۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۴۹۳۷۰
حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان:

تبيين ابعاد شخصيتي حضرت زهرا (س) در مجالس سوگواري‌ ضروري است

امام جمعه شهرستان لردگان گفت: حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع)، دو نمونه از بهترين الگوهايي هستند که اولين وظيفه ما معرفت و شناخت شخصيت آنهاست.
تبيين ابعاد شخصيتي حضرت زهرا (س) در مجالس سوگواري‌ ضروري است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن رعايت تقواي الهي و با اشاره به سخن حضرت علي عليه السلام که فرمودند:  اي مردم شما را به رعايت تقوي الهي سفارش مي کنم. زياد خدا را حمد و شکر کنيد بخاطر نعمت هاي زيادي که به ما ارزاني داده است همه زندگي ما متشکل از سه لطف خداست يا رحمت خداست يا نعمت خدا و يا تفضل خداست.

وي افزود: اگر بنده گناه کاري باشيم که ما را از عذاب نمي کند از باب رحمت است ، اگر کاري انجام مي دهيم کار خوب و پاداش مي دهد و زندگي ما را بدون اينکه کار خاصي انجام بديم وظايفمان را انجام مي‌دهيم اما خداي متعال زندگي ما را تامين مي‌کند نعمت خداست و اگر چند برابر کارهاي خوب ما از ما لطف مي کند از بابت فضل خداست حضرت مي فرمايد: خدا را شکر کنيد چون هر آنچه داريد يا از باب رحمت است يا از باب نعمت است و يا از باب فضل است .
 
 خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم ضمن رعايت صرفه جويي در مصرف گاز از زحمات کارمندان اداره گاز شهرستان که مشغل خدمات رساني به مردم در اين فصل سرما هستند تقدير و تشکر نمود و از رييس اداره گاز شهرستان خواست تا برنامه اي تنظيم کند که سال آينده هيچ رستايي در شهرستان لردگان فاقد گاز نباشد .
 
وي اشاره داشت:  انقلاب اسلامي بعد حکومت رسول الله (ص) و امام علي عليه السلام تنها حکومتي عدالت خواه که به دنبال تحقق عدالت و آزادي و استکبارستيزي در عالم است جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي با همه ضعف‌ها و کمبودهايي که دارد توفيق علمداري اسلام ناب و اسلام حقيقي در عالم را داريم به همين دليل دشمنان زيادي داريم که به دنبال نابودي کشور ما هستند نابودي اعتقادات، شکست اخلاق و از هم گسيختن کشور هستند و به کرار مي بينيم که در فضاي مجازي به دنبال تفرقه افکني در کشور ايران هستند، دشمنان به دنبال  ضربه زدن به حکومت ما هستند .

رحماني افزود: دشمنان هر روز به بهانه هاي مختلف به دنبال آشوب هستند، يک روز کشاورزان و يک روز معلمان و يک روز عده اي ديگر  را به خيابان ها فرا مي خوانند. عناصر بد طينت که به خيانت و خباثت مشغولند. عده اي از آخوند نماهاي اهل سنت به پول وهابيت حرفي را مي زنند که جهان اسلام را به آشوب مي کشند،  جايي که همه زندگي ما از حضرت زهرا(س) و اهل بيت (ع) است. رعايت حرمت آنان و برگزاري مراسم براي حضرات معصومين امري پسنديده است .
 
امام جمعه لردگان با اشاره به اينکه ايام فاطميه فرصتي مناسب براي تبيين هرچه بيشتر ابعاد شخصيتي حضرت زهراي مرضيه (س) و سبک زندگي ايشان است، افزود: اولين وظيفه ما معرفت و شناخت شخصيت آن حضرت است.
 
وي گفت: حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع)، دو نمونه از بهترين الگوهايي هستند که اولين وظيفه ما معرفت و شناخت شخصيت آنهاست.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۴۲:۴۷

18 Dec 2021