۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۹۰۷۱
جهانبین نیوز؛ گزارش می‌دهد

دفاع تمام قد نماینده ولی‌فقیه از آب استان/در سفر وزیر نیرو کدام منافع چهارمحال و بختیاری پیگیری شد؟

علی اکبر محرابیان در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مقامات استانی در محل پروژه‌های آبی این استان حاضر شده و با مردم نیز گفت‌وگو کرد، اگرچه بسیاری از دیدارها و اظهارنظرهای وزیر نیرو درخصوص طرح‌هایی بود که منفعت آن به مردمی غیر از مردم چهارمحال و بختیاری می‌رسد.
دفاع تمام قد نماینده ولی‌فقیه از آب استان/در سفر وزیر نیرو کدام منافع چهارمحال و بختیاری پیگیری شد؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ روز گذشته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برای یک سفر یک روزه و بازدید از پروژه‌های حوزه آب در چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.
 
وی در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مقامات استانی در محل پروژه‌های آبی این استان حاضر شده و با مردم نیز گفت‌وگو کرد، اگرچه بسیاری از دیدارها و اظهارنظرهای وزیر نیرو درخصوص طرح‌هایی بود که منفعت آن به مردمی غیر از مردم چهارمحال و بختیاری می‌رسد، بود.
 
از همان ابتدای صبح، وزیر نیرو به هیچ کدام از سؤوالات خبرنگاران درخصوص برنامه‌های سفرش، آگاهی از شرایط منابع آبی استان، پروژه حیاتی انتقال آب بن به بروجن و پروژه غیرقانونی و بدون مجوز زیست محیطی بهشت آباد هیچ پاسخی نداد.
 
به نظر می‌رسید اصلا قرار نبود وزیر نیرو پاسخی برای خبرنگاران، افکار عمومی و مردمی که به نشانه اعتراض در خیابان‌ها تجمع کرده بودند، داشته باشد.
 
یکی از دیدارهای علی اکبر محرابیان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بود، دیداری که با موضع انفعالی و محافظه‌کارانه وزیر در متقاعد کردن وی و همچنین رسانه‌ها صورت گرفت و با دفاع تمام قد امام جمعه شهرکرد از منابع آب استان، وضعیت نامناسب آب شرب و اجرای طرح‌های انتقال آب ظالمانه و غیرقانونی آب این استان به سرانجام رسید.
 
 
حجت‌الاسلام و المسمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دیدار با وزیر نیرو اظهار کرد: وزیر نیرو به تلاش و جدیت، نوع نگاه عادلانه و ایمان شناخته شده است و همه می‌دانیم که نمی‌خواهد کرسی وزرات را در عرصه‌ای به کار گیرد که در محضر پروردگار پاسخی نداشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه یک امضا یا یک قضاوت خارج از عدالت در زمان مسئولیت نمی‌ارزد چراکه اگر حقی به واسطه ملاحظاتی که به اشکال مختلف در اطراف ما است ضایع شود چیزی جز جهنم را به همراه ندارد تصریح کرد: این دولت به حمدالله روی مدار ایمان درحال حرکت است، تلاشش بر این است که امور را بر مدار عدالت پیش ببرد و تبعیض‌ها را کاهش دهد.
 
نکونام بیان داشت: صدارت و وزارت در این دولت توفیق است اما این سمت‌ها بنا به فرموده امام راحل همه برای خدمت به مردم است.
 
وی حضورهای میدانی و بررسی امور از نزدیک را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: بارها گفته شده است که مردم از این دولت انتظارات بالایی دارند، چراکه این دولت متفاوت است و با وجود اینکه به سمت اصلاحات اقتصادی گام بر می‌دارد کارشکنی و موانع بسیاری بر سر راه دارد و می‌طلبد مردم در این راستا با صبوری کمک کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون و خطاها در این 42 سال باید چراغ راه قرار گیرد چراکه پاسخگویی در محضر خداوند بعد از این مدت بسیار سخت است، گرفتاری در مسائلی که در گذشته آسیب زده به کشور را نه خدا، نه امام و نه مردم نمی‌پذیرند.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات برق در این استان یادآور شد: در روستای لبد مشکل برق وجود دارد و با وجود اینکه رهبر انقلاب در دیدار از این روستا و تاکید ایشان بر تاسیس یک شهرک در آن هنوز اقدامی صورت نگرفته و کوتاهی‌های بسیاری شده است.
 
وی با اشاره به اینکه برق‌رسانی به این روستا با ژنراتور و چند ساعت در روز صورت می‌گیرد، ادامه داد: در لبد و اولیای سفلی این مشکل وجود دارد، برق تا قسمت‌هایی رفته اما باید کار تکمیل شود.
 

در بحث آب نگذاریم کار به جایی برسد که صبر مردم تمام و انفجاری رخ دهد

نکونام با تاکید بر اینکه مشکلاتی که در این جلسه درخصوص آب مطرح شد بخشی از مسائلی است که در دل‌های مردم بوده و مردم این استان در عین متانت، نجابت و صبوری پشت نظام بوده و هستند و اگر اجتماعاتی داشته‌اند به این دلیل بوده که کارد به استخوانشان رسیده اما تا جایی که توانسته‌اند نخواستند بهانه دست کسی بدهند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم این استان از تبعیض‌ها نگران هستند، طرح بن-بروجن با این همه هزینه، کار کارشناسی و وعده دو رئیس جمهور روی زمین مانده است.

 

عدم تامین آب برای صنعت چهارمحال و بختیاری را رتبه‌دار بیکاری در کشور کرده است

وی تاکید کرد: نگذاریم کار به جایی برسد که صبر مردم تمام و انفجاری رخ دهد چراکه اگر کار به این مرحله برسد دیگر قابل تحمل نخواهد بود، کمبود آب چشم‌گیر و محسوس است، آب شرب در بسیاری از روستاهای این استان با تانکر صورت می‌گیرد و در بسیاری از نقاط آب در اکثر از ساعات قطع است.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: آبرسانی به برخی از قسمت‌های صنعت با تانکر صورت می‌گیرد و علت اینکه نرخ بیکاری در این استان بالا است و رتبه‌های نخست را در این زمینه داریم این است که آب مورد نیاز برای صنعت فراهم نمی‌شود.
 
وی گفت: مسائل و مشکلات مربوط به چهارمحال و بختیاری و استان هم‌جوار را نباید به میان مردم کشیده شود و خود مردم استان همجوار متوجه هستند که مساله از سرچشمه نیست بلکه از مدیریت نادرست است.

 نکونام با تاکید بر اینکه آب به اندازه کافی در زاینده‌رود جریان دارد و باید در استان همجوار مدیریت شود اضافه کرد: اما انتقال آب از دریا و امثال آن باید در دستور کار قرار گیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه بهشت‌آباد فاجعه بزرگی برای این استان به همراه دارد، این تونل آب‌های زیرزمینی را جذب و استان را در معرض خشکی قرار می‌دهد، وزارت نیرو نباید اجازه دهد این فاجعه به وقوع بپیوندند.
 
امام جمعه شهرکرد افزود: مردم چهارمحال و بختیاری خواسته‌های عقلانی دارند و مانع انتقال آب نیستند اما حرفشان این است حالا که 90 درصد آب از این استان برای اصفهان خارج می‌شود 10 درصد باقیمانده در اختیار خود مردم باشد و مقداری که هست مورد استفاده مردم قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: وزارت نیرو نباید صدای استانی که بزرگ است را بشنود و اهمیت به استانی که صدای کوتاهی دارد ندهد و باید واقعیت‌ها و ضرورت‌ها را ببیند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۲:۲۹

14 Nov 2021