۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۹۳۰۹
حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان:

حفظ و اشاعه انقلاب حسيني مرهون تلاش هاي زينب کبري سلام الله عليها بود

امام جمعه لردگان گفت: پرستاري مقدسترين شغل است در خدمت به بندگان خدا، پرستار مظهر عشق و عاطفه و آرامش و از خودگذشتگي است، حقيقتا جهاد في سبيل الله است و اگر اين عزيزان در مسير خدمت به بيماران جان بدهند به مقام شهادت مي‌رسند.
حفظ و اشاعه انقلاب حسيني مرهون تلاش هاي زينب کبري سلام الله عليها بود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن رعايت تقواي الهي و با اشاره به سخن حضرت علي عليه السلام که فرمودند:  اى بندگان خدا! از خدا بترسيد و از خدا، به سوى خدا فرار کنيد؛ يعني اين‌که بايد از خشم و غضب الهي به سوي رحمت او فرار کرد. که اين کار با فرار کردن از معصيت و نافرماني او به سمت اطاعت و فرمان‌برداري او امکان‌پذير است . چرا که اين راه تقوي است .

امام جمعه لردگان بيان داشت: يکي از فضايل الهي براي بندگان قراردادن ثواب و عقاب است. خداوند تفضلي فرموده براي بنده پاداش و عذاب قرار داده است ،خداوند مي خواهد مردم را به بهشت ببرد؛ بنده را تطميع و تهديد کرده تا عاقبت به بهشت برساند.

رحماني اشاره داشت: دنيا خود را بهشتي کنيد. بهشت زميني همان حيات طيبه است. ايمان و عمل صالح ضامن زندگي پاک و طيب است. انسان مي تواند هر دو دنيايش را بهشتي کند و از بهشت موقت به بهشت دايم انتقال يابد چرا که اعمال بد و وسوسه شيطان انسان را دور مي‌کند .

خطيب جمعه لردگان با اشاره به سخن حضرت زهرا (س) فرمود: خدا ثواب را قرار داده تا او را اطاعت  کند. عذاب را قرار داده تا کسي نافرماني نکند، براي اينکه بندگان خدا از خشم خدا دور باشند و شوق پيدا کنند به بهشت الهي. ان شا الله در پرتو تقوي به زندگي بهشتي برسيم .

وي به  بهشت هاي دنيايي از ديدگاه ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: اگر به محب اهل بيت باشيد در بهشت خواهيد بود، اگر در مجلس علم رفتيد در باغي از باغ هاي بهشت خواهيد بود، حرم حضرت امام حسين (ع) دري از درهاي بهشتي است. اگر اسم فرزندان خود را اسامي ائمه بگذاريم هر دو در بهشت خواهيد بود . 

رحماني گفت: علاقه به ائمه در سه جا به داد انسان مي‌رسد؛  اول:  در موقع حضور ملک الموت، دوم: در موقع انتقال از اين دنيا به آن دنيا ( قبر ) و سوم: در موقع  قرار گرفتن در مقابل پروردگار .

حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني در خطبه دوم ضمن تبريک ولادت حضرت زينب سلام الله عليها و روز پرستار به رزمندگان جبهه دفاع از سلامت کشور گفت: زينب کبري سلام الله عليها عاقل ترين فرد در قوم بني هاشم بودند، مفسر قرآن و سخنران برجسته بود،  زن فرهيخته اي بود که در کنار سه امام موجب موفقيت آنان شد. او پاسدار  ارزشهاي والاي انساني بود؛ حفظ و اشاعه انقلاب حسيني مرهون تلاش هاي زينب کبري سلام الله عليها بود.  

وي اظهار داشت: پرستاري مقدسترين شغل است در خدمت به بندگان خدا،  پرستار مظهر عشق و عاطفه و آرامش و از خودگذشتگي است،  حقيقتا جهاد في سبيل الله است و اگر اين عزيزان  در مسير خدمت به بيماران جان بدهند به مقام شهادت مي‌رسند.

رحماني در پايان اشاره داشت: ان شاالله با پيگيري همه مسوولين کشوري و استاني و شهرستاني  مشکلات پرستاران و محيط هاي بهداشتي و بيمارستان ها هم به زودي حل مي شود.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۵۰:۳۷

10 Dec 2021