۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۹۲۴۰
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

بسیج و سپاه در میدان محرومیت زدایی/خدمات رسانی سرلوحه کار پاسداران است

حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: : هر شهري که از پتانسيل سپاه در حوزه عمراني استفاده کرده در آن شهر پيشرفت های خوبی نیز حاصل شده است.
بسیج و سپاه در میدان محرومیت زدایی/خدمات رسانی سرلوحه کار پاسداران است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بسیج ارگان مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ما بوده و و اقتدار امروز نظام مدیون سپاه و پاسداران سرافراز است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در عرصه هاي مختلف سياسي، امنيتي، اقتصادي و... خود را اثبات کرده ، افزود:  هر شهري که  از پتانسيل سپاه در حوزه عمراني استفاده کرده در آن شهر پيشرفت های خوبی نیز حاصل شده است که در این راستا شوراهای اسلامی نیز در مباحث فرهنگی ، عمرانی ، اجتماعی و حقوقی نیز عملکرد مطلوبی داشته اند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سپاه از دل مردم است و ارتباطی که مردم با سپاه دارند با هیچ ارگانی ندارند لذا در نظر است از مشاورین سپاه در کمیسیون های شورای اسلامی استان استفاده شود تا مسائل و مشکلات مردم با همفکری یکدیگر مرتفع شوند.

غلامرضا چهلگردی نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان گفت: شورای اسلامی شهرستان سامان در دوره پنجم نیز با سپاه شهرستان همکاری های زیادی در زمینه امورات خیری را داشتند و باعث افتخار است چون سپاه برخواسته از دل مردم و هدفش همانند شوراها  خدمت به مردم است .

نیروهای بسیجی در کنار مردم بسیاری از گره‌ها را باز کردند

نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان تصریح کرد :در دوره پنجم شورا چندین مرتبه برای رسیدگی به مشکلات آبی استان خدمت سردار اکبری رسیدیم که برای حل مشکل استقبال کردند و جا دارد به نمایندگی از مردم سامان از سردار و همکارانشان تشکر کنیم چرا که مواضع سردار در زمینه آب قابل تقدیر است

در ادامه عبدالله صفیان نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: بسیجیان یادآور رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که جا دارد یاد و خاطره آن ها را گرامی بداریم .

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان بیان کرد: نیروهای بسیجی در کنار مردم بسیاری از گره‌ها را باز کردند و در دفاع مقدس نیز ایران اسلامی با حضور نیروهای مردمی و رزمندگان اسلام به پیروزی رسید و امروز نیز برای اداره امور کشور حضور مردم در صحنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جعفر عسگری حسنوند نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان گفت: ما قبل از آنکه عضو شورا باشیم بسیجی هستیم و باید بدانیم که انتظار مردم از سپاه و بسیج زیاد است .

وی بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری‌که فرمودند من صددرصد راضی هستم اما قانع نیستم، افزود: باتوجه به ظرفیت های سپاه انتظارمردم خصوصا درامرمحرومیت زدایی  بیشتر می باشد که امیدوارم دردولت جهادی وانقلابی باتلاش بیشتر دراین خصوص اعتماد مردم رابیش ازپیش نسبت به نظام جلب نماییم.

محرومیت زدایی، شهرستان خانمیرزا را بیشتر مد نظر قرار گیرد

در ادامه محمد یعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان گفت : با توجه به نوپا بودن شهرستان خانمیرزا، محرومیت در شهرستان  موج می زند و انتظار داریم با توجه به قداست سپاه در بحث محرومیت زدایی، شهرستان خانمیرزا را بیشتر مد نظر قرار دهد و همکاری لازم را معمول نمایند.

وی افزود: ضروری است این جلسات در سطح شهرستان ها با حضور مسئولین سپاه شهرستان و شوراهای اسلامی شهرستان برگزار و موضوعات به صورت تخصصی بررسی و در صورت لزوم جلسات استانی برگزار شوند تا مشکلات مرتفع شوند.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان اذعان داشت: درخواست داریم هر کدام از اعضای شورای استان را به عنوان رابط به هر شهرستان معرفی کنید تا یاری گر سپاه باشیم.

به صورت ویژه یک ناحیه مقاومت در یانچشمه ایجاد شود

سپس محمود بهارلوئی نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان گفت: در توزیع بسته های معیشتی موازی‌کاری صورت می گیرد بهزیستی، کمیته امداد ، سپاه و موسسه های خیریه به اشخاص خاصی کمک ها را می دهند در صورتی که خانواده هایی در آن شهرها و روستاها وجود دارند که یک نان و پنیر سیر نمی توانند بخورند و درخواست داریم یک هماهنگی با شوراها انجام دهید و نیازمندان واقعی را به دستگاه‌های متولی معرفی نمائید.

