۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۹۰۶۶
وزیر نیرو:

مشکلات و چالش های حوزه آب در لردگان باید بررسی شود

علي اکبر محرابيان وزير نيرو به منظور بررسي مشکلات حوزه آب به شهرستان لردگان سفر کرد و از نزديک از روند و اجراي سد و نيروگاه خرسان 3 بازديد بعمل آورد.
مشکلات و چالش های حوزه آب در لردگان باید بررسی شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛  علي اکبر محرابيان وزير نيرو به منظور بررسي مشکلات حوزه آب به شهرستان لردگان سفر کرد و از نزديک از روند و اجراي سد و نيروگاه خرسان 3 بازديد بعمل آورد.

در اين بازديد حسين باميري نماينده مردم شهرستانهاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم بخش رودشت مردماني بسيار مهربان و مستضعف و بيکارند و از طرفي بلا تکليف، از طرفي هيچ خدماتي از قبيل آب، گاز، مدرسه و امکانات ضروري لازم براي زندگي سلام براي بخشي از روستاهاي اين منطقه به دليل  احداث سد ديده نشده که لازم است تلکليف ساکنين اين روستا ها هرچه زود تر روشن شود تا اينکه اين سد به بهره برداري برسد و مشکلات آنها مرتفع گردد.

در حاشيه سفر وزير نيرو به شهرستان لردگان، اهالي منطقه سد خرسان3 به صورت چهره به چهره از وزير نيرو مطالباتي از قبيل: آينده شغلي فرزندان و استفاده از امکانات لازم و ضروري زندگي از جمله اشتغال، تحصيل، بهداشت و آب و برق داشتند .

علي اکبر محرابيان در اين بازديد گفت: مشکلات و چالش‌هاي حوزه آب شرب، کشاورزي و صنعت شهرستان لردگان مي تواند تأثير زيادي در برنامه ريزي سريع تر براي حل مشکلات آبي داشته باشد. 

وي در خصوص تملک منازل مسکوني روستاهاي حاشيه سد خرسان۳ افزود: منازل مسکوني 20روستاي حاشيه سد خرسان3 در کوتاه ترين زمان ممکن تملک مي شود و با اجرا و تکميل طرح  سد خرسان3 براي 400نفر اشتغالزايي مستقيم ايجاد مي کنيم.

وزير نيرو تصريح کرد: سد خرسان۳ هم اکنون ۱۵درصد پيشرفت فيزيکي داشت و تاکنون هزار ميليارد ريال براي ساخت اين سد هزينه شده و براي تکميل آن به 9000 ميليارد تومان ديگر نياز است.

بازديد از طرح هاي انتقال آب بن بروجن , کوهرنگ 3 , خرسان 3 , تصفيه خانه فاضلاب بلداجي و سد خاکي باباحيدر از جمله برنامه هاي امروز وزير نيرو در سفر به چهارمحال و بختياري بود. 

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۶:۰۸:۴۸

13 Nov 2021