۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۹۱۳۷
بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

آزادی 96 زندانی با کمک سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: 96 زندانی در این استان است که با کمک سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و دستگاه قضا آزاد شدند.
آزادی 96 زندانی با کمک سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و دستگاه قضا
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا بهرامی رئیس کل  دادگستری چهارمحال و بختیاری در مراسم آزادسازی تعدادی از زندانیان معسر، اظهار کرد: این جلسه برای گرامیداشت آزادی 96 زندانی در این استان است که با کمک سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و دستگاه قضا آزاد شدند.
 
وی با اشاره به اینکه امید است این نذر رهایی، عاملی باشد برای رهایی همگان از بند نفسانیات، منیت‌ها و خودمحوری‌ها، افزود: آنچه که برای آزادی مددجویان صورت گرفته است دو بخش است، در بخش اول 27 زندانی توسط سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان آزاد شدند.
 
رئیس کل  دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رقم محکومیت این زندانی بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که بیش از 200 میلیون تومان آن را ستاد دیه تقبل کرد، همچنین ستاد دیه بیش از 48 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات برای آزادسازی این زندانیان پرداخت کرده است.
 
بهرامی عنوان کرد: آورده زندانیان 76 میلیون تومان بود و قدم آخر و مهم را نیز سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برداشت که با اختصاص 350 میلیون تومان کار آزادی مددجویان نیازمند را تمام کرد تا آن‌ها به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.
 
وی خاطرنشان کرد: در بخش دوم با محوریت دستگاه قضا به 69 زندانی واجد شرایط استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون مجازت اسلامی و آیین دادرسی کیفری آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس و تعلیق مجازات اعطا شد.
 
رئیس کل  دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امید است عزمی دوچندان در زندانیان آزاد شده ایجاد شود که به اصلاح عمقی خود بپردازند تا دیگر به زندان بازنگردد و راهکاری برای ساماندهی زندگی خود بیابند.
 
وی بیان کرد: آزادی زندانی از زندان امری زیبا و نیکویی است ولی به لحاظ مشکلاتی که در جامعه بوجود آمده است شاهد رشد زندانیان در سنوات گذشته هستیم، معضلاتی مثل بیکاری، تورم، معیشت و... باعث این رشد جمعیت زندانیان شده است.
 
بهرامی تاکید کرد: افزایش فضای زندان هیچ سودی ندارد و حتی باعث بروز برخی آسیب‌ها نیز می‌شود، میانگین هزینه‌های یک زندانی سرسام آور است، همچنین هزینه اقدامات امنیتی و حفاظتی زندان‌ها نیز بسیار زیاد است.
 
وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که اگر امور زیربنایی حل نشود تضییع حقوق مردم می‌شود و ممکن است حواشی بین‌المللی از سوی کشورهای متخاصم علیه ایران ایجاد شود.
 
رئیس کل  دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: هر چقدر زندان‌ها گسترده شود و زندانیان در زندان‌های حضور داشته باشند بخشی از مردم را از زندگی عادی دور کردیم، لذا باید ترتیبی دهیم افرادی که ناخواسته دچار زندان‌ها شدند آزاد شوند یا زیرساخت‌های مناسبی برای آن‌ها ایجاد شود که در شرایط مناسبی زندگی کنند.
 
بهرامی گفت: همه هدفمان باید در جهت کاهش زندانیان باشد اگر این کار انجام نشود باید شاهد گسترش روزانه فضای زندان‌ها باشیم، این امر محقق نمی‌شود مگر با روحیه بسیجی.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۴:۰۳

21 Nov 2021