 وی افزود : با توجه به اینکه شهرستان بن و مرکز بخش شیدا در مرز بین چهارمحال و بختیاری و اصفهان واقع شده و در حاشیه زاینده رود است که در ایام تعطیل گردشگران زیادی می آیند گاهی کارهای ناهنجاری هم صورت می گیرد کسی که دچار مشکل می شود و در آنجا به پلیس ۱۱۰ چادگان اطلاع می دهند آنها می‌گویند حوزه کاری ما نیست و با پاسگاه بن تماس بگیرید که تا پلیس برسد کار از کار گذشته است.

 بهارلوئی تاکید کرد: روستای آزادگان  توزیع مواد مخدر سنتی و یانچشمه هم تولید مواد مخدر صنعتی را دارد واقعاً نیروی انتظامی امکانات فیزیکی و لجستیکی شان محدود است و ضروری است به صورت ویژه یک ناحیه مقاومت در یانچشمه ایجاد شود.

عطاالله حسین پور نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان افزود: اساسی‌ترین مشکل اجتماعی استان اعتیاد است که اکثر پاسگاه‌ها از این موضوع اطلاع دارند ولی به موقع ورود پیدا نمی کنند و اگر یک مرتبه قاطعانه برخورد می‌کردند این معضلات ریشه کن می شدند .

حسین پور  تصریح کرد : ضروری است جهت پیروی از منویات مقام معظم رهبری شرایط ازدواج و اعطای وام ازدواج به جوانان تسهیل گردد تا فرزندآوری و رشد جمعیت به طور متوازن صورت گیرد.

تمرکززدایی و توزیع عادلانه خدمات در چهارمحال و بختیاری اجرا شود

حمید صالحی هفشجانی رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شوراهای اسلامی که جزء مردمی‌ترین نهادها در نظام فعالیت می‌کنند ، همکاری و همیاری شان بیشتر شود می توانند به مسائل موجود راحت‌تر رسیدگی کنند.

صالحی هفشجانی با اشاره به برخی معضلات شهرستان شهرکرد ، اذعان داشت : یک قسمت‌هایی از بخش لاران است که به برزخی بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان تبدیل شده و این بخش به خاطر دوری که از استان اصفهان دارد بستری برای تولید مواد مخدر صنعتی شده لذا از سردار اکبری تقاضا دارم به طور ویژه به این موضوع بپردازند همچنین تبعیض بین بخش های مرکزی و روستاها در هر شهرستان باید جدی گرفته شود و ضروری است تمرکززدایی و توزیع عادلانه خدمات در استان اجرا گردد.

سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان تصریح کرد:  ضروری است که آحاد مردم و همچنین دوستان نظامی و انتظامی آموزشهای لازم را در رابطه با رعایت حقوق همدیگر  بیشتر بدانند که این امر از بعضی ناخرسندی ها و گلایه های جزئی نیز پیشگیری می نماید، چرا که بعضی‌ها از عدم آگاهی نسبت به قانون و مجریان آن دچار مشکل میشوند.

نسبت به ناهنجاری های جامعه بی تفاوت نباشیم

سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم استان خاطرنشان کرد: در این فرصتی که هر کدام از مامسئولیت و وظیفه ای داریم باید توجه کنیم و سایر مسئولین را نیز پای کار بیاوریم. قطع به یقین هدف و منظور از تشکیل شوراها مطالبه درخواست‌های مردمی از طریق مسئولین شهرستانی و استانی بوده ، به هر حال مسئولیت قبول کرده اید و با توجه به اینکه مسلمان و شیعه اید باید اقدامات خوبی به مردم ارائه دهید.

وی گفت: اکنون درگیر جنگ نرم هستیم که عواقب آن بدحجابی و سایر ناهنجاری هایی است که امروز شاهد آن هستیم و وظیفه ما و شما این است که بی تفاوت نباشیم و احساس مسئولیت نسبت به مسائل داشته باشیم این اساس همان تفکر بسیجی است بسیجی وقتی جنگ میشود برای دفاع آماده است وقتی بیماری کووید ۱۹ شروع می شود با آنکه تخصص ندارد ولی میرود میدان داری و همراهی می‌کند.

سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته مسئولین به وظایفشان خوب عمل نکردند، خاطرنشان کرد: یک بسیجی با حضور در یک روستا و انجام یک کار جزئی ، نظر مردم را جلب می کند در صورتی که وظیفه قانونی بر عهده سایر ادارات و نهادهاست.همچنین برخی خیرین به متولی اصلی امور اعتماد کافی را نداشته و پیگیری امور را سپاه می سپارند لذا اصل باید درست شود ما هم هرچه تلاش کنیم خلأها را باز شاهد هستیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم استان به اعضای شورای اسلامی استان گفت: اگر افرادی می شناسید که نیازمند هستند به فرماندهان سپاه استان و شهرستان ها معرفی کنند.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری سپاه و شورای اسلامی استان منعقد و با اهدای لوح سپاس از خدمات فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم استان تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۱:۱۰

1 Dec 2021