۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۹۳۳۰
معاون اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياری:

ميانجی‌گری ريش ‌سفيدان، ظرفيتی ارزشمند برای حل آسيب‌های اجتماعی است

معاون اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياری گفت: در جامعه امروزی ما نيز نقش ميانجی‌گری ريش‌‌سفيدان و بزرگان خانواده‌‌ها و سران طوايف، علما و ائمه مساجد بسيار پررنگ است و در مواقع مختلفی باعث کاهش بسياری از اين آسيب‌‌های اجتماعی شده است.
ميانجی‌گری ريش ‌سفيدان، ظرفيتی ارزشمند برای حل آسيب‌های اجتماعی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ سرهنگ عبدالله جمشيدي معاون اجتماعي سپاه قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري صبح امروز در جمع بزرگان، معتمدين محله حاجي آباد شهرستان لردگان اظهار کرد: ما بايد مشوق و موسع قانون و قانونمندي در منطقه باشيم و از هرگونه ناامني، بي‌نظمي، و سرپيچي از دستورات قانون خودداري نمائيم.

جمشيدي بیان داشت: بي تفاوتي اجتماعي، يکي از مهم‌ترين مسائلي است که گريبان‌گير جامعه ما شده است چراکه بي‌تفاوتي ازجمله آسيب‌هاي مهم در روابط انساني و مانعي مهم در برابر ترويج سبک زندگي اسلامي محسوب مي‌شود و درصورت فراگيرشدن بي‌تفاوتي در جامعه، در هيچ کس توانايي و عزمِ برخورد با نابساماني‌ها و دعوت به خوبي‌ها وجود نخواهد داشت.

وي از سران طوايف منطقه خواست که با تاسي به فرهنگ غني اسلام مراسم شادي و عزاي خود را سامان دهيم و از انجام کاهارهاي غيرفرهنگي مانند تيراندازي در مراسمات پرهيز نمائيم.

جمشيدي ادامه داد: بحث اسراف، تيراندازي و حضور خواننده را مورد برسي قرار دهيد چراکه با آموزه هاي ديني منافات دارد و مردم شهرستان لردگان از قديم و الايام به قرآن، فرهنگ اسلامي و سيره ائمه هدي (ع) پايبندي و علاقمندي خاصي دشته و دارند. 

معاون اجتماعي سپاه قمر بني هاشم (ع) چهار محال و بختياري با تاکيد بر تعیین مهريه درست و اسلامي براي زوجين افزود: ما بايد به آسيب هاي اجتماعي مانند طلاق، اعتياد، اختلاف توجه ويژه اي داشته باشيم و سعي بر پيشگيري از اين آسيب ها داشته باشيم لذا سران ايلات و طوايف مي توانند در اين راستا گام هاي بلندي بردارند.

جمشيدي افزود: در جامعه امروزي ما نيز نقش ميانجي‌‌گري ريش‌‌سفيدان و بزرگان خانواده‌ ها و سران طوايف، علما و ائمه مساجد بسيار پررنگ است و در مواقع مختلفي باعث کاهش بسياري از اين آسيب‌ هاي اجتماعي شده است، استان ما آئين ‌هاي فرهنگي جالبي در اين موضوع  دارند که زنده کردن اين آئين‌ها به کاهش آسيب‌ هاي اجتماعي کمک خواهد کرد.

شايان ذکر است که اين نشست به همت معاونت اجتماعي سپاه  شهرستان لردگان  در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور لردگان برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۳۷:۱۶

13 Dec 2021