش و جوانان در دستور کار خود قرار دهند تا بيش از اين شاهد آسيب ها و عارضه ها در حوزه اجتماعي که متوجه بخش اعظم خانواده است شاهد و نظاره گر نباشيم . 

انتهاي پيام /630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۵۷:۵۱

19 Dec 2021