۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۹۲۰۵
امام‌جمعه فارسان:

در جنگ نرم، اذهان جامعه از جایی به‌جای ديگر منتقل می شود

امام‌جمعه فارسان گفت: در تعريف جنگ نرم گفته می شود، مهندسى آرام افکار عمومى براى هماهنگ‌سازی جامعه و افکار و اميال مردم با اهداف دشمن که رکن اصلى آن جنگ، تبليغا با ابزار رسانه است، در این جنگ اذهان جامعه به صورت آرام از جایی به‌جای ديگر منتقل می شوند.
در جنگ نرم، اذهان جامعه از جایی به‌جای ديگر منتقل می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر فارسان به 5 آذرماه روز بسيج مستضعفان اشاره داشت و افزود: امروز 5 آذرماه روز بسيج مستضعفان (تشكيل بسيج مستضعفين به‌فرمان امام خمينی (ره) 1358 ش) اين روز را به همه بسيجيان عزيز تبريک عرض می کنم و اميدوارم همه ما تا آخر باروحيه بسيجی در هر جايگایی که هستيم خدمت گذار اسلام و انقلاب و مردم باشيم.
 
وی به جنگ نرم دشمن اشاره و تصريح کرد: امروز می خواهم چند کلامی راجع به جنگ نرم صحبت کنم، در تعريف جنگ نرم گفته می شود، مهندسى آرام افکار عمومى براى هماهنگ‌سازی جامعه و افکار و اميال مردم با اهداف دشمن که رکن اصلى آن جنگ، تبليغا با ابزار رسانه است، در این جنگ اذهان جامعه به صورت آرام از جایی به‌جای ديگر منتقل می شوند. 
 
امام جمعه شهرستان فارسان بيان داشت: در جنگ نرم آرام و زيرپوستی آسيب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... بزرگ‌نمايی می شود، دائماً نااميی و ياس را ترويج می کنند و آن‌قدر تکرار می کنند تا مخاطب آنچه را که آنان می خواهند باور کند.
 
ملک پور با اشاره به موضوع تنش‌های آبی اين چند روز خاطرنشان کرد: موضوع تنش آبی يک ابر چالش است که به نگاه و تحليل چندوجهی نياز دارد و لذا نمی توان با نگاه تک‌بعدی به آن نگريست و آن را تحليل کرد، تغييرات اقليی و گرم شدن هوا به دلايل گوناگون يک پديده جهانی است، بحث دوره‌های خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی جدی است.
 
وی اظهار داشت: مشکل کنونی فقط کمبود آب نيست بلکه کمبود و ضعف مديريت بر آب است، برای مثال با سيستم آبياری قطره‌ای و پرهيز از روش‌های کهنه غرقابی، کانال‌کشی و زهکشی های کم‌هزينه‌تر می توان از منابع آبی موجود با بهره‌وری بيشتر استفاده کرد، مشکل صنايع آب ی است که در مناطق بی آب احداث‌شده و آب را می بلعد.
 
امام جمعه فارسان افزود: مشکل کم‌آبی يک موضوع ملی است و نبايد صرفا با نگاه منطقه‌ای و استانی بدان نگريست،  موضوع ملی، نگاه ملی، عزم ملی و تقسيم‌کار ملی را می طلبد، همه بايد بدانيم راه‌حل اصلی مشکل تنش آبی، زمان‌بَر و چندجانبه و پيچيده است؛ بنابراين نبايد دولتمردان را در تنگنای مطالبات فوری قرار داد.
 
ملکپور گفت: در برخی مطالبه گری ها حساسيت‌ها و لغزشگاه‌ها جدی است و آن در جايی است که احتمال می رود گسل‌های قوميتی، محلی، استانی تحريک شود و مردم در مقابل مردم قرار بگيرند، در اينجا بايد بسيار هوشمندانه، ظريف و دقيق عمل شود.

انتهای پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۵۸:۱۳

26 Nov 2021