:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> مشوق فرزندان در اقامه نماز باشیم/ با تذکر بیجا کودکان را از خواندن نماز فراری نکنیم | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۹۱۲۱
چگونه فرزندانمان را نمازخوان کنیم؟

مشوق فرزندان در اقامه نماز باشیم/ با تذکر بیجا کودکان را از خواندن نماز فراری نکنیم

یک روانشناس با اشاره به اینکه زمانی که ما بستر را فراهم کنیم و بچه خود به این نتیجه برسد که نماز خواندن چه فوایدی دارد بهتر و بیشتر به سمت خواندن آن قدم بر می‌دارند گفت: تشویق در این زمینه هم اهمیت بالایی دارد، وقتی کودکی نماز می‌خواند باید از سوی پدر و مادر مورد تشویق قرار گیرد.
مشوق فرزندان در اقامه نماز باشیم/ با تذکر بیجا کودکان را از خواندن نماز فراری نکنیم
فریدونی روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: "دعوت‌کننده مردم به خوبی‌ها باشید با غیر از زبان"، بدان معنا که با عمل خود مروج خوبی‌ها باشید.
 
وی بیان داشت: اگر ما در وهله اول الگوی خوبی برای بچه‌ها و اطرافیان باشیم می‌توانیم انتظار داشت که آن‌ها هم صفات حسنه را داشته باشند.
 
فریدونی ادامه داد: بچه‌ها شبیه رفتار ما می‌شوند نه گفتارمان، در بحث نماز هم همین موضوع مطرح است.
 
این روانشناس خاطرنشان کرد: اینکه والدین قبل از خواندن نماز خودشان را آماده کنند، مقدمات نماز را با پهن کردن سجاده و جانماز فراهم سازند و با روی خوش سر موقع به نماز بایستند حس خوبی را در ذهن بچه نسبت به نماز ایجاد می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی والدین نماز را به‌عنوان کاری تشریفاتی درنظر نمی‌گیرد، چه مهمان باشند و چه در مجلس شادی یا غم و نماز در اولویت کارش قرار دارد در نمازخوان کردن فرزندان بسیار مهم است.
 
فریدونی ادامه داد: بهتر است به جای اینکه به بچه بگوییم "چرا نماز نمی‌خوانی؟" بگوییم "علت نماز خواندن مرا می‌دانی؟" و بعد از آن فلسفه نماز خواندن را به این شکل برای فرزندمان توضیح دهیم‌.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی که ما بستر را فراهم کنیم و بچه خود به این نتیجه برسد که نماز خواندن چه فوایدی دارد بهتر و بیشتر به سمت خواندن آن قدم بر می‌دارند گفت: تشویق در این زمینه هم اهمیت بالایی دارد، وقتی کودکی نماز می‌خواند باید از سوی پدر و مادر مورد تشویق قرار گیرد.
 
این روانشناس صبوری والدین در این زمینه را مهم دانست و ادامه داد: بدان معنا که اگر بچه‌ها نمازشان را به موقع نخواندن با آن‌ها برخورد تندی نداشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: تذکر بیش از حد در هر زمینه‌ای نتیجه عکس دارد، در مباحث دینی نیز باعث می‌شود خاطره خوبی در ذهن بچه‌ها شکل نگیرد و وقتی فرزند از موضوعی خاطره بدی دارد قطعا تمایل چندانی برای انجام آن نخواهد داشت.
 
فریدونی بیان داشت: اقامه نماز را می‌توان به‌عنوان یک کار خانوادگی مورد نظر داشت چراکه وقتی نماز به‌صورت جمعی و با صفا و بدون ریا اقامه شود در روحیه فرزندان تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند تشویق مناسبی برای فرزندان باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۴:۲۴

20 Nov 2